Janie1974 schreef: Hoi Pluk ,Dat kan je heel goed doen!
Ja dat bedoelde ik. Elke dag een mix van vleesbot , spiervlees en orgaan.
Hier kom ik gemakkelijk aan kippenlevertjes , kippenmaag , rundshart , runds nieren enzo… ( pens niet te vinden…bedoel je hier mee bloedworst?)
enige probleem is dat het in grote hoeveelheden is verpakt . Dus ik zou graag alles willen mengen & invriezen in porties van +/-30 gram.
Aangezien je nu toch wel echt barf aan het voeren bent, zou ik ook de percentages goed in de gaten gaan houden.
Toen onze hond 9 weken was deed ik zijn hele dagmaaltijd in 1 bak en haalde daar dan zo vaak als nodig was (in die tijd dus 4x per dag) verschillende dingen uit. Ik gaf hem elke dag vleesbot, spiervlees en orgaan. Denk je er ook om dat je lekker wat groenten mee gaat voeren?
Als ik het goed zie krijgt hij kip, kwartel, rund en kalkoen. Plus wat vis. Dat is wel aan de magere kant wat betreft diersoorten. Ik zou eens gaan kijken of je toch niet nog aan een extra diersoort kan komen.
Orgaanmix kan je uiteraard prima maken. Als je het makkelijker vind kan je er ook je spiervlees al bij stoppen. Dus je geeft per week bijvoorbeeld (makkelijk getal) 100 gram orgaanvlees. Die 100 gram bestaat dan uit 1/3 hart, 1/3 lever en 1/3 nier. Je kan die 100 gram prima in 7 kleine porties invriezen!