Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Hanny
Pauline, jammert hij, als hij moet plassen, of jammert hij als je hem optilt om naar buiten te zetten?
Twee keer per dag naar buiten om te plassen is weinig, zo niet te weinig. Plast hij, als je hem buiten zet?
Als hij echt zou jammeren van het optillen, liet ik hem maar binnen op een onderlegger plassen, als hij dat zou willen.
Bah, wat een verdrietige situatie.

Hanny
Door Pauline
Hanny schreef:Pauline, jammert hij, als hij moet plassen, of jammert hij als je hem optilt om naar buiten te zetten?
Twee keer per dag naar buiten om te plassen is weinig, zo niet te weinig. Plast hij, als je hem buiten zet?
Als hij echt zou jammeren van het optillen, liet ik hem maar binnen op een onderlegger plassen, als hij dat zou willen.
Bah, wat een verdrietige situatie.

Hanny
Nee hoor Hanny, hij geeft geen krimp als ik hem optil om naar buiten te zetten. Hij plast altijd als ik hem buiten zet, omdat hij dus duidelijk aangeeft dat hij moet. Jammeren klinkt als erg huilen, maar het is meer een soort van neuspiepen om aan te geven dat ik op hem moet letten omdat hij wat wil. Binnen plassen mag hoor, ik heb kranten in de keuken liggen, geen punt.

Maandag heb ik hem voor het eerst horen kreunen en dat maakte me dus ontzettend alert. Niet eens dat hij niet meer lopen kon, stom misschien.... Maar hij steunde en kreunde iedere keer en dat was voor mij dus echt een teken dat hij pijn had. In Oldenzaal gaven ze wel aan dat hij een hele harde hond is en dat is eigenlijk best lastig.
Door Pauline
Angelique schreef:Geen idee, ligt eraan wat de reden van zijn drinken is. Heeft hij daar cortisonen gehad?

Maar als hij moet piesen, zou ik 'm gewoon buiten zetten. Wat je zegt, je kan niet tegen een zindelijke hond zegen "pis maar op je kussen".
Ja behoorlijk wat. Dexamethason en solu delta cortef in een infuus, een flinke dosis van beide.
Door Pauline
hannabelgje schreef:Gewoon lekker buiten zetten als hij moet plassen hoor. Aks hij zich voor de rest rustig houdt dan lijkt me dat niet zo'n ramp.
Joep is sowieso een hele rustige hond, ook als hij geen rugpijn heeft. Dus verplichte rust is voor hem geen enkel probleem gelukkig.
Door Pauline
Kim_S schreef:Sjezus Plien, wat een toestand weer!
Hoop dat Joepie weer snel lekker zijn eigenwijze zelf is :-*
Dat is ie nog steeds..... Oefenen met staan.., dat doet ie lekker niet. Hij gaat wel staan als hij eten krijgt of drinken moet en dan steekt ie nog net zijn tong niet naar me uit.
Door Kim_S
Pauline schreef:Dat is ie nog steeds..... Oefenen met staan.., dat doet ie lekker niet. Hij gaat wel staan als hij eten krijgt of drinken moet en dan steekt ie nog net zijn tong niet naar me uit.
Dus wat moet je dan doen: een paar keer per dag eten of drinken geven om te oefenen met staan! Slimme Joepie :)
Door Pauline
Angelique schreef:Dacht ik al. Dan zeker geen water beperken.

Helder! Hij zuipt bijna een hele regenplas op als hij van het plassen thuiskomt en ik heb hem ook lekker pensvocht over zijn voer gegeven, dus er gaat genoeg in. Waterbak binnen blijft nagenoeg onaangeraakt, maar hij drinkt eigenlijk altijd buiten.
Door dinky89
Poeh, wat een enorme schrik Pauline! Gelukkig maar dat het allemaal mee lijkt te vallen :-*

Sterkte met wachten Kaela, duim voor je dat het wat wordt!

OT: vandaag huis bekeken dat echt zo superdesuper is :D Enige nadeel is de tuin die volledig vol gelegd is met stenen maar daar is wel wat aan te doen :biggrin2: En we zullen dan misschien ook maar eens verder moeten kijken naar het kopen van een auto omdat hij iets afgelegen ligt van voorzieningen als een supermarkt (nu 200m lopen, daar 4,4 km fietsen voordat je bij de dichtstbijzijnde bent).
Vind het zo enorm spannend, helemaal omdat het ook tegen plafond van ons budget zit en ze een stomme vanafprijs hanteren in plaats van een vraagprijs ::) Spannend dus!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door