Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Kaela schreef: Het lijkt me slim als Yvette en Kim de communicatie onderling zelf regelen. Beide partijen zullen teleurgesteld en verdrietig zijn. Kim omdat ze met hart en ziel haar huis heeft opengesteld voor Droppie en Yvette omdat ze extreem veel moeite doet om honden die in de reguliere opvang geen kans zouden hebben goed te herplaatsen. Beide zullen dit niet voor ogen hebben gehad.

Bovendien kan het altijd anders gaan als verwacht. Oscar lag bij zijn opvangadres met 2 katten op de bank. Ik was erbij, ik zat er tussen, ik heb het zelf gezien. Ging helemaal prima. Niemand die verwacht had dat hij een jaar later katten op zou eten. Zo gaan die dingen, honden zijn levende wezens en hoe hard we ook ons best doen, we kunnen niet alles voorzien.

Voor iedereen verdrietig, maar ik weet zeker dat Droppie een passend thuis zal vinden en dat Kim een passende hond zal vinden.
Van mij mogen Kim en Yvette de communicatie onderling zelf regelen en dat zullen zij ook wel doen. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat het hier op het forum besproken kan worden. Het is ook wel leerzaam. En ja, natuurlijk zijn Kim en Yvette teleurgesteld en is Kim daar bovenop hartstikke verdrietig! Als ik Yvette's tekst lees:
Het is jammer voor iedereen.

Droppie is een hond die de tijd nodig heeft om te wennen en die nu wel heel veel prikkels te verwerken krijgt.  Door dat er om wat voor een reden dan ook geen rust voor haar te vinden is word ze steeds drukker.

Nieuw huis, jonge kinderen is al genoeg hersenwerk in week 1
en
We wisten allebei dat Droppie niet gewent was aan kleine kinderen dat dat mogelijk te heftig voor haar was. Je hebt gelijk dat je voorzichtig moet zijn met je kinderen. Daarom heb ik ook gezegd breng haar maar zo snel mogelijk terug.

Droppie zocht niet bijzonder veel interactie met de andere honden. ik verwacht niet dat het daar in zit.  Helaas hebben wij nog geen grotere locatie zodat we de honden ook apart kunnen zetten om te kijken hoe ze daar mee omgaan.

Ik herken Droppie niet in je verhaal met het staartjagen en schrik daar van.  Ik geloof je hoor maar het is voor mij niet des drop.
Dan maak ik daar eerlijk gezegd wel uit op dat Droppie geen volstrekt ongecompliceerde probleemloze hond is (en daar was Kim volgens mij wel naar op zoek). En ja, het is onbekend hoe ze met kleine kinderen is en dan gok je door haar toch in een gezin met kleine kinderen te plaatsen. En dan blijkt de gok verkeerd uit de pakken. En dan lijkt mij het onnodig dat Kim zich schuldig voelt over het terug brengen van Droppie. Ja, het is verdrietig, zeker ook voor Droppie, maar misschien dat met deze wetenschap de kans op een beter passend baasje juist vergroot wordt.

Overigens ben ik het met Kaela eens: het is helemaal niet gezegd dat Droppie in een ander gezind met kinderen het niet prima doet. Gedrag is erg situatie en plaats gebonden. Ik hoor wel eens mensen zeggen "het is maar goed dat Puckie bij mij woont en niet ergens anders want dan zou Puckie het niet hebben gered". Terwijl de kans zomaar aanwezig is dat Puckie ergens anders helemaal geen probleem gedrag vertoont. Honden zijn gecompliceerde dieren, die op dingen reageren waar wij mensen echt nog geen weet van hebben.

Ik hoop dat er gauw een geschikt baasje komt voor Droppie! En ik hoop dat jij Kim gauw een lekkere heerlijke ongecompliceerde hond vindt!
Door Kaela
Lizzy schreef: Van mij mogen Kim en Yvette de communicatie onderling zelf regelen en dat zullen zij ook wel doen. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat het hier op het forum besproken kan worden. Het is ook wel leerzaam. En ja, natuurlijk zijn Kim en Yvette teleurgesteld en is Kim daar bovenop hartstikke verdrietig!
Natuurlijk mag dat besproken worden, alleen ik vind het om eerlijk te zijn niet nodig dat Kim of Yvette hier in een verkeerd daglicht gezet worden. Ik kreeg het gevoel (subjectief!) dat er op Yvette's teksten gereageerd werd alsof Yvette Kim de schuld geeft. En a) ken ik Yvette helemaal niet zo en b) dat stukje mogen ze onderling zelf bespreken.
Lizzy schreef: Dan maak ik daar eerlijk gezegd wel uit op dat Droppie geen volstrekt ongecompliceerde probleemloze hond is (en daar was Kim volgens mij wel naar op zoek). En ja, het is onbekend hoe ze met kleine kinderen is en dan gok je door haar toch in een gezin met kleine kinderen te plaatsen. En dan blijkt de gok verkeerd uit de pakken. En dan lijkt mij het onnodig dat Kim zich schuldig voelt over het terug brengen van Droppie. Ja, het is verdrietig, zeker ook voor Droppie, maar misschien dat met deze wetenschap de kans op een beter passend baasje juist vergroot wordt.
Klopt, die indruk krijg ik ook. Maar ik krijg ook de indruk dat beide partijen dat van te voren besproken hebben en besloten hebben dat het de moeite van het proberen waard was. En wij weten niet precies hoe en wat er besproken is, dus is het ook niet aan ons om daar een verder oordeel over te vellen.
Lizzy schreef: Overigens ben ik het met Kaela eens: het is helemaal niet gezegd dat Droppie in een ander gezind met kinderen het niet prima doet. Gedrag is erg situatie en plaats gebonden. Ik hoor wel eens mensen zeggen "het is maar goed dat Puckie bij mij woont en niet ergens anders want dan zou Puckie het niet hebben gered". Terwijl de kans zomaar aanwezig is dat Puckie ergens anders helemaal geen probleem gedrag vertoont. Honden zijn gecompliceerde dieren, die op dingen reageren waar wij mensen echt nog geen weet van hebben.

Ik hoop dat er gauw een geschikt baasje komt voor Droppie! En ik hoop dat jij Kim gauw een lekkere heerlijke ongecompliceerde hond vindt!
+1
Door Lil
Voor iedereen heel erg veel sterkte!  :-* :-* :-* :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Ik sluit me aan bij er is niemand ergens iets te verwijten. Soms gaat het goed en soms niet en dat kun je niet altijd voorspellen, daarom is het voor alle partijen belangrijk dat er een proefperiode mogelijk is.
Ach, wat jammer nou.
Heb je zo je zinnen gezet op een hondje en je er zo op verheugd en dan gaat het niet.
Tja...dat kan, hondjes zijn geen robots en zoals iemand ook al zei, het zou in een ander gezin misschien wel gaan.

Respect voor je beslissing, Kim, dat is geen makkelijke en Yvette succes met het vinden van een passend huis voor Droppie.
Lil schreef: Ik sluit me aan bij er is niemand ergens iets te verwijten. Soms gaat het goed en soms niet en dat kun je niet altijd voorspellen, daarom is het voor alle partijen belangrijk dat er een proefperiode mogelijk is.
Weet je, dat ben ik grotendeels met je eens. Maar niet helemaal.

Volgens mij was het heel helder wat Kim wilde. En heeft ze dat hier ook uitgebreid aangegeven, zeker na haar eerste "poging" tot in haar hart sluiten van een herplaatser. Ik kan niet anders dan aannemen dat ze dat ook naar Yvette heeft gedaan, en anders had Yvette het hier kunnen lezen. En dan vind ik het méér de verantwoordelijkheid van Yvette dan van Kim om daar wel of geen "gok" in te nemen. Zij is de professional in deze.
Kim_S schreef: We hebben besloten om verder te zoeken.
Hij is echt heel erg leuk, maar er waren te veel dingen waar nog aan gewerkt moest worden.
Heel jammer, maar de meest verstandige beslissing voor nu.

Dus we staan weer open voor suggesties  :biggrin2:

Gezocht:
- Reu of teef, maakt niks uit
- Middel of groot (of heel groot) formaat
- Gladharig (zoals bijvoorbeeld Dalmatiër, Dobermann, Stafford etc.)
- Liefst niet kwijlend  ::)
- Moet goed met kinderen kunnen
- Liefst ook met andere dieren
- Geen probleem om wat te moeten aanleren of trainen, maar liever geen "project"
- Liefst niet ouder dan 5 jaar

Jemig, we hebben nogal wat eisen zie ik  ??? :biggrin2:

Wie het weet mag het zeggen!
We hebben het hier niet over een vriendendienst, niet over een kennis die toevallig nog ergens een hondje weet te zitten.

We hebben het over een zakelijke transactie, over een bedrijf dat honden herplaatst. Als deze daar willens en wetens wél een gok in neemt, ondanks dat je hebt kunnen vernemen wat de wensen van je klant zijn, mag je het je mijns inziens aantrekken dat het niet werkt. Ook al is Kim daar mee akkoord gegaan.

In mijn belevingswereld (maar wellicht zie ik alles compleet onterecht anders, hoor :coolsmiley:) zou nimmer een hond waarvan niet bekend is hoe deze met kinderen is, überhaupt als optie voorgesteld moeten worden als huishond in een druk gezin met kleine kinderen, waarvan één van de belangrijkste eisen is dát deze hond goed met kinderen kan omgaan. "Moet goed met kinderen kunnen" en "liever geen "project""- daar is geen woord Spaans van. Waarom dan toch deze hond voorstellen als optie?

En ja, een proefperiode is belangrijk. Zéker als je een "gok" neemt. Die letterlijk als proefperiode in het achterhoofd, inclusief de heldere communicatie en verwachtingen vanuit Kim, is het volgens mij nergens voor nodig dat Kim zich daar schuldig naar Yvette over voelt.

Lange onderbouwing voor een korte, al eerder gegeven reactie mijnerzijds. For what it is worth. En anders gewoon niet lezen.  ;)
Naast -nogmaals- dat het (zonder achterliggende ratio of "koe in de kont-kijkerij"), gewoon compleet ruk is. Voor Kim en haar gezinnetje, en zéker ook voor Drop.
Kleine kinderen en honden blijft zooo moeilijk. Mijn reu, Bas, kan ook niet met mijn zoontje. Wij hebben daar maatregelen voor genomen, regels opgesteld. Maar daar moet je niet vrijwillig voor kiezen joh, niks aan. Een echte kindervriend moet er komen bij jullie, en dat gaat vast lukken. Misschien een hond van een hobby fokker die er te veel heeft, of een teefje wat klaar is met fokken, weet ik veel. Misschien is een middelmaatje toch ook wat fijner dan een grote hond? Dan heeft de kleinste dochter ook wat meer natuurlijk overwicht?
-Saskia- schreef: Weet je, dat ben ik grotendeels met je eens. Maar niet helemaal.

Volgens mij was het heel helder wat Kim wilde. En heeft ze dat hier ook uitgebreid aangegeven, zeker na haar eerste "poging" tot in haar hart sluiten van een herplaatser. Ik kan niet anders dan aannemen dat ze dat ook naar Yvette heeft gedaan, en anders had Yvette het hier kunnen lezen. En dan vind ik het méér de verantwoordelijkheid van Yvette dan van Kim om daar wel of geen "gok" in te nemen. Zij is de professional in deze.

We hebben het hier niet over een vriendendienst, niet over een kennis die toevallig nog ergens een hondje weet te zitten.

We hebben het over een zakelijke transactie, over een bedrijf dat honden herplaatst. Als deze daar willens en wetens wél een gok in neemt, ondanks dat je hebt kunnen vernemen wat de wensen van je klant zijn, mag je het je mijns inziens aantrekken dat het niet werkt. Ook al is Kim daar mee akkoord gegaan.

In mijn belevingswereld (maar wellicht zie ik alles compleet onterecht anders, hoor :coolsmiley:) zou nimmer een hond waarvan niet bekend is hoe deze met kinderen is, überhaupt als optie voorgesteld moeten worden als huishond in een druk gezin met kleine kinderen, waarvan één van de belangrijkste eisen is dát deze hond goed met kinderen kan omgaan. "Moet goed met kinderen kunnen" en "liever geen "project""- daar is geen woord Spaans van. Waarom dan toch deze hond voorstellen als optie?

En ja, een proefperiode is belangrijk. Zéker als je een "gok" neemt. Die letterlijk als proefperiode in het achterhoofd, inclusief de heldere communicatie en verwachtingen vanuit Kim, is het volgens mij nergens voor nodig dat Kim zich daar schuldig naar Yvette over voelt.

Lange onderbouwing voor een korte, al eerder gegeven reactie mijnerzijds. For what it is worth. En anders gewoon niet lezen.  ;)
Naast -nogmaals- dat het (zonder achterliggende ratio of "koe in de kont-kijkerij"), gewoon compleet ruk is. Voor Kim en haar gezinnetje, en zéker ook voor Drop.
Wow wat een aannames in dit stuk Afbeelding Ik denk dat iedereen op dit forum die Yvette en Alert kent weet dat alle herplaatsers die bij Alert zitten een rugzakje hebben, anders zaten ze er nl niet. Dat moet Kim en gezin ook geweten hebben.
Niemand heeft schuld in deze situatie, Kim niet, Yvette niet en Drop ook niet.
Je kunt niet van een herplaatser verwachten dat het binnen een week goed gaat. Ik begrijp ook Kim haar reden om Drop terug te brengen.
Het is jammer dat het zo gelopen is. Helaas kan niemand in de toekomst kijken hoe zo'n situatie uitpakt.
Door Hope
hannabelgje schreef: Wow wat een aannames in dit stuk Afbeelding Ik denk dat iedereen op dit forum die Yvette en Alert kent weet dat alle herplaatsers die bij Alert zitten een rugzakje hebben, anders zaten ze er nl niet. Dat moet Kim en gezin ook geweten hebben.
Niemand heeft schuld in deze situatie, Kim niet, Yvette niet en Drop ook niet.
Je kunt niet van een herplaatser verwachten dat het binnen een week goed gaat. Ik begrijp ook Kim haar reden om Drop terug te brengen.
Het is jammer dat het zo gelopen is. Helaas kan niemand in de toekomst kijken hoe zo'n situatie uitpakt.
Maar een rugzakje of een heel project dat gewoon niet past binnen een huishouden, dat zijn toch 2 verschillende dingen? Voor hetzelfde geldt had het wél gewoon gepast. Met dieren maak je een inschatting, en soms gaat dat fout. Het blijven namelijk inschattingen. Daarom is er ook proeftijd, om te kijken of je inschatting klopt. En die klopt niet.

Persoonlijk vond ik het berichtje wat Yvette hier in dit topic plaatste, overkomen alsof Kim niet alles gedaan zou hebbben wat mogelijk was. Dat is geen verwijt of aanval naar Yvette, het is gewoon hoe het op mij overkwam.
Jij schrijft 'je kan niet van een herplaatser verwachten dat het binnen een week goed gaat'. Waarom niet? Als je een stabiele, zelfverzekerde hond hebt zonder rugzak zou ik niet inzien waarom dat niet zou kunnen. Ja, oké, iedereen moet zijn plek even vinden. Maar een hond die de hele dag achter zijn staart aan rent is gewoon geen happy hond. En ik snap dat Kim dat niet te lang wil aankijken. Zeker niet als de hond dan ook nog naar de kleine begint te blaffen.

Kim zoekt een makkelijke, vriendelijke hond. Die misschien best een opvoedkundig dingetje mag hebben maar geen heel verhaal. En dat was/is Drop niet. Hij past niet bij hun en zij niet bij de hond.
Omdat een hond nu eenmaal niet binnen een week gewend is aan een nieuwe situatie. Als je dat wel wil dan moet je gaan voor een pup ipv een herplaatser. Er is veel onderzoek naar gedaan en veel onderzoeken hebben het zelfs over een gewenningsperiode van een half jaar voor een herplaatser weer helemaal 100% gewend is.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik niet begrijp dat Kim de beslissing heeft genomen om Drop terug te brengen.
Door winni
hannabelgje schreef: Omdat een hond nu eenmaal niet binnen een week gewend is aan een nieuwe situatie. Als je dat wel wil dan moet je gaan voor een pup ipv een herplaatser. Er is veel onderzoek naar gedaan en veel onderzoeken hebben het zelfs over een gewenningsperiode van een half jaar voor een herplaatser weer helemaal 100% gewend is.
Dat klopt inderdaad. Niet iedere hond is met een week gewend. En meestal gaat een hond achter z'n staart aan als hij z'n energie niet kwijt kan. Als er hier vanwege een 'blessure' even niet gefietst kan worden doet mijn jongste dat ook. Droppie lijkt mij een energieke hond en moet dit kwijt op de een of andere manier. Daar helpt geen verdamper tegen. Mijn oudste die opgegroeid is in mijn hondenuitlaatservice (altijd honden om d'r heen) werd in vakanties (geen andere honden) stront vervelend. Dus als ik yvette was zou ik teleurgesteld zijn.
Door Kim_S
winni schreef: Dat klopt inderdaad. Niet iedere hond is met een week gewend. En meestal gaat een hond achter z'n staart aan als hij z'n energie niet kwijt kan. Als er hier vanwege een 'blessure' even niet gefietst kan worden doet mijn jongste dat ook. Droppie lijkt mij een energieke hond en moet dit kwijt op de een of andere manier. Daar helpt geen verdamper tegen. Mijn oudste die opgegroeid is in mijn hondenuitlaatservice (altijd honden om d'r heen) werd in vakanties (geen andere honden) stront vervelend. Dus als ik yvette was zou ik teleurgesteld zijn.
Als ik het advies krijg om haar zo rustig mogelijk te houden ivm te veel prikkels, en we daarnaast 2x per dag een uur wandelen en een half uur fietsen om te zorgen dat ze haar energie kwijt kan, daarnaast nog hersenwerk doen als we de indruk hebben dat ze rustiger moet worden, dan vind ik bovenstaande niet heel fijn om te lezen moet ik zeggen...
Door BusKay
Kim_S schreef: Als ik het advies krijg om haar zo rustig mogelijk te houden ivm te veel prikkels, en we daarnaast 2x per dag een uur wandelen en een half uur fietsen om te zorgen dat ze haar energie kwijt kan, daarnaast nog hersenwerk doen als we de indruk hebben dat ze rustiger moet worden, dan vind ik bovenstaande niet heel fijn om te lezen moet ik zeggen...
Kim trek het je niet aan.. jij en Yvette kennen de feiten.
Ik denk niet dat er verder iemand is die aan jou of je gezinnetje twijfelt..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door