Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door vanhaut
Tja. Dat is net als fokkers met honden die zweren bij brokken Zo ook bij katten. Twee kampen. Brok en vlees. Ik wil liever op vlees over. Maar zat dus nog even met kluif deel.
Door hannabelgje
Je kunt je katten toch grotere stukken geven zonder kuikens te voeren. Kuikens zijn hier ook vlug op. Is weinig kauwwerk aan. Kwarteltjes, duifjes, ingeknipte kippenvleugeltjes, kippennekjes zijn allemaal geschikt voor katten en hebben ze wat meer werk aan.
Door vanhaut
Ik heb hier geen poelier maar kan wel even op de markt vragen. Die nemen dit wel mee als je besteld. Standaard hebben ze het niet. Dus donderdag ff naar de markt. En Lidl wist ik niet Al even niet geweest na paar keer slecht vlees Dus maandag daar even kijken. Prijzen ben ik niet van de op de hoogte. Wat is beetje gemiddeld ?
Door Ligaa
Kippennekken zijn hier zo weg, denk 30 seconden? 1 minuut soms? Snel in ieder geval. Ik zou rustig opbouwen met kippennekjes, karkas (van kip, kwartel, duif), konijn etc. en later dan eens een eendennekje proberen. Daar hebben ze wat meer werk aan.

Mijn katten eten ook fazantenbout, wild konijn en mijn kater zelfs wilde konijnenkoppen en ganzennekken dus er is genoeg kluifwerk waar ze even mee bezig zijn. Ik weet alleen niet of alles haalbaar is voor een Siamees met een gevoelig gebit (en een konijnenkop is vrij herkenbaar ja maar is dus niet nodig, zat andere opties).
Door vanhaut
oke.. ik heb nu kippennekken besteld bij poelier en heb vleesmixen van kiezenbrink en naturis even gekozen..

casal weeg 4,5 kilo , krijg dus 135 gram per dag (ik start met 30 gram per kilo lichaamsgewicht).. in 2 delen.. Hoe vaak geef ik hem dan een kippennek ?
Door hannabelgje
Ik zou even kijken wat er op staat. Als er hele dieren in verwerkt zijn is het prima. Is de filet verwijderd dan zou ik het aanvullen met minimaal 30% spiervlees. Hier poepen ze altijd moeilijk op de kiezebrink mixen. Voor af en toe te geven geen ramp, maar voor dagelijks is het niet handig. Qua kippennekken zou ik het twee keer per week doen ofzo. Een keer een hele kwartel verdeeld over de katten, een keer een sardientje ofzo.
Door vanhaut
Intussen is no 2 in ons gezin opgenomen :). Een schitterende Oosterse korthaar spotted tabby en mevrouw weigert vlees. Ik heb nu natuur en dier vlees (5 dieren de luxe ). Ik heb haar cold turkey overgezet (domweg niet bedacht dat ze brok at dus had niets in huis AfbeeldingAfbeelding). Gewoon blijven proberen of toch maar ff brok halen om te mengen ?
Door Too
gefeliciteerd wat een leukerds!

Arm kind heeft d'r nieuwe huis geen fatsoenlijk eten...................... :o
Zou ze een [graan vrij] blikvoertje blieven en dan daarmee mengen?
Of een hapje kip of tartaar.... gewoon om van de schrik te bekomen, sommigen vinden juist een mix niet te vreten.
Brokken zou niet mijn keuze zijn maar als ze erg in de stress schiet vanwege verhuis en raar eten dan is t niet anders
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door