Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben bezig een menuutje in elkaar te draaien voor onze staby Bolke.
Ik blijf het ondanks veel lezen en dergelijke erg lastig vinden, ook omdat meneer nog zo ontzetten groeit.
Menu is voor over een maand. Bolke is morgen 11 weken, woog bij de laatste weegronden 6.2 kilo maar was wat magertjes. Hij krijgt 6 procent van zn gewicht en heb de hoeveelheid (378 gram ofzo) naar boven afgerond. Hij begint nu een klein vetlaagje te ontwikkelen dus ben benieuwd naar het wegen morgen.
Ik ben uitgegaan van een gewicht van rondom de 9 kilo, bij 6 procent krijgt hij dan ongeveer 550 gram per dag te eten. Bolke is dan 3 1/2 maand oud.
qua percentages zit ik op 50% vleesbot 20% orgaan 20%vlees en 10% groenten. Bij die groenten ook de extraatjes zoals een eitje of een lepel bio yoghurt. misschien binnenkort ook kefir maar dan moet ik dat eerst zelf gaan kweken. Yoghurt is geit of koe en het eitje komt van een lokale boer.
Ik voer de ene dag orgaan, de andere dag vlees. Heb totale gewicht orgaan van een week verdeeld over 3 dagen en totale gewicht vlees over 4 dagen.
maandag:
- 275 kipkarkas, 190 kalfskopvlees en 55 groente
dinsdag:
-275 eendennek, 260 lamslever en runderhart 55 groenten
woensdag:
-275 parelhoenkarkas, 190 geitenvlees en 55 groenten
donderdag
-fazantenlijf met organen 55 groenten
vrijdag
- 275 kipkarkas, 190 kalfskopvlees en 55 groenten
zaterdag
-275 eendennek, 260 pens en 55 groenten
zondag
- 275 parelhoenkarkas, 190 geitenvlees en 55 groenten
Het is de bedoeling om elke maand een verse bestelling te doen en dan in ieder geval andere orgaansoorten en spiervlees te bestellen. vleesbot zou ik ook nog af willen wisselen en als er toevallig via een lijntje voor nette bedragen wat wild is dat als extraatje erbij
dan nu de vragen

- is dit een beetje goed gebalanceerd of is het verschil in gewicht orgaanvlees/spiervlees niet goed?
- de donderdag staat er vooralsnog fazantenlijf met orgaan, ik heb geen idee hoeveel die wegen en of dat dat een beetje een volledig maal is
-kan ik de groenten, eventueel gemixt met ei en of yoghurt ook los geven of moet daar vlees bij?
-Als Bolke groeit, moet ik dan weer een compleet nieuw menu maken?
- is het ook een reeele optie om gemalen organenmix bij te voeren? Ik ga nu al bijna over mn nek van de gedroogde pensstaafjes, zie het eigenlijk niet heel erg zitten om verse pens te gaan snijden....
Alvast heel erg bedankt!