Vandaag was ik bij mijn nieuwste vriend, de islamitische slager

Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Poot = dragend deel = no no.Haal jij dan ook de pootjes van die jonge geitjes af? Ik had er laatst 2 gekregen van een dag oud (arme bokjes) en die knipte ik zo doormidden.
Hope schreef: Haal jij dan ook de pootjes van die jonge geitjes af? Ik had er laatst 2 gekregen van een dag oud (arme bokjes) en die knipte ik zo doormidden.Die eendagsgeitjes liggen niet bij de Islamitische Slager.
Lizzy schreef: (En ja, die haal ik er ook af, om de reden die Ruisje beschrijft. Ik houd er helemaal niet van om risico's te nemen met m'n honden).Ik ook niet, vandaar ook mijn vraag. Ik kom nooit bij de islamitische slager, dus geen idee wat hij verkoopt. Maar ik voer wel eens eendagsgeitjes, en ik heb ze de vorige keer met pootjes gegeven omdat ik daar super makkelijk doorheen kwam met de snoeischaar. Ik had wel alle gewvrichten losgeknipt zodat er nergens een bocht in kon blijven zitten. Nelson at ze keurig op. Maar dan ga ik ze toch maar eraf halen de volgende keer.
Anne in Duitsland schreef: Ik geef die eendagsgeitenpootjes wel altijd gewoon (na een snoeischaartest). Mijn ervaring is dat die helemaal niet splinteren, zo zacht is het bot.Toen Sergi er aan begon en er netjes een stukje vanaf had gegeten, zag ik zo'n lelijke punt zitten dat ik de poot onder z'n snavel weggriste en die punt eraf knipte.
Edit: overigens zou ik dat lamspootje van 2 cm weer níét geven. Ik vind 2 cm al best dik.