Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mowgli
Ik heb late dienst. Ik zit nu op mijn werk aan de harde broodjes met salami. Voordat ik om 12 uur naar mijn werk ging had ik een rest Chinese kip zoetzuur met lijst.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Door BusKay
-Annemarie- schreef:Zuurkoolstamp met een stukje vlees. En ik had vanmiddag een thermoskan warme soep mee. Lekker! :)
Is die pot nou nog niet leeg?? :biggrin2: :biggrin2:

Hier ook nog niet hoor...
Door -Annemarie-
BusKay schreef:Is die pot nou nog niet leeg?? :biggrin2: :biggrin2:

Hier ook nog niet hoor...

;D ;D ;D

Nee, volgende keer misschien maar wat minder maken. ;) Twee kolen met z'n tweetjes is best veel. Zeker als je de afgelopen 30 jaar geen zuurkool gegeten hebt. ::) ;D

Maar het smaakt nog steeds prima. Ik kook de zuurkool inmiddels niet meer, alleen verwarmen en dan door de stamp roeren. Heerlijk. :)
Door BusKay
-Annemarie- schreef:;D ;D ;D
Nee, volgende keer misschien maar wat minder maken. ;) Twee kolen met z'n tweetjes is best veel. Zeker als je de afgelopen 30 jaar geen zuurkool gegeten hebt. ::) ;D
Maar het smaakt nog steeds prima. Ik kook de zuurkool inmiddels niet meer, alleen verwarmen en dan door de stamp roeren. Heerlijk. :)
Wij hadden hier 9 kolen (totaal 15 kg) maar we waren geloof ik wat eerder dan jullie en we eten hem ook als salade.
30 jaar geen zuurkool... das wennen weer dan :???: :???:
Wij koken hem nog wel en spoelen hem 1 keer uit. Onze zuurkool is best zuur waarschijnlijk omdat we veel suiker hadden doordat we geschaafde wortel erdoor hadden.

As. vrijdag weer... en dan met zo'n knots van een gekookte varkenshiel op ons bord. :cool: :cool:

Laatst hebben we nog wat bieten en uien in azijn ingemaakt en chutneys van courgette, wortel en rettich gemaakt.
Door Mowgli
Ik weet het nog niet. Ik ben vandaag vrij. We hadden net een brunch (doen we normaal nooit), mijn Schatzi zit propvol en kondigde aan dat hij vandaag niet veel meer hoeft te eten >:( Ik zit ook propvol, maar witte harde broodjes zijn bij mij binnen 3 uur verteerd en dan kan ik weer een grote maaltijd eten. Ik weet dus nog niet wat we gaan eten wat ik ga eten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door