Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door karin2
#31587
ik geef mijn honden sinds enige tijd rauwe kippevleugeltjes.ze lusten het érg graag ,maar ze slikken het in een hap door :o zonder ook maar één keer erop te kauwen :-\ kan dit kwaad ????ze schijnen er geen last van te hebben ze verteren het goed en hebben geen krampen of geen problemen met poepen.
de vleugeltjes vasthouden is geen optie want ik ben zo al bijna een paar vingers kwijtgeraakt ;D kan ik ze eventueel ook een hele rauwe kip geven ??? of moet die dan in stukken ? (ps het is een rottie en een mix mechelaar)
liefs karin2
Door Lupa
#31588
het zijn netuurlijk grote honden voor zo een kleine hap ;D
wat ik mijn flatcoated geef is kippenbout, mischin is dat een idee?
Door Lizzy
#31593
Hoi Karin2, ik vind het bochtje in de kippenvleugel eng. Dit zou vast kUnnen lopen. Wanneer een hond niet op dit soort dingen bijt, dan zijn ze dus eigenlijk te klein voor hem. Je kunt de vleugel met een snoeischaar inknippen (voor de zekerheid). Dat doe ik ook voor Brutus, die bijt er ook niet op. Je kunt ook grotere kipdelen geven waar hij wel op MOET bijten. Ik geef Brutus ook kipkarkassen. Daar "kauwt" hij wel op. Of een halve kip. Dat gaat ook goed.

Groetjes, Lizzy
Door roger
#31599
<<ik geef mijn honden sinds enige tijd rauwe kippevleugeltjes.ze lusten het érg graag ,maar ze slikken het in een hap door :o zonder ook maar één keer erop te kauwen :-\ kan dit kwaad ????<<


karin, je hebt grote honden toch ?
dan mist ie iets door het geven van kippevleugels, als ie het in zijn geheel inslikt, namelijk het gebruik van zijn gebit en kaakspieren.

Lonsdale legde dat duidelijk uit in een chatsessie vorig weekend waarvan je een verslag kan terugvinden op:
http://www.doghobbyist.com/articles/Dog ... cript.html


gr.
roger
Laatst gewijzigd door roger op di 16 dec 2003, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karin2
#31602
Lizzy schreef: Hoi Karin2, ik vind het bochtje in de kippenvleugel eng. Dit zou vast kUnnen lopen. Wanneer een hond niet op dit soort dingen bijt, dan zijn ze dus eigenlijk te klein voor hem. Je kunt de vleugel met een snoeischaar inknippen (voor de zekerheid). Dat doe ik ook voor Brutus, die bijt er ook niet op. Je kunt ook grotere kipdelen geven waar hij wel op MOET bijten. Ik geef Brutus ook kipkarkassen. Daar "kauwt" hij wel op. Of een halve kip.


thx lizzy,
bedoel je met "inknippen" het "bochtje" doorknippen
zodat ik twee rechte stukjes heb ?
gr karin2
Door Lizzy
#31603
karin2 schreef:



thx lizzy,
bedoel je met "inknippen" het "bochtje" doorknippen
zodat ik twee rechte stukjes heb ?
gr karin2
Ja, dat is precies wat ik bedoel! En meestal knip ik die twee rechte stukjes ook nog 1 keer door. Maar goed, zie ook antwoord van Roger. Kippenvleugels zijn eigenlijk te klein voor jouw honden.... (en voor die van mij - Brutus krijgt steeds minder vaak vleugels).
Groetjes, Lizzy
Door karin2
#31606
roger schreef: <<ik geef mijn honden sinds enige tijd rauwe kippevleugeltjes.ze lusten het érg graag ,maar ze slikken het in een hap door :o zonder ook maar één keer erop te kauwen :-\ kan dit kwaad ????<<


karin, je hebt grote honden toch ?
dan mist ie iets door het geven van kippevleugels, als ie het in zijn geheel inslikt, namelijk het gebruik van zijn gebit en kaakspieren.

Lonsdale legde dat duidelijk uit in een chatsessie vorig weekend waarvan je een verslag kan terugvinden op:
http://www.doghobbyist.com/articles/Dog ... cript.html


gr.
roger

dan maar hele kippen voor die slokkoppen ;D
thx voor de link
liefs karin2
Door karin2
#31607
Lizzy schreef: Ja, dat is precies wat ik bedoel! En meestal knip ik die twee rechte stukjes ook nog 1 keer door. Maar goed, zie ook antwoord van Roger. Kippenvleugels zijn eigenlijk te klein voor jouw honden.... (en voor die van mij - Brutus krijgt steeds minder vaak vleugels).
Groetjes, Lizzy

thx lizzy,
dan bewaar ik de vleugeltjes maar voor mijn 3 katten en hele kippen voor de hondjes :D
Door avalon
#31793
Ik heb vandaag even gekeken wat onze hondjes van kippenvleugels vinden. Nou ze hebben er hun tijd voor genomen hoor zo'n 5 tot 10 minuten zijn ze er mee bezig geweest met 1 vleugeltje. Ook nu werd er goed gekauwd. Hoewel Avalon het gerust heel door durft te slikken als ze gestoord wordt bij het kauwen. Omdat het zolang duurde dacht ik laat ik het toch maar even door knippen, toen wilde Avalon het helemaal doorslikken ik heb het toen maar niet gedaan en toen heeft ze er dos zolang over gedaan. Angie was het laagje voor laagje op aan het eten. Eerst het vel eraf, toen het vlees en als laatste het bot. Heerlijk om de beesies zo te zien genieten. Verder hebben ze nix gehad vandaag daar ze mee mochten op visite en zijn ze weest te uiteten.
Door Lizzy
#31807
avalon schreef: Ik heb vandaag even gekeken wat onze hondjes van kippenvleugels vinden. Nou ze hebben er hun tijd voor genomen hoor zo'n 5 tot 10 minuten zijn ze er mee bezig geweest met 1 vleugeltje. Ook nu werd er goed gekauwd. Hoewel Avalon het gerust heel door durft te slikken als ze gestoord wordt bij het kauwen. Omdat het zolang duurde dacht ik laat ik het toch maar even door knippen, toen wilde Avalon het helemaal doorslikken ik heb het toen maar niet gedaan en toen heeft ze er dos zolang over gedaan. Angie was het laagje voor laagje op aan het eten. Eerst het vel eraf, toen het vlees en als laatste het bot. Heerlijk om de beesies zo te zien genieten. Verder hebben ze nix gehad vandaag daar ze mee mochten op visite en zijn ze weest te uiteten.
Dit klinkt zoals het hoort! Leuk he!
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 16 dec 2003, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door avalon
#31816
Ja geweldig :D Vooral Angie die kan genieten. Ze ligt languit op de vloer met haar ogen zowat gesloten rustig op haar vleugeltje te knagen. Avalon blijft erbij staan en wil het eingelijk snel opeten om te kijken of er bij Angie nog wat te halen valt (dit is dan meestal een knauw ;D).
Door Lizzy
#31865
Herkenbaar, dat doen ze bij mij ook wel. Snel eten om te kijken of er ergens nog wat te snaaien valt. Leuk dat Angie er zo van geniet!
Door karin2
#32927
vandaag de honden elk een hele kip gegeven (zonder pluimen of ingewanden )
ze moetten nu wel kauwen ;D
tara peuzelde er eerst de billen af ,dan de vleugeltjes en vervolgens de borst en rug
rambo kreeg de kip zelfs niet helemaal op in één keer ;D( waren dan ook braadkippen van een kilo 200)
tara blijft lustig dooreten .
ze moesten wel ff kijken hoe ze eraan moesten beginnen ;D
heerlijk ze zo te zien genieten :D
gr.karin2
Door jeanne
#32997
een kilo 200 :o dan zijn dan zeker super plofkippen?

Nou, als jij het durft, durf ik het ook. 2e kerstdag word dus een soepkipje voor Freule ;) Zal er een foto bij maken als bewijs, oke?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door