Zij staat onder toezicht van een arts met ervaring op gebied van vega dieet voor honden, wil wel eens navraag voor je doen hoor.
Uit mn hoofd krijgt de hond helft groente (broccoli, bonen, wortel ed) tofu en aardappel en wat supplementen...
Moderator: Lizzy
siempie73 schreef: Hoi, hier het menu of de verhoudingen van het menu wat ik heb gemaakt vanaf bp, andere internetbronnen, Tannetje en Eric Laarakker.De Dalmaten die aan uraat lijden en het steeds terug krijgen, krijgen andere percentages. Want voor hen zit hier teveel vlees in. En helemaal teveel vleesbot. Zij krijgen:
Vleesbot 30%
Pens 25%
Groente 25%
Spiervlees 10%
Orgaan 10% h/ l/ n
Verder ei, kwark yoghurt enz
Lizzy schreef: (begrijp me goed siempie73, ik snap heel goed dat je brok geeft en blijft geven!).Mwah ja als die loskomen en zijn plasbuis verstoppen dan moet er een katheter in en dan hopen dat het daarmee klaar is.
Maar begrijp ik het nou goed dat hij nog met 5 stenen in zijn blaas loopt? Zorgen die niet voor problemen?
C&C&C schreef: Er is zeker geen overzicht welk voedsel cysteïne bevat en welke niet, zodat ik zelf beetje kan kijken voor bijvoorbeeld vegetarische snacks ofzo. Is pens wèl goed? Dat mag een brokkenhond ook hebben toch?Ja, een brokkenhond mag wel pens. Maar de vraag is of jouw hond daar goed op reageert. Die van Siempie73 wel. Hoe jouw hond daar op reageert is de vraag. Is het niet beter om deze vraag aan dezelfde experts te stellen die je adviseren brok te voeren?
Lizzy schreef: Ik zit even naar de vega snacks van Yarrah te kijken. En ik weet niet wat voor invloed gist heeft op de ph waarde van de urine. Ik zou dat niet zomaar durven geven. Ik zou dan eerder kiezen voor fruit en groenten als snacks.
C&C&C schreef: Blaasgruis en cysteïne hebben een oppositie-aanpak nodig, of zoiets haha. Blaasgruis vraagt om zure Ph en cysteïne juist niet. Maar dat is inderdaad een optie, om er een teefje van te maken, als het vaker voorkomt met die steentjes. Me vriend gaat zo met hem naar de dierenarts voor controle. Hij gaat het vragen over die snacks. Ik heb Hills ook gemaild maar nog geen reactie. Als ik inderdaad een soort fruitpapje voor 'm kan maken zou dat toppie zijn. Hier even smakelijke foto's van vlak na de operatie en nu.Knappe blauwe piem
Lizzy schreef: Knappe blauwe piemBlauwe piem? Rode! Hihihi. Ziet er gelukkig al beter uit.! Arme knul!
Dat weten we, dat deze een andere aanpak nodig heeft en daarom waarschuwen we je dat je die vega snacks niet moet voeren omdat daar gist in zit en gist verzuurt de urine, wat jij niet moet hebben.