Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
Naar de Markthal geweest dus we eten een ratjetoe van wereldse hapjes, broden en smeersels. Van Turks tot Spaans zo ongeveer. De visjes ingemaakt in azijn, knoflook en peterselie hebben helaas de avond niet gered maar wareb ineens op. Oeps!
Door Lizzy
Ik heb het zelf een beetje bij mekaar verzonnen. Hier komt tie:

600 gram verse gewassen spinazie
1 ui
3 tenen knoflook
1 tomaat
3 gedroogde tomaatjes op olie
4 eieren
250 ml Ricotta
Parmezaanse kaas geraspt (handje)
Extra belegen kaas geraspt (iets van 100 gram)
Snuf nootmuskaat
Zout en peper
Bladerdeeg (die met roomboter)

Vorm bekleden met bladerdeeg en gaatjes in prikken.
Ui snipperen en deze fruiten in een scheutje olijfolie. Spinazie erbij totdat de blaadjes geslonken zijn en dan goed uit laten lekken in een vergiet.
In een mengkom bij mekaar gooien: eieren, Ricotta kaas, Parmezaanse kaas, fijn gesneden gedroogde tomaatjes, fijn gesneden tomaatje (ik heb de pitjes verwijderd), peper, zout, 3 tenen uitgeperste knoflook, snuf gemalen nootmuskaat (ik heb altijd vers geraspte want uit een potje vind ik goor). Goed door mekaar mengen. Spinazie (die inmiddels uitgelekt en behoorlijk afgekoeld is) er doorheen mengen. Alles in de beklede vorm kiepen. Geraspte extra belegen kaas erover. In de oven op 180 graden voor 50 minuten.
Door - pien -
BusKay schreef: Ik hou het vandaag hier maar bij...

Afbeelding

Met zo'n knots in m'n handen voel ik me een beetje Obelix  :o :o

De eerste eigengemaakte zuurkool van dit jaar met een hiel van zo'n 750 gram.. en uiteraard mosterdsausje..

Als het  hier begint te spetteren dan zit ik te smullen  :biggrin2: :biggrin2:
Oeh lekker! Dat vlees valt van het bot af toch? Maar dan kun je nog die lekkere knarretjes kluiven  ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door