Beide katten hebben jeuk, en dit is toegenomen na toediening vlooiendruppels (dus nu durf ik dat niet meer in te zetten). Heb Bolfo Gold gebruikt, nadat ik dacht dat allerlei natuurlijke middelen misschien toch niet afdoende waren.
Nachi likt vooral veel en ik voel dat de beharing op zijn rug (achterste deel) dunner is geworden (alsof de ondervacht weg is. Hebben katten die eigenlijk?

Smeagol likt veel, krabt veel, is onrustig(er), mauwt veel, miept met zijn eten en heeft inmiddels (weer) een wondje op zijn kop. Bij Smeagol kan ik duidelijk kleine korstjes voelen op zijn rug en achterpoten, dus ik zou dan toch denken aan een vlooienallergie. De wond op zijn kop, wat hij vorig jaar ook al gehad heeft, doet me meer denken aan een voedselallergie.
Het is me nog steeds niet gelukt om ze over te zetten op vers, dus ze eten Taste of the Wild brokjes (vis) en Cat Lovers Gold (sinds een tijdje). Daarnaast krijgen ze natvoer, soms vers, datgene ze believen (en dat is niet veel; Smeagol kip en Nachi soms konijn) en anders Almo Nature of iets vergelijkbaars. Vooral de vissmaken zijn in trek. Soms wat gekookte kabeljauw...dat vinden ze echt yummie.
Ik heb inmiddels geen flauw idee meer waar te beginnen.
Dacht aan Stronghold, maar ben bang dat de jeuk er van toe zal nemen...
Huisdierendokter? Chinese kruiden...
of Homeo Natura (homeopatische middelen).
Bij Smeagol (of bij beiden) zou het ook nog stress kunnen zijn, aangezien ze elkaar niet meer zo geweldig goed verdragen...
Beiden zijn ze 11 jaar oud en altijd al samen...
Heeft iemand een goed plan?!