Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Angelique
Kim_S schreef:Pffff wat een ochtend :(

1 van de knollies heeft koliek. Ik ontdekte het vanochtend om 9 uur, en ik kom net weer binnen (stijf bevroren :-X).

Om 9 uur meteen de dierenarts gebeld, die was er om 10.30 pas vanwege de ijsbaan-wegen overal. Toen gelukkig pijnstilling gegeven, en toen ging het al snel wat beter (lijkt). Ze staat nu rustig in ieder geval.

Man man man, kreeg weer visioenen van 2 jaar geleden, toen we wekenlang gevochten hebben voor Flowertje en uiteindelijk de strijd verloren :'(

Duimen jullie mee dat het weer goed komt?

Oww jakkes, wat slecht getimed. We duimen mee voor je knollie :-*
Door jasmijn
Jee Kim wat naar, hier draaien ook de duimen :duimen:
Ik hoop dat je paardje er snel weer boven op komt.

Hier vandaar weer een lading dozen en een beureau binnen gekregen, dus ik kan weer gaan uit pakken.
Heb er zo'n zin in ::)
Ook moet ik de boom gaan af tuigen :knuppel2: wat ik best wel naar vind :-\
Dus om het leuk voor me te maken en me te motieverend heb ik besloten dat de oude kerst boom een vogel zit boom gaat worden :biggrin2:
De vogeltjes zitten namelijk allemaal boven en vliegen dan gewoon los in de kamer waar ze in zitten, allen ze hebben dan enkel de kooien om op te ziten en dat vind ik wat weinig ::)
Dus de kerstboom gaat eerst ontsierd worden en daarna ontdaan van zijn naalden en een groot deel van zijn takken, vriendlief is het er niet mee eens maar aan gezien hij de kerstboom niet af wilt tuigen is dit zijn "straf" :biggrin2:
Door Angelique
eelke schreef:Och, ik heb al een dealtje nu :cool: maar wel bedankt. Deze is ook nog op te vouwen dus extra handig want er staat hier ook al een bedje, kinderstoel en een wandelwagen ::) en een babyfoon, speelgoed, knuffels ::) ::) halve slaapkamer vol voor dat kind #trotsetante

:biggrin2: :biggrin2: Jij bent best een lieve tante :biggrin2:
Door Ronald
Getver Kim, dat zijn geen leuke berichten! >:( Sterkte! :-*

Leuk, Eelke! :D

Vandaar maar weer een dagje thuiswerken. Gaat best wel aardig hoor, maar menselijk contact met collega's is toch ook wel leuk.
Door hannabelgje
Weer thuis met cavia. Gelukkig niks engs. Een flink abces. Opengemaakt en schoongespoeld. Nu paar dagen spoelen en kort ab kuurtje. Rib uit mijn lijf maar zo opgelucht dat mijn ventje niks ernstigs heeft.
Door Kim_S
Knollie heeft zandkoliek.
Wat best vreemd is aangezien ze een paar weken geleden nog een psyllium kuurtje gehad heeft uit voorzorg.
Maar het was echt een en al zand in de mest zei de dierenarts, dus daar gaan we maar even vanuit.
Net dus bij de dierenarts een grote pot zand-weg opgehaald voor alle 3 de knollies, kom ik thuis, is het poeder en geen brokjes :-X
Dat gaat dus in geen 100 jaar gegeten worden >:(
(En oja, het moet droog gegeven worden. 50 gram per keer, 2x per dag. Yeah right!)

Nog tips? Als het nat wordt is het net beton, en ze wil niet eens lekkere dingen eten :-\
Door Kim_S
Pauline schreef:Bestaat er geen brokvorm Kim? Want dit lijkt me niet te doen. Ik hoop dat ze gauw weer opknapt.

Fijn dat het niets ernstigs was met je caafje Hanna!
Ja die bestaat. Dacht ook dat ik die meegekregen had. Stom, had het moeten checken. Nu voor 55 euro spul wat geen paard eet. Dat moeten ze bij die dierenarts toch ook vaker horen denk ik dan?

Heb de helft er met veel moeite in gekregen. Goed genoeg voor nu. Nog maar 11 keer te gaan :-X

Vind het echt zonde om nog een keer een pot van 50-60 euro te kopen terwijl ik hetzelfde soort spul hier heb staan... Maar ik vrees dat ik niet anders kan.

Moet ook al het tripje naar Zuid-Duitsland dit weekend afzeggen (kennismaken met de Wetterhoun fokker waar we een pup van willen tzt, had me er zo op verheugd :'( ), en ik had natuurlijk ook een overnachting daar in de buurt geboekt voor ons 4tjes, die kan ik nu ook betalen omdat het binnen 2 dagen voor aankomst geannuleerd wordt. Duur weekendje zo :-\

Pfff ik heb het even helemaal gehad :'(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door