Ik heb al wat aardig liggen zoeken op dit forum en al interessante weetjes tegen gekomen.
Ik heb sinds een weekje een pup reu van 9 weken ( mix mini maltezer- met mini snauzer )….ik weet zeker dat zijn pa een mini maltezer is, de moeder leek mij eerder ook een mix snauzer met nog iets anders te zijn.
Nu ik woon aan de andere kant van de Oceaan ( Dom.rep) en diepvriesvlees voor honden is niet echt beschikbaar.
Toen ik hem bij de dierenarts ging halen kreeg hij enkel hesp en kaas ( vond ik niet echt OK als voeding)
Dus heb ik besloten om hem vers vlees te geven ( ruim te verkrijgen hier, en van goede kwaliteit

Ik heb gelezen dat voor zijn gewicht ( 820 gram) maar max 50 tot 60 gram vlees mag hebben.
Toch lijkt het of hij elke keer nog een beetje honger heeft, en af en toe staat hij zielig rond zijn bakje te draaien.

Tot hiertoe heeft hij enkel vers runds filet en kippen filet gekregen ( En hij is er totaal gek op!) ook de stoelgang is perfect.
Gisteren voor het eerst , met een bang hart , een rauw kippenvleugeltje gegeven met nog een beetje vel aan.
Maar zo'n vleugeltje weegt al gauw 45gram . Met een angstig hart bleef ik erbij zitten tot dat hij aan het botje zat…hij heeft er enkele stukken van afgebeten… maar heb het even later afgenomen omdat de puntjes toch wel heel scherp leken...

Maar vandaag was zijn stoelgang weer toppie
Nu twee vraagjes:
Zou ik hem meer mogen geven buiten 60 gram/dag?
en hoe geef ik met een gerust hart een kippenvleugel zonder dat hij zich zou verslikken? Zijn de botjes echt gezond?
Af en toe krijgt hij ook nog een beetje Royal cannin brokjes, maar hij is er niet echt zot van.