Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Mowgli schreef:Husse met je neus ertussen, een speklapje en griesmeelpudding met kersensaus. Tot zoverre de Nederlandse week, morgen eet ik een broodje in de trein en vanaf zondag moet ik weer zelf kokenRecept??![]()
BusKay schreef:Recept??aardappels en winterpenen schillen, in stukken snijden en samen koken, uien in stukken snijden en fruiten in een koekenpan. Aardappels en wortels afgieten als deze gaar zijn en fijn stampen, gefruite uien erbij en nog even stampen
Mowgli schreef:aardappels en winterpenen schillen, in stukken snijden en samen koken, uien in stukken snijden en fruiten in een koekenpan. Aardappels en wortels afgieten als deze gaar zijn en fijn stampen, gefruite uien erbij en nog even stampenHutspot bedoel je dus...Zelf doe ik er altijd nog een scheut melk doorheen, zodat het niet zo droog is, maar mijn ouders doen dit niet.
BusKay schreef:Town ik klein was noemden mijn ouders dat altijd husse met je neus ertussen
Hutspot bedoel je dus...![]()
![]()
Husse kende ik nl. niet...
MillyMol schreef:Biologische eendenborst op een bedje van gemengde sla en overgoten met een marinade gemaakt van olijfolie, geraspte knoflook, een sjalotje, een verkruimeld gedroogd rood pepertje en balsamico azijn. De tomaatjes gehalveerd en daarin gemarineerd. De salade is opgeleukt met plakjes pittige groene olijven van de Turkse supermarkt en zongedroogde tomaatjes.MillyOliverMol!
De eendenborst is eerst op de huid gebakken in de pan, dan een paar minuten op de andere kant en tenslotte nog een paar minuutjes de oven ingegaan. Daarna bestrooien met beetje peper en evt. wat zout (laatste hoeft niet per se), even laten rusten, dan in heel dunnen plakjes snijden en op de salade draperen. Daarna overgieten met de marinade en een lepeltje van het bakvet. Zelf gebakken boeren bruinbrood erbij.
Mjammie