Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

hannabelgje schreef: Eentje met cardiomyopathie, eentje Fip, eentje leucose, twee nierfalen en eentje leverfalen.
Damn, dat is echt wel heftig.
En FIP, daar moeten ze echt wel eens iets tegen vinden.
Hoeveel ik hoor die aan FIP sterven, niet normaal meer.
Alvast sterkte.

Goed nieuws dat ze gegeten heeft, duimpjes dat ze er toch doorkomt en met medicatie nog een tijdje mag bij je zijn!
Ik ben vanmorgen weer geweest en ze zag er goed en levendig uit onder deze omstandigheden. Ze heeft het infuus vannacht laten zitten gelukkig, ik was bang dat ze het eruit zou trekken en ze krijgt weer praatjes zoals overal op willen klimmen en dierlijk aangeven wat ze wil. Ze heeft nog niet zelf gegeten maar de dwangvoeding ging goed en ze ontlast ook goed!
Gisteren heeft ze een uur over 1 vlees staafje gedaan en net was het binnen 10-15 min weg. Het ziet er goed uit dus, alleen moet ze toch echt zelf gaan eten. 
Ik hou natuurlijk wel in mijn achterhoofd dat als ze weer thuis is en van het infuus af is dat ze dan helaas weer terug kan vallen.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door TTtje op do 19 nov 2015, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
BlackScorpion schreef: Damn, dat is echt wel heftig.
En FIP, daar moeten ze echt wel eens iets tegen vinden.
Hoeveel ik hoor die aan FIP sterven, niet normaal meer.
Alvast sterkte.

Goed nieuws dat ze gegeten heeft, duimpjes dat ze er toch doorkomt en met medicatie nog een tijdje mag bij je zijn!
Je hoort het inderdaad veels te veel over die fip
Maar bij bloed meten gelijk na infuus moet je er wel altijd nog rekening mee houden dat de nieren het daarna weer op eigen kracht moeten gaan doen en de waardes dus na verloop nog wel wat zullen stijgen (en hopen dat ze niet teveel stijgen maar stabiel te krijgen zijn).
Ik heb al mijn hele leven (halve eeuw ;) ) katten en de meeste zijn boven de 20 jaar geworden op 2x een auto ongeluk na  :(.
Een van de katten die ik nu heb was ineens verdwenen, terwijl ze ALTIJD in mijn buurt is. Zoeken, zoeken en ze lag in de kelder.
Wilde niet eten en niet drinken. Ik had het al een keer eerder meegemaakt en heb toen alles geprobeerd om haar te laten eten, wat dan ook, gekookte kipfilet, biefstuk, gekookte vis noem maar op en hoe moeilijk het ook was, met een spuitje een soort astronautenvoedsel in de bek gegeven. Daarbij moest ik haar in een handdoek rollen, want vanwege een jeugdtrauma laat ze zich niets geven, ook geen wormtablet of druppels (zonder grote dwang dus).
Ze knapte meteen op en vanaf dat moment heb ik haar uitsluitend nierdieet voer gegeven. Helaas lukte vers niet en ze MOEST eten!
Ik heb Beaphar geprobeerd dat wilde ze niet en ze krijgt nu sinds een jaar Clinic FRI brokjes en Animondo Integra protect Nieren kuipjes natvoer.
Ze springt, rent, huppelt en miauwt alweer meer dan 2 jaar vrolijk rond!
Ik zou dus onmiddellijk nierdieet voer zoeken wat ze wilt eten!
Heel veel succes en beterschap.

Groetjes,
Yvonne
Het probleem met bloed afnemen bij haar is dat ze er met geen mogelijkheid een spuit in krijgen dus dat ze onder narcose moet. De da zei ook dat ze dat maar zelden tegenkomen dat ze zo erg zijn +dat het dan al de 3e x zou worden deze week dus ze gaan het via het infuus proberen.

Ik weet dat ze MOET eten en de da zegt dat het in eerste instantie niet uitmaakt wat zolang ze maar eet maar wel het liefste dieetvoeding. Nat voer heeft ze nooit gegeten dus daar heb ik een hard hoofd in, dat proberen ze nu bij de da ook,net zoals kvv (wat ik wel graag zou willen)dat krijg ik er ook niet in denk ik.

Wij hebben thuis ook altijd veel katten gehad die erg oud zijn geworden zonder da bezoekjes dus dit is echt de eerste helaas.
TTtje schreef: Ontstekingen heeft ze gelukkig niet en tsja,  haar weerstand spreekt voor zich.  Ze is zo kieskeurig dat we echt alles op het aanrecht kunnen laten staan. Worst en vlees kan je voor haar neus neerleggen maar dan kijkt ze je aan alsof je der wil vergiftigen. Het zijn echt alleen haar brokjes, kattenmelk en dan die staafjes die ik vandaag mee had genomen.  Zelfs dan is het ook nog merk gebonden..........
Dus mocht ze hier uitkomen word het nog een hele grote uitdaging.
Lust ze blikjes vis? Op zich is die kattenmelk al een positief ding. Daar kan je halve theelepels door mengen.  Zo minimaal moet je denken.

Ik blijf duimen dat ze er boven op komt

Sent from my iPhone using Tapatalk
san :) schreef: Lust ze blikjes vis? Op zich is die kattenmelk al een positief ding. Daar kan je halve theelepels door mengen.  Zo minimaal moet je denken.

Ik blijf duimen dat ze er boven op komt

Sent from my iPhone using Tapatalk
Nee, dan kijkt ze je aan alsof je der wil vergiftigen. We kunnen ook alles op het aanrecht laten staan. Alleen uitgeperste sinaasappel schillen wil ze nog wel eens uitlikken als ik er 1 laat vallenAfbeelding
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door