Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mowgli
Hier resten opgemaakt:
Had nog gebakken aardappels van gisteren over, er lagen nog een halve gele en rode paprika, een rest courgette en wat kastanje champignons. De groenten in kleine blokjes gesneden en alles in een koekenpan gebakken, sucuk in blokjes erbij en nog 2 tomaten in schijfjes, op het eind flink wat eieren erdoor geroerd en dit met vers zelfgebakken speltbrood gegeten.
Toe hadden we stoofperen.
Door BusKay
Vanavond lekker naar Oriental To Go...
Lizzy schreef:Ik wilde spruitjes gaan eten. Het wordt Pan Pizza Veggie van Domino's.
Spruitjes met appel en cashewnoten
voor 4 personen | bereiding: ca. 30 min

1 rode Spaanse peper
1 appel (Granny Smith)
sap van 1 citroen
2 el olie
750 g kleine schoongemaakte spruitjes
2 sjalotjes, gesnipperd
1 knoflookteen, fijngehakt
2 el gembersiroop
50 g ongezouten cashewnoten
zout en (versgemalen) peper

Snijd de peper overlangs doormidden, verwijder desgewenst de zaadjes en snijd het vruchtvlees in smalle reepjes. Schil de appel, verwijder het klokhuis, snijd hem in blokjes en besprenkel die met citroensap.
(ik gebruikte afgekookte spruitjes)
Verhit de olie in de wok en roerbak de spruitjes 5 minuten. Voeg de peperreepjes, sjalotten en knoflook toe en roerbak het geheel 3 minuten. Schep de appel, gembersiroop en cashewnoten erdoor en breng het gerecht zo nodig op smaak met zout en peper.
Lekker met mie en gebakken tahoeblokjes of kalkoenfilet.
Door Lizzy
BusKay schreef:Vanavond lekker naar Oriental To Go...

Spruitjes met appel en cashewnoten
voor 4 personen | bereiding: ca. 30 min

1 rode Spaanse peper
1 appel (Granny Smith)
sap van 1 citroen
2 el olie
750 g kleine schoongemaakte spruitjes
2 sjalotjes, gesnipperd
1 knoflookteen, fijngehakt
2 el gembersiroop
50 g ongezouten cashewnoten
zout en (versgemalen) peper

Snijd de peper overlangs doormidden, verwijder desgewenst de zaadjes en snijd het vruchtvlees in smalle reepjes. Schil de appel, verwijder het klokhuis, snijd hem in blokjes en besprenkel die met citroensap.
(ik gebruikte afgekookte spruitjes)
Verhit de olie in de wok en roerbak de spruitjes 5 minuten. Voeg de peperreepjes, sjalotten en knoflook toe en roerbak het geheel 3 minuten. Schep de appel, gembersiroop en cashewnoten erdoor en breng het gerecht zo nodig op smaak met zout en peper.
Lekker met mie en gebakken tahoeblokjes of kalkoenfilet.
Het worden vanavond dan toch eindelijk spruitjes! Maar voor deze keer op de ouderwetse manier, ik kan geen boodschappen halen. Dit ziet er wel erg lekker uit, dit recept. Dank je wel, we slaan 'm op!
Door BusKay
Lizzy schreef:Het worden vanavond dan toch eindelijk spruitjes! Maar voor deze keer op de ouderwetse manier, ik kan geen boodschappen halen. Dit ziet er wel erg lekker uit, dit recept. Dank je wel, we slaan 'm op!
Dacht ik al... ik had trouwens i.p.v. pepertje... sambal brandal gebruikt.

Oriëntal To Go was ook lekker... mjammie...
Door Mowgli
Gekookte aardappels met wortels en diepvriesdoperwten, een gebakken visje, voor mij yoghurt toe en voor mijn Schatzi was er nog een stoofpeer. De volgende lading stoofperen staat nu al bijna 4 uur te pruttelen en is bijna klaar. Nog een beetje het sap inkoken :D
Door Lizzy
MarijeEnBoomer schreef:Rosbief uit de oven, peultjes en worteltjes en aardappelkroketjes
Toe zelfgemaakte koffielikeur en bonbons met roze bubbels :D
Marije!!!!!!!!!!! Je overtreft jezelf!!!!!!!!!!!!!!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door