En weer is het raak.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: En weer is het raak.

Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ras is geen goed woord, type honden is beter...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik verbaas me er over hoe snel de roze spuit volgens sommige van jullie in de hond gezet mag worden.... Een hond is een hond. Dingen gebeuren. Ongelukken gebeuren. En dan blijft het een hond. Ik vind dat wel erg makkelijk bepaald wordt dat hij de fouten van zijn baas mag bekopen met zijn eigen dood. En ik verbaas me erover dat zulke meningen op een hondenforum erop na worden gehouden. Niks mis met zo'n hond herplaatsen. Of verplicht naar een gedragstherapeut. Of hond verplicht aanlijnen en muilkorven. En als een hond (de baas) voor de 2de keer de fout in gaat: wordt het een ander verhaal natuurlijk.

Maar een beetje zorgvuldiger om gaan met het leven van het dier dat ons lief is lijkt me wel op z'n plaats.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Pitbulls en aanverwante rassen: daar moet een aanlijn en muilkorfplicht op komen. In alle eerlijkheid? Vind ik het minder spannend dat ie af en toe eens een arm van zijn eigen baas af bijt. Maar andere honden doodbijten: het lijkt me handig om dat te voorkomen. En dit ras is nou eenmaal een tikkie bijtgrager dan welk ander ras dan ook.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

*Lia* schreef:Ik mag aannemen dat jij de verantwoordelijkheid over jou Collie neemt. Als jij ziet dat een hondje/pup TE klein is, voorkom je dat.
Dat jou Collie speelt met een Chihuahuapup, heb je zelf in de hand (heel groot tegen mini). Gaat het TE ruw, haal je hem/haar terug/weg. Ook dan zal ik de Chihuahua eigenaar niet snappen, want dat doe je niet. Je bent verantwoordelijk voor je eigen pup/hond.

dalamaiter ? Opzettelijk ?? Ja, spuitje.
En wie bepaald dat dan, of het opzettelijk was of niet? De baas van de Dalmatier? De baas van de doodgebeten hond? De gedragstherapeut die toevallig meewandelde? Of de getuigen die het hebben gezien, waarbij aangemerkt moet worden dat de meeste mensen (ook al hebben ze een hond) het onderscheid tussen een Dalmaat en een Labrador niet eens kunnen maken ::)

Het betreft hier wel een hond hoor. Honden worden 's morgens niet wakker met het idee "zo, vandaag ga ik eens gezellig een klein hondje slopen".
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Lizzy schreef:Ik verbaas me er over hoe snel de roze spuit volgens sommige van jullie in de hond gezet mag worden.... Een hond is een hond. Dingen gebeuren. Ongelukken gebeuren. En dan blijft het een hond. Ik vind dat wel erg makkelijk bepaald wordt dat hij de fouten van zijn baas mag bekopen met zijn eigen dood. En ik verbaas me erover dat zulke meningen op een hondenforum erop na worden gehouden. Niks mis met zo'n hond herplaatsen. Of verplicht naar een gedragstherapeut. Of hond verplicht aanlijnen en muilkorven. En als een hond (de baas) voor de 2de keer de fout in gaat: wordt het een ander verhaal natuurlijk.

Maar een beetje zorgvuldiger om gaan met het leven van het dier dat ons lief is lijkt me wel op z'n plaats.
+1
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Idd zit er een groot deel eigen verantwoordelijkheid in, Tom is een 7,5 kilo, hij speelt met alles wat zo tot maatje beagle gaat, groter wil ik niet hebben, ze mogen snuffelen, en een rondje rennen over het veld, maar stoeien en echt spelen mag van mij niet, het hoeft geen kwade opzet te zijn, maar een poot is zo verkeerd gezet...op zijn rug bijv en voor je het weet zit je met een verwonding.
Ik heb bijv met Ellen gelopen en de 3 herders, Tom loopt daar dan gewoon los tussen, hij rent wat achter ze aan, ze snuffelen wat aan elkaar en thats it, prima, leuk, gezellig. Spelen en ravotten doen ze gewoon met honden van hun eigen formaat.
Laatst een vriendin met een klein hondje, zoiets als Tom die ze liet spelen en ravotten met maatje herder....ik vind het doodeng, het was echt worstelen, en de groterik had geen kwaad in de zin, maar was wel heel lomp en geen kleintjes gewend, bij mij gebeurd dat dus gewoon niet.
En zo neem ik dus ook verantwoording naar de breedbekken...ik ontwijk ze allemaal, de rottweiler die hier in de buurt loopt...helaas maar daar loopt een man mee die er amper op let en de hond fixeert al van een afstand...ik neem het risico niet.
Er is zelfs een lab die ik ontwijk omdat ie al strak in de lijn hangt als hij een hond in de verte ziet, fixeren...vrouwtje wat amper op de hond let.
Een border...zelfde verhaal.

Ik heb nou eenmaal een klein hondje, die zijn kwetsbaar en ik vind dat ik daar idd een groot deel eigen verantwoording in heb.

En ik blijf erop hangen dat er een verschil in bijten zit tussen breedbekken en elk willekeurig ander ras, vrijwel elke hond die ik ken bijt om af te schrikken, bijten en loslaten...een breedbek gaat gewoon voor de kill. Zelfs die franse bull die Tom aanviel, ze richtte op de nek en liet gewoon niet los, grommen, en schudden, ze vond gewoon dat Tom dood moest.
Oplossing heb ik niet, hoeft ook niet, maar als ze volledig uit het straatbeeld zouden verdwijnen zou ik er ook geen moeite mee hebben :P
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Martine-Tom schreef:Idd zit er een groot deel eigen verantwoordelijkheid in, Tom is een 7,5 kilo, hij speelt met alles wat zo tot maatje beagle gaat, groter wil ik niet hebben, ze mogen snuffelen, en een rondje rennen over het veld, maar stoeien en echt spelen mag van mij niet, het hoeft geen kwade opzet te zijn, maar een poot is zo verkeerd gezet...op zijn rug bijv en voor je het weet zit je met een verwonding.
Ik heb bijv met Ellen gelopen en de 3 herders, Tom loopt daar dan gewoon los tussen, hij rent wat achter ze aan, ze snuffelen wat aan elkaar en thats it, prima, leuk, gezellig. Spelen en ravotten doen ze gewoon met honden van hun eigen formaat.
Laatst een vriendin met een klein hondje, zoiets als Tom die ze liet spelen en ravotten met maatje herder....ik vind het doodeng, het was echt worstelen, en de groterik had geen kwaad in de zin, maar was wel heel lomp en geen kleintjes gewend, bij mij gebeurd dat dus gewoon niet.
En zo neem ik dus ook verantwoording naar de breedbekken...ik ontwijk ze allemaal, de rottweiler die hier in de buurt loopt...helaas maar daar loopt een man mee die er amper op let en de hond fixeert al van een afstand...ik neem het risico niet.
Er is zelfs een lab die ik ontwijk omdat ie al strak in de lijn hangt als hij een hond in de verte ziet, fixeren...vrouwtje wat amper op de hond let.
Een border...zelfde verhaal.

Ik heb nou eenmaal een klein hondje, die zijn kwetsbaar en ik vind dat ik daar idd een groot deel eigen verantwoording in heb.

En ik blijf erop hangen dat er een verschil in bijten zit tussen breedbekken en elk willekeurig ander ras, vrijwel elke hond die ik ken bijt om af te schrikken, bijten en loslaten...een breedbek gaat gewoon voor de kill. Zelfs die franse bull die Tom aanviel, ze richtte op de nek en liet gewoon niet los, grommen, en schudden, ze vond gewoon dat Tom dood moest.
Oplossing heb ik niet, hoeft ook niet, maar als ze volledig uit het straatbeeld zouden verdwijnen zou ik er ook geen moeite mee hebben :P
En dat vind ik dus ook.

Net zo goed dat mensen met grote honden hun verantwoordelijkheid hebben, hebben mensen met kleine honden dat ook. Ik vind het verbazingwekkend om te zien dat mensen met ieniemienie's hun hondje op zondagmiddag, mooi weer, in een druk losloopgebied los laten lopen, terwijl het monstertje nul komma nul manieren heeft. Ze rennen al keffend op grote honden af, gaan gerust nog ff in de nek hangen. En als jouw grote hond dan al 100 keer heeft uitgelegd dat ie daar niet van gediend is, 1 keer net even te hard corrigeert, mag daar een roze spuit in? Schei uit zeg.

Ik zou mensen met kleine hondjes ook echt uitdrukkelijk willen vragen je mini manieren bij te brengen. De meeste hebben dat gelukkig, maar er zijn er zat die ze gewoon niet hebben.

Overigens begrijp ik helemaal de houding van mensen met kleine hondjes niet die maar roepen "ja nee, ik til 'm niet op hoor, want daar verpest ik 'm mee". Nah, zou ik een klein hondje hebben waar een formaatje middelgrote hond op af komt rennen, til ik m'n hondje toch echt op hoor. Beter een opgetilde hond dan een dooie hond.

En nee, ik heb ook geen moeite met het uit het straatbeeld verdwijnen van de Pitbull en aanverwante types. Maar aangezien het er alleen maar meer worden, denk ik dat we daar maar beter niet op kunnen wachten, want dan wachten we tot we een ons wegen.
Nicky en Pip
2-sterren
2-sterren

Bericht door Nicky en Pip »

Bedankt allemaal.. :-*

We zijn er allemaal kapot van.. Het is verschrikkelijk, om zo je alles te moeten verliezen..
Moos heeft een mooi plekje gekregen.

Verder ga ik er niets over zeggen.. De zaak loopt bij de politie en nog belangrijker.. we krijgen onze kleine lieve Moos er niet mee terug.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Lizzy schreef:Ik verbaas me er over hoe snel de roze spuit volgens sommige van jullie in de hond gezet mag worden.... Een hond is een hond. Dingen gebeuren. Ongelukken gebeuren. En dan blijft het een hond. Ik vind dat wel erg makkelijk bepaald wordt dat hij de fouten van zijn baas mag bekopen met zijn eigen dood. En ik verbaas me erover dat zulke meningen op een hondenforum erop na worden gehouden. Niks mis met zo'n hond herplaatsen. Of verplicht naar een gedragstherapeut. Of hond verplicht aanlijnen en muilkorven. En als een hond (de baas) voor de 2de keer de fout in gaat: wordt het een ander verhaal natuurlijk.

+2
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Lizzy schreef:En dat vind ik dus ook.

Net zo goed dat mensen met grote honden hun verantwoordelijkheid hebben, hebben mensen met kleine honden dat ook. Ik vind het verbazingwekkend om te zien dat mensen met ieniemienie's hun hondje op zondagmiddag, mooi weer, in een druk losloopgebied los laten lopen, terwijl het monstertje nul komma nul manieren heeft. Ze rennen al keffend op grote honden af, gaan gerust nog ff in de nek hangen. En als jouw grote hond dan al 100 keer heeft uitgelegd dat ie daar niet van gediend is, 1 keer net even te hard corrigeert, mag daar een roze spuit in? Schei uit zeg.

Ik zou mensen met kleine hondjes ook echt uitdrukkelijk willen vragen je mini manieren bij te brengen. De meeste hebben dat gelukkig, maar er zijn er zat die ze gewoon niet hebben.

Overigens begrijp ik helemaal de houding van mensen met kleine hondjes niet die maar roepen "ja nee, ik til 'm niet op hoor, want daar verpest ik 'm mee". Nah, zou ik een klein hondje hebben waar een formaatje middelgrote hond op af komt rennen, til ik m'n hondje toch echt op hoor. Beter een opgetilde hond dan een dooie hond.

En nee, ik heb ook geen moeite met het uit het straatbeeld verdwijnen van de Pitbull en aanverwante types. Maar aangezien het er alleen maar meer worden, denk ik dat we daar maar beter niet op kunnen wachten, want dan wachten we tot we een ons wegen.
Moet je eens horen wat ik naar mijn hoofd geslingerd krijg als ik Haku op til voor een aanstormde boxer of een groep van 4 bordercollies die even willen "spelen" :-X

In Amsterdam moest ik haku heel vaak optillen omdat er weer een pitbull achtige kennis wou maken of een matje newefondlander even wou spelen, in een aanlijn gebied waar ik moest oprotten met mijn aan de lijn lopende hond >:(

Haku is niet gedient van anderen honden en zou als het aan hem ligt er blaffend en happend om heen rennen, maar dat laat ik niet toe en ben ik heel hard meer aan het trainen geweest.
Als ze echt veel te dicht bij komen dus binnen 3 meter vind hij het nog steeds er moeilijk maar de rest van de tijd gaat heel goed, wel zijn mensen altijd verbaast als ik zeg doe maar niet tegen een grote hond.
Al zou haku wel sociaal zijn en willen spelen dan nog echt niet dat ik Haku daar mee gaat spelen, daar is haku veel te kwetsbaar en kostbaar voor.

Hier in purmerend kom ik veel minder honden tegen en de mensen die hun honden illegaal laten los lopen roepen ze meestal bij ze als ze zien dat ik er niet van gedient ben, vaak kan ik het hier ontwijken zonder Haku op te tillen wat mijn voorkeur heeft.
Maar als er echt een hond op me af komt en baasje doet niks en ik kan niet uitwijken of blokkeren dan til ik hem op.

Ik vind niet dat je overal de roze spuit maar in moet zetten, ik vind dat je eerder in moet grijpen.
Maak het bezitten van deze honden maar verdomt moeilijk, muilkorf, aan lijn plicht, flink hoge honden belasting en een verplicht cursus voor je zo'n hond bij een geregistreerde fokker mag kopen.
Laat de fokkers maar enkel met dezen honden fokken na uitgebreide gedachtstesten, wat er in gefokt is kan er ook weer uitgefokt worden als men er echt voor gaat.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

jasmijn schreef:Moet je eens horen wat ik naar mijn hoofd geslingerd krijg als ik Haku op til voor een aanstormde boxer of een groep van 4 bordercollies die even willen "spelen" :-X

In Amsterdam moest ik haku heel vaak optillen omdat er weer een pitbull achtige kennis wou maken of een matje newefondlander even wou spelen, in een aanlijn gebied waar ik moest oprotten met mijn aan de lijn lopende hond >:(

Haku is niet gedient van anderen honden en zou als het aan hem ligt er blaffend en happend om heen rennen, maar dat laat ik niet toe en ben ik heel hard meer aan het trainen geweest.
Als ze echt veel te dicht bij komen dus binnen 3 meter vind hij het nog steeds er moeilijk maar de rest van de tijd gaat heel goed, wel zijn mensen altijd verbaast als ik zeg doe maar niet tegen een grote hond.
Al zou haku wel sociaal zijn en willen spelen dan nog echt niet dat ik Haku daar mee gaat spelen, daar is haku veel te kwetsbaar en kostbaar voor.

Hier in purmerend kom ik veel minder honden tegen en de mensen die hun honden illegaal laten los lopen roepen ze meestal bij ze als ze zien dat ik er niet van gedient ben, vaak kan ik het hier ontwijken zonder Haku op te tillen wat mijn voorkeur heeft.
Maar als er echt een hond op me af komt en baasje doet niks en ik kan niet uitwijken of blokkeren dan til ik hem op.

Ik vind niet dat je overal de roze spuit maar in moet zetten, ik vind dat je eerder in moet grijpen.
Maak het bezitten van deze honden maar verdomt moeilijk, muilkorf, aan lijn plicht, flink hoge honden belasting en een verplicht cursus voor je zo'n hond bij een geregistreerde fokker mag kopen.
Laat de fokkers maar enkel met dezen honden fokken na uitgebreide gedachtstesten, wat er in gefokt is kan er ook weer uitgefokt worden als men er echt voor gaat.
Ik geloof je direct! Het valt mij op dat de kennis over hondengedrag bij hondeneigenaren sowieso minimaal is. Ik zou zeggen: niet in discussie gaan of eens liefjes vragen "als uw uberschattige Boxer/newfoundlander/pitbull mijn hondje uit lompigheid voor 1500 euro schade toe brengt aan mijn mini, betaald u dan de rekening?".
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

eens
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Martine-Tom schreef: Ik heb nou eenmaal een klein hondje, die zijn kwetsbaar en ik vind dat ik daar idd een groot deel eigen verantwoording in heb.
:thumbsupup:
juist, want daar word ik kriegelig van .... veel word dan op de wat grotere honden afgeschoven terwijl heel heel veel hondeneigenaren van de kleinere hond echt overal lak aan hebben en geven die van mij dan een waarschuwing in de vorm van grommen dat ze dat geklier zat zijn, dan moet je ze eens tekeer horen gaan..
want ja dan heb ik ineens gevaarlijke honden en ben ik debiel dat ik er mee los loop...of nog gekker ze zonder muilkorf mee naar buiten durf te nemen
Laatst gewijzigd door me and my boys op ma 21 dec 2015, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Ik had het over DOODbijten, nergens anders over. Bijtincidenten zijn er dagelijks.
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

*Lia* schreef:Ik had het over DOODbijten, nergens anders over. Bijtincidenten zijn er dagelijks.
+1 Precies, ik ook!
En als een hond dat doet ben ik gemakkelijk....spuit erin.

Plaats reactie