Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
Jammer dat je geen keurrapoort hebt, want daar ben ik erg benieuwd naar.
Als ik hem zie van voren, dan mis ik de brede borstkas die zo kenmerkend is voor de Wetter en ook voor de Stabij.
Dik of dun zijn heeft daar weinig mee te maken.
Onze Borke was ook schraal (daar hou ik ook meer van) maar had van jongsafaan een brede borstkas en Borke was een Stabij!

Boeke ziet er fraai uit, zeker als hij zo als Wetter getrimd is, daar heb je een goede trimster voor!
Door Shanti en co
Ik ben daar ook erg benieuwd naar, hopelijk krijgen we ze nog.

Boeke heeft inderdaad een smalle borstkas, heel breed zal die nooit worden maar hij is ook pas 10 maanden dus hij heeft nog even om uit te zwaren.

Wij zijn ook heel tevreden met onze trimster.
Het scheelt ook dat wij het geen probleem vinden dat hij als wetter geknipt werd, zo knippen we hem zelf ook. Maar de meeste eigenaren wilde de hond houden zoals die was en dat is met veel haar, wij zijn volgens mij de enige die ook zelf knippen.
Door eelke
Leuk! Waar was jullie fokkersdag?

Ik ben benieuwd hoe hij uit zwaart. Als ik naar mijn eigen reuen kijk waren ze zeker op die leeftijd ook erg rank, zonder borstkas.

Hier op een leeftijd van 9/10 maanden;
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-A8VUDSR4.jpg

Hier een half jaar verder;
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-XBGYWOA6.jpg

En hier ielejoepie;
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-RK6EIAPW.jpg

De vachten veranderen ook nog zo enorm vind ik, rond die leeftijd. Joep is nu verre van glad bv.

Volgend jaar weer zo'n dag?
Door Shanti en co
Dat is inderdaad nogal een verschil!
Qua vacht zou Boeke nu in de vachtwissel moeten zitten. Doordat zijn vacht doorgroeid gebeurt dat niet door te ruien maar is de structuur van het nieuwe haar gewoon anders. Tot nu toe hebben we er nog geen last van maar het zorgt vaak voor een snel klittende vacht.

Het was in Zutpen, in de Hanzehal. Eind mei is er inderdaad weer een fokkersdag, dan zijn ze 17 maanden. In januari worden er allemaal gezondheidstesteb gedaan en in mei gaan ze beslissen met welke honden er verder gefokt wordt.
Door Jantina
Borke schreef: Jammer dat je geen keurrapoort hebt, want daar ben ik erg benieuwd naar.
Als ik hem zie van voren, dan mis ik de brede borstkas die zo kenmerkend is voor de Wetter en ook voor de Stabij.
Dik of dun zijn heeft daar weinig mee te maken.
Onze Borke was ook schraal (daar hou ik ook meer van) maar had van jongsafaan een brede borstkas en Borke was een Stabij!

Boeke ziet er fraai uit, zeker als hij zo als Wetter getrimd is, daar heb je een goede trimster voor!
Maar ja, wat zou de keurmeester daarin moeten vermelden dan? Ik denk dat ze daar puur gekeken hebben welke honden ze eventueel geschikt vinden om weer in te kunnen zetten voor de fokkerij. Ik vermoed dat ze dan zoeken naar de meeste Wetter-kenmerken?  Er is van deze kruising natuurlijk geen rasstandaard oid dus een keurrapport zal niet makkelijk op te stellen zijn. Er is geen rasstandaard waarmee ze kunnen vergelijken.

Was de dag alleen voor jullie nest of ook van de andere outcross combinaties?

Ik vind Boeke trouwens nog steeds een erg leuk beest!
Door Shanti en co
Ze hebben een beoordelingsverslag gemaakt, daarin hebben ze zijn maten gezet, dingen over zijn vacht, gangwerk en bouw. Jammergenoeg zetten ze een stap achteruit om te overleggen dus heb ik het meeste niet kunnen horen.
Als het goed is staan ze over een tijdje op internet, ik heb het maar even nagevraagd.

Op de fokkersdag worden alle stabij en wetter nesten van 1-1.5 jaar en hun ouders uitgenodigd en beoordeeld, en deze keer ook de twee outcross nesten die 10 en 11 maanden zijn. Vantevoren heeft iedereen ook een vragenlijst over gezondheid en karakter via de post gekregen. De vereniging wil zo in de gaten houden hoe het met allebei de rassen gaat voor de fokkers is het natuurlijk ook fijn om te zien hoe hun nest uitgegroeid is.

Wij vinden ook nog steeds erg leuk en lief en schatiig.  :smitten:
Mijn vader klaagde wel eens dat Boeke niet goed luistert, maarja zijn vergelijkingsmateriaal was Shanti. Maar nu hij allemaal nestgenootjes heeft gezien is hij heel trots op hoe goed Boeke luister en op ons let.  :D
Door Shanti en co
Jantina schreef: En hoe was die andere outcross? Meer Wetter-like?
Nee, ik vond ze erg labrador-like. De vacht heeft wel een beetje slag maar qua kop en bouw vond ik ze gewoon labradors. 
Hier zijn alle foto's van de outcross honden te zien.
Door Shanti en co
Afgelopen week bestond de kennel van Boekes fokker 20 jaar dus zondag hadden we een "Frije Wetters dag".

Op de parkeerplaats verzamelen om naar de boerderij te lopen.
Afbeelding

Daar had vast iemand snoepjes.  :biggrin2:
Afbeelding

Er waren leuke slootjes...
Afbeelding

...waar Boeke heus niet doorheen gesjeesd heeft.  ::)
Afbeelding

Zusje en halfbroer van Boeke.
Afbeelding

Terwijl de honden lekker los konden mochten wij wat vragen beantwoorden. We waren in een paar groepen verdeeld, er waren in totaal 27 honden en hun baasjes, en onze groep was Boeke, 2 broertjes en een zusje met alle baasjes erbij.
Afbeelding

Afbeelding

Een broertje (nouja, grote broer, 35kg ofzo)
Afbeelding

Daarna kregen we een korte workshop doggydance. Boeke had alle aandacht voor mij.
Afbeelding

Maar hij was niet de enige  :D
Afbeelding

Tijdens de lunch waren er nog meer honden om te fotograferen.
Afbeelding

Daarna hebben we wat oefeningen van de jachttraining gedaan, het is wel duidelijk wie de lekkerste snoepjes had. Sanne, Boekes oma, kwam daarom ook maar even buurten. :biggrin2:
Afbeelding

En op het eind deden we wat spelletjes, Boeke en ik hebben het spelletje om zoveel mogelijk water naar de overkant te krijgen gewonnen.  :D
Ondanks dat hij de emmer eigelijk weer leeg wilde drinken.  ;D
Afbeelding
Door petralita
Ik vind die van jullie veel mooier :-[
maar ik hou ook veel meer van wat atletisch gebouwde honden.

En dat trimmen vind ik ook veel mooier, past perfect bij boeke!
Door Shanti en co
petralita schreef: Ik vind die van jullie veel mooier :-[
maar ik hou ook veel meer van wat atletisch gebouwde honden.
Ik ben het helemaal met je eens. De bouw was ook een reden dat wij voor de poedel outcross zijn gegaan.
En dat trimmen vind ik ook veel mooier, past perfect bij boeke!
Ik kan me ook niet echt een voorstelling bij Boeke met veel haar maken. Want juist die mooie lange poten, mooie vrolijke ogen en slanke bouw horen bij Boeke en met allemaal haar zou je dat niet zien.
dinky89 schreef: Wat een heerlijke foto's
Hij is zo enthousiast en vrolijk met alles wat we doen, ik vind het ook heerlijk om dat dan weer terug te zien.
Shanti vind het ook leuk om samen iets te doen en geniet ook van de wandelingen maar bij Boeke straalt het er echt vanaf, heerlijk zo'n enthousiaste stroneigewijze puber puppegup.  :smitten:
Door Ruisje
Ik heb weer genoten van alle foto's en wat is Boeke een prachtige jongeman geworden!!! :smitten:
Qua bouw heeft hij volgens mij meer van zijn vader weg, Poedels zijn wat ranker want ze moeten kunnen vliegen. ;D
Thessa en Shanti schreef: Afbeelding
Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door