Pfff duim mee voor Linga.
Zal toch wel goed gaan, dat gaat het meestal, dus nu ook!
Is die gevaarlijke reactie op de milbemax of op het afsterven van de wormen in de vaten of zo?
Moderator: Lizzy
Kaio schreef:Is die gevaarlijke reactie op de milbemax of op het afsterven van de wormen in de vaten of zo?Niet op de Milbemax, púúr op het afvoeren via de bloedbaan.
Lizzy schreef:Ik vind trouwens zojuist dit:O, dat klinkt in ieder geval niet ongunstig.
The use of various anthelmintics has been described in the literature, among which fenbendazole, milbemycin oxime and imidacloprid/moxidectin spot-on are
the most frequently used (Table 1). The treatment with ivermectin and levamisole may have side effects. Anaphylactic reactions due to the rapid killing of parasites
have been described after levamisole treatment (Bourque et al., 2008). Fenbendazole, milbemycin oxime and moxidectin/imidacloprid act more slowly, thereby re-
ducing the chance of adverse reactions.
Lizzy schreef:En deze:En dit ook!
PROGNOSIS
The majority of the dogs infected with Angiostrongylus have an uneventful recovery, although this is dependent on the severity of the symptoms. Respiratory symptoms disappear within 1-2 weeks, but coughing can resolve earlier. In 40% of the severe cases, residual symptoms (cough and exercise intolerance) can occur after the elimination of the infection. An early diagnosis and treatment should help to avoid this. When PAH occurs, the prognosis depends on the severity of the infection (Koch and Willesen, 2009). Dogs displaying neurologic signs have a good longterm prognosis independent of the symptoms caused by bleeding or inflammation (Garosi et al., 2005; Negrin et al. , 2008). If mortality occurs, it is usually caused by severe (non-compensated) bleeding or respiratory failure. In referral hospitals, mortality rates of 10-15% have been reported (Chapman et al. , 2004; Koch and Willesen.
me and my boys schreef:jeetje zie ik dit dus nu pas!+1!!!!
Wat een toestanden.. ik duim dat je meisje er snel bovenop komt!
me and my boys schreef:jeetje zie ik dit dus nu pas!+2 zet hem op Linga, snel opknappen .
Wat een toestanden.. ik duim dat je meisje er snel bovenop komt!
Parelridder schreef:Ik neem op zondag een monster en stuur het (tegenwoordig) naar Het Woud, eerder naar UKG. Het Woud heeft 't dan op maandag en zet de test meteen in (heb ik gechecked op data ontvangst/uitslag onderzoek).Hoe krijg je dat voor elkaar?