Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Wat een leuke foto's Yvette!

Hier vanochtend geschrokken.
Drop zat rustig naast me. Anke loopt rustig naar de tafel, draait om en loopt rustig terug, en Drop begint me toch ineens te blaffen tegen haar  :o Dat hadden we allemaal niet verwacht. Schrok er echt van. Anke ook.
Hoop echt van harte dat ze dat niet meer gaat doen.

Daarnaast is ze ook wat gestresster dan de afgelopen dagen. Ze wil weer constant aandacht, en jaagt achter haar staart aan als ze dat niet krijgt. Geen idee hoe dat nou ineens komt, het ging echt de goede kant op.

Iemand in de buurt Phytonics Strezz in huis? En nog simpel te maken hersenwerk-ideetjes? We kunnen wel wat variatie gebruiken nog  ;)
Door Lil
Kim_S schreef: Wat een leuke foto's Yvette!

Hier vanochtend geschrokken.
Drop zat rustig naast me. Anke loopt rustig naar de tafel, draait om en loopt rustig terug, en Drop begint me toch ineens te blaffen tegen haar  :o Dat hadden we allemaal niet verwacht. Schrok er echt van. Anke ook.
Hoop echt van harte dat ze dat niet meer gaat doen.

Daarnaast is ze ook wat gestresster dan de afgelopen dagen. Ze wil weer constant aandacht, en jaagt achter haar staart aan als ze dat niet krijgt. Geen idee hoe dat nou ineens komt, het ging echt de goede kant op.

Iemand in de buurt Phytonics Strezz in huis? En nog simpel te maken hersenwerk-ideetjes? We kunnen wel wat variatie gebruiken nog  ;)
Ik kan mij die schrik goed voorstellen!

Heel hard hoop ik dat dit inderdaad eenmalig was. Jones heeft mij dat ook geflikt toen ik hem net had. Hij dacht waarschijnlijk: wat gebeurd er als ik mijn eigen baas eens probeer te stellen? Niet veel, behalve dat ik hem zeer resoluut heb weggestuurd richting zijn plaats. Sinds dat moment kwam hij bij alles wat eng was naar mij toe om steun te zoeken de mafketel. Hopelijk was dit ook alleen een test.  :-* :-* :-*

Ik heb ook Phytonics Strezz gegeven, hielp super. Ik heb het niet meer in huis, want dat zou dan ook al 2 jaar over datum zijn.  ;)
Naar mijn idee zijn dit de dagen die het moeilijkste zijn. Ze is er nu lang genoeg om te gaan wennen, maar ook om Yvette (en al haar vertrouwde dingen) te gaan missen. Lang genoeg om een beetje lef te krijgen, maar nog niet lang genoeg om jullie goed in te kunnen schatten. Het heeft tijd nodig, om elkaar beter te leren kennen. Zodat jullie niet meer van haar en zij niet meer van jullie schrikt.

Hersenwerkjes. Ik weet niet wat je al doet, maar de simpelsten zijn met karton in allerlei vormen, met oude handdoeken oprollen ed. Heb je al op de facebook of site van hersenwerk gekeken? Daar wemelt het van de ideeën. Jullie hebben ook veel ruimte om snoepjes te verstoppen. Buiten, of in een schuur ofzo.

Hoe is het sinds het blaffen gegaan?
Het gaat alleen maar slechter met haar  :(

Was het eerst af en toe dat ze achter haar staart aan joeg (op momenten dat ze niet weet wat ze moet doen, na hersenwerk, na wandelen, als we even "klaar" zijn met bezig zijn met haar), vandaag doet ze het ook tijdens het uitlaten, en bijt ze daarnaast ineens ook in de riem. We hebben haar nu zien veranderen van een "drukke hond" naar een hond die stijf staat van de stress. We reageren er niet op, leiden haar af waar mogelijk, straffen niet, doen meer hersenwerk, ze krijgt een gevulde kong, en toch wordt het alleen maar erger.

Ze is rustig als ze in de bench ligt. Dat is echt haar enige rustmoment. Zodra het deurtje open gaat eet ze de gestrooide koekjes op en begint ze meteen achter haar staart aan te jagen. Daar komt ze heel moeilijk uit. Zijn we haar voor met een hersenwerkje, dan doet ze het niet. Maar zo gauw de koekjes dan op zijn begint ze weer. Dat betekent dus dat we met haar bezig moeten zijn tot ze weer de bench in gaat, als we het staartjagen willen doorbreken.

Ze krijgt phytonics strezz sinds gisteren, en we hebben ook een adaptil (DAP) verstuiver sinds gisteren. Naar mijn idee is haar stressniveau sinds gisteren alleen maar hoger geworden...

Vanmiddag zijn we naar een hondenschool in de buurt geweest, mensen met verstand van positief trainen, gediplomeerd hersenwerk-instructeur etc. Ook daar liet ze heel veel stress-signalen zien. Zij hebben al jaren herders, ook herplaatsers, honden met een verleden, en zij gaven aan dat het heus wel goed kan komen, maar dat het een hele lange weg gaat zijn. En dan gaat het dus toch een "project" worden, wat we persé niet wilden.

Natuurlijk moet ze wennen, natuurlijk kost zoiets tijd. Maar zoals ze nu is zal ze heel veel begeleiding nodig hebben bij alles wat ze doet, de hele dag, draait alles om het vóór zijn van stress, en gaat dat ten koste van de kinderen. Die gedragen zich voorbeeldig deze week, maar we kunnen niet blijven verwachten dat ze de hele dag op hun tenen lopen en geen aandacht van ons krijgen. Dat is nooit de bedoeling geweest.

We hebben dus de hele pijnlijke beslissing genomen dat ze terug gaat naar Yvette...

Ik kan alleen nog maar janken... Ik vind het echt vreselijk :'(
Maar het zou niet eerlijk zijn voor onze kinderen die dan heel veel aandacht moeten missen, en voor Drop om haar hier te houden en niet alles te kunnen doen wat ze nodig heeft.

:-\ :'(
Door Kaela
Oh wat jammer Kim. Echt heel jammer. Maar je hebt groot gelijk, Droppie heeft kennelijk heel veel begeleiding nodig en dat mag niet ten koste van je gezin zijn. Je meiden zijn toppers dat ze het deze week zo goed gedaan hebben, maar ze zijn te jong om dat heel lang vol te houden. Zeker niet als jij ook weer aan het werk gaat.

He, een dikke  :bigarmhug: voor jou!
Wat sneu voor jullie en voor Drppie.
Maar dapper en liefdevol dat jullie weer de juiste keuze voor haar maken en niet te lang doorgaan.
Juist de combi van hond met kinderen kan soms dingen snel duidelijk maken.
Heel veel sterkte.
Door BusKay
Het is jammer maar het is niet anders....

Maar voor jullie een fikse Pluim want jullie hebben het toch geweldig gedaan!!

Je hebt alles gedaan wat je kon...

En zeker het kost iets meer tijd maar jullie hond ligt ergens op jullie te wachten....
Laatst gewijzigd door BusKay op za 17 okt 2015, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door