Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
MarijeEnBoomer schreef:Weer eens wat anders voor m'n oven dan pizza :biggrin2:
Ik ga ook gewoon 2 ovens gebruiken.
Omdat het kan :biggrin2:
Kelere.......... Ik val uit mijn stoel! Geen muizen in de buurt?

Gatver, hij zit gelijk weer in mijn kop "niet omdat het moet, maar omdat het kan" ::)
Door MillyMol
Vanavond zelfgemaakte tapas:
we beginnen met een wrap met gruyèrekaas, pesto en een boven de vlam gegrild en daarna ontveld rood pepertje, dat in heel smalle reepjes is gesneden. 2 raps nemen, op 1 ervan de pesto uitsmeren, plakjes gruyère erop en wat reepjes rode peper. In de koekenpan een paar minuten op elke kant. Daarna in puntjes snijden en warm opeten.
Daarna diverse hapjes: gevulde eieren naar eigen recept (de vulling dan hè :biggrin2: ), plakjes salami van een biologische boerderij in Toscane, zelfgemaakte humus, kleine kalfsgehaktballetjes met paprika-tomatensaus, zelf gekruide en gegrilde kippenvleugeltjes, wat zalm met roomkaas en bieslook in een rolletje, wat toast. We komen de avond wel door :D
Door Mowgli
Vanmiddag een vroeg kerstdiner bij mijn schoonmoeder en haar man: konijn of eend (ik nam eend, ik hou niet van die ieniemieniebotjes in het konijn) met Kloten Klöße Kartoffelknödel, rode kool (maar heel weinig, want die was vanmorgen per ongeluk aangebrand) en jus. Toe hadden we Benjamin Blümchen (Duits tekenfilmfiguur) en Mickey Mouse ijstaart.
Vanavond zal ik waarschijnlijk nog wat zelfgebakken speltbrood met zaden en pitten eten.
Door Kaio
Gisteren opgeleukte left overs van mijn ma. Stukken van een hele eend.
Hmm, ik had nog champignons in pot, wat brocolli lieggen en oh heel leuk een sinaasappel.
Dus pepertje gember en knoflook in een pan groentjes erbij, vissaus, sojasaus, kurkuma, citroengraspeodertje erbij. Eend van botten geplukt en erbij en nog wat zoete en pittige chilisaus en natuurlijk de sinaassap erbij en noedels koken, voila een best lekkere zoet-zure eend met een beetje pit :cool:

Vandaag garnalen met afbakbrood. Misschien nog was slaai erbij maken
Door Mowgli
Wij zouden vandaag falafel met hummus, baba ganoush, couscous salade, en pide eten.
De couscous salade was al klaar (op kerstavond extra veel voor het racletten gemmakt en 1 deel direct in de koelkast gezet), gisteravond had ik al hummus gemaakt van de kikkererwten die ik daarvoor op kerstavond in de week had gezet. Werd ik vanmiddag wakker (lekker uitgeslapen, gewoon omdat het kan :biggrin2: ), kom ik erachter dat ik gisteravond vergeten heb de kikkererwten voor de falafel in de week te zetten ::)

Dus vanavond eten we pasta met veel knoflook en groenten en morgen dan menuutje 2e kerstdag :biggrin2:
Door Kaela
Vandaag gourmet.

Eerst vanmiddag geluncht met verse courgettesoep met stokbrood met tapenades. Vanavond gourmet en heerlijke (kant en klare, want ik was lekker lui dit keer) toetjes na. Ik mocht van mezelf ook cola erbij, dus het feest was helemaal compleet.
Door cj
Meneer CJ leest niet mee. Hij heeft gekookt. Niet te vreten, echt niet. Ga zo toastjes maken en een blauw aangeslagen vettige keuken in de Dasty zetten.
Saskia
Door -Saskia-
cj schreef:Meneer CJ leest niet mee. Hij heeft gekookt. Niet te vreten, echt niet. Ga zo toastjes maken en een blauw aangeslagen vettige keuken in de Dasty zetten.
Saskia
;D ;D ;D sorry, ik moest er hardop om lachen. :-[

Hier na 2 dagen traditionele broodjes shoarma, weer voor een jaar genoeg. :biggrin2:
Morgenochtend nog een keer dooie vogeltjes in m'n bakkus, maar niets wat een flinke dosis paradontax niet kan verhelpen. Oh, en voor de keuken wat Dettol. :biggrin2:
Door Mowgli
cj schreef:Meneer CJ leest niet mee. Hij heeft gekookt. Niet te vreten, echt niet. Ga zo toastjes maken en een blauw aangeslagen vettige keuken in de Dasty zetten.
Saskia
Je maakt me wel nieuwsgierig.. Wat stond er op het menu?
Door Angelique
Saskia

Ahhh, best sneu, maar ook hier nieuwsgierig...wat was het...of wat had het moeten worden? :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door