Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Francisca
#316307
Als Max alleen hart krijgt kotst hij het er na een tijdje weer uit. :-\ Waarschijnlijk ligt het te zwaar op de maag?
Zou het beter gaan als ik een mix maak met ander vlees? En waar kan ik hart het beste mee mengen dan, of maakt dat niet uit?
Door Ollie
#316311
Ik heb hier geen ervaring mee.

Ik denk dat je hart met van alles wel kan mengen, rundvlees, rundergehakt honden varianten zoals bibi, carnibest etc.

Jesse kotst hele dieren weer uit zoals 1 dagskuikens..laatst heb ik hem een grasparkiet gegeven..kotste hij ook uit :-\ Ik denk dat hij het niet goed genoeg kauwt. ::)
Door Francisca
#316318
Max kotst niets uit. Ja, toen hij nog brokken at wel. ;D Alleen hart dus en ik weet niet waarom. ???
Sinds Laddy en Cheetah kip krijgen naast hun brokken kotsen ze ook veel minder. Ze hebben dus ook geen moeite met botjes, die ik wel fijnhak omdat Cheetah geen kiezen meer heeft. Zelfs 1dagskuiken hebben ze geen moeite mee.
Ik zal het maar eens mengen met rundvlees ofzo, want kvv moet meneer niet. ::) ;D
Laatst gewijzigd door Francisca op zo 08 mei 2005, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#316319
Wat voor hart geef je?? Lamshart is vetter dan runderhart, misschien dat het daardoor komt??
Door Ollie
#316331
geer schreef: Wat voor hart geef je?? Lamshart is vetter dan runderhart, misschien dat het daardoor komt??
O ja dat zou ook nog kunnen natuurlijk!

Ik ging er vanuit dat het runderhart was, omdat ik dat zelf altijd aan de katten geef.
Laatst gewijzigd door Ollie op zo 08 mei 2005, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Francisca
#316347
geer schreef: Wat voor hart geef je?? Lamshart is vetter dan runderhart, misschien dat het daardoor komt??
Het is runderhart. Lamshart heb ik nog niet geprobeerd omdat hij van runderhart al kotst.
Laatst gewijzigd door Francisca op zo 08 mei 2005, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#316364
Sunshine schreef: Het is runderhart. Lamshart heb ik nog niet geprobeerd omdat hij van runderhart al kotst.
Maar het kan ook zijn dat hij van lamshart helemaal niet kotst
Door Francisca
#316390
sylvia schreef: Maar het kan ook zijn dat hij van lamshart helemaal niet kotst
Dan moeten we lamshart toch maar proberen.
Door Francisca
#329032
Nelly schreef: Is het niet mogelijk dat hij te gulzig eet en daardoor moet kotsen?
Zou ook kunnen. Maar Max kotst niet zo vaak, en alleen van hart.
Ik geef hem nu een beetje hart, bij zijn andere vlees en het gaat nu beter.
Door Seppe
#329270
Geef je het als basis? Ik beschouw het als orgaanvlees (gekeken naar samenstelling) en vermeng het dus steeds met een (6x) groter deel spiervlees (en bot). Misschien heeft het daarmee te maken...
Door Francisca
#329313
Seppe schreef: Geef je het als basis? Ik beschouw het als orgaanvlees (gekeken naar samenstelling) en vermeng het dus steeds met een (6x) groter deel spiervlees (en bot). Misschien heeft het daarmee te maken...
Nee, de basis is vlees met bot, maar ik meng liever niet. Als ze het dan niet eten weet je niet welk ingrediënt ze niet willen eten, vandaar.
Laatst gewijzigd door Francisca op do 02 jun 2005, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door