Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door -Annemarie-
K&D schreef: Beenham met honing/mosterd, aardperen en een geitenkaassalade
Hoe eet jij de aardperen? (behalve van een bord en misschien met mes en vork)  ;)

We hebben er hier weer aardig wat in de grond zitten. Vorig jaar gefrituurd, en nog iets anders mee gedaan. Maar beide keren viel het niet zo lekker.  :-\
-Annemarie- schreef: Ik lust ineens boerenkool! Als het maar niet in stamppot zit.  :biggrin2:

Aai en beterschap voor Kim!  :-*
Boerenkool, biologisch zo van het land is zoooo veel lekkerder dan de meuk uit de winkel...

Wij halen het altijd bij mijn schoonouders uit de moestuin, toen manlief daar ooit eens geen zin aan had om bij -15 op de scooter 5 km naar zijn paps & mams te gaan had hij het in de winkel gekocht... Merkt ze toch niet dacht hij. Nou het stond op toen ik thuis kwam, stinken! Vond ik al raar, stamppot gemaakt met wat bakbloedworst er door, VIES! Ik kijk manlief aan en die bekend; uit de winkel... Doe ik nooit weer, niet te eten... We hebben het weggegooid en zijn naar de gele m gegaan op de hoek....
Door -Annemarie-
constance.blokzijl schreef: Boerenkool, biologisch zo van het land is zoooo veel lekkerder dan de meuk uit de winkel...

Wij halen het altijd bij mijn schoonouders uit de moestuin, toen manlief daar ooit eens geen zin aan had om bij -15 op de scooter 5 km naar zijn paps & mams te gaan had hij het in de winkel gekocht... Merkt ze toch niet dacht hij. Nou het stond op toen ik thuis kwam, stinken! Vond ik al raar, stamppot gemaakt met wat bakbloedworst er door, VIES! Ik kijk manlief aan en die bekend; uit de winkel... Doe ik nooit weer, niet te eten... We hebben het weggegooid en zijn naar de gele m gegaan op de hoek....
Van de winkel uit een zak stinkt idd.  :-X  Misschien heb ik het nooit bij de juiste winkel gekocht, maar ik hoef niet anders meer dan vers van de plant.  :)
En dan misschien nog wel als stamppot ook.  :biggrin2:
Door jasmijn
Geen avond eten maar ik moet het gewoon even delen want dit is zo lekker  :dribble:

Ik heb vandaag ontbeten met ei & banaan pannenkoeken, zo ontzettende lekker en simpel te maken.

Oké let op dit gaat er in:

1 a 2 eieren na gelang je smaak ( ik doe er 2, youtuber waar ik het van heb doet er 1 )
1 banaan

Dat was het  :biggrin2:

Goed hoe maak je het:
Je prakt de banaan en klopt het ei los en dat meng je door elkaar, dan gooi je het in de koeken pan en bakt het als een normalen pannenkoek.
Bij het opdienen kan je er nog iets van honing, stroop of suiker over doen als je dat wilt maar ik vond het echt niet nodig ( en ik ben een zoetekauw  ;) )

Het is zo verschrikkelijk lekker, klinkt super raar maar de smaak is onvergetelijk  :dribble: :dribble: :dribble:
Door Ike
jasmijn schreef: Geen avond eten maar ik moet het gewoon even delen want dit is zo lekker  :dribble:

Ik heb vandaag ontbeten met ei & banaan pannenkoeken, zo ontzettende lekker en simpel te maken.

Oké let op dit gaat er in:

1 a 2 eieren na gelang je smaak ( ik doe er 2, youtuber waar ik het van heb doet er 1 )
1 banaan

Dat was het  :biggrin2:

Goed hoe maak je het:
Je prakt de banaan en klopt het ei los en dat meng je door elkaar, dan gooi je het in de koeken pan en bakt het als een normalen pannenkoek.
Bij het opdienen kan je er nog iets van honing, stroop of suiker over doen als je dat wilt maar ik vond het echt niet nodig ( en ik ben een zoetekauw  ;) )

Het is zo verschrikkelijk lekker, klinkt super raar maar de smaak is onvergetelijk  :dribble: :dribble: :dribble:
Ik maak het ook wel voor de lunch, beetje havermout er door, is inderdaad lekker,
zelfs zonder honing enz.!
Door Kaela
Wij eten jammer genoeg geen helemaal zelf gemaakte falafel. De balletjes vielen compleet uit elkaar tijdens het bakken  :'(. Heb een stukje geproefd wat redelijk lukte en behalve de opgezogen olie was het super lekker  :(.

We troosten onszelf maar met pizza en shoarma. Daar gaat mijn vegadagje...
Door Kaio
Nou omdat ik vandaag de bui al zag hangen, dat als ik eindelijk van de DA terugwas dat we geen zin in koken hadden: Friet en frikandellen uit de airfryer. Ook heel culinair  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door