Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Hope
Gisteren had ik nog een toetje opgemaakt en dat is compleet verkeerd gevallen. Vannacht om 01.00 werd ik spugend wakker en een paar uur later ook diarree. Nu droge beschuit eten maar ik voel me hondsberoerd.

Manlief krijgt wel iets van spaghetti wat ik nog in de vriezer heb staan. Ik sla even over vandaag.
Door Jantina
Getver! Over de datum? Beterschap!

Hier had jarige vriendlief graag patat willen hebben vanavond, maar dat heb ik vanmiddag al op tijdens een hormonale vreetbui  :-[.
Gebakken aardappeltjes, veldsla met komkommer en tomaatjes en een kipschnitzel zullen het worden.
Vanavond voor bij het bankhangen een herfsttrio van de bakker: amandelstaaf, gevulde speculaaskoek en kleine speculaasjes.

Paleo is gewoon echt niet lekker als je aan het zwangeren bent, de hunkering naar koolhydraten wint het  :-\
Door eelke
Jantina schreef: Getver! Over de datum? Beterschap!

Hier had jarige vriendlief graag patat willen hebben vanavond, maar dat heb ik vanmiddag al op tijdens een hormonale vreetbui  :-[.
Gebakken aardappeltjes, veldsla met komkommer en tomaatjes en een kipschnitzel zullen het worden.
Vanavond voor bij het bankhangen een herfsttrio van de bakker: amandelstaaf, gevulde speculaaskoek en kleine speculaasjes.

Paleo is gewoon echt niet lekker als je aan het zwangeren bent, de hunkering naar koolhydraten wint het  :-\
Hee wisten 'we' dat al? Gefeliciteerd!

Ik ben een poging aan het wagen om bockbierbitterballen te maken. Daar moeten dan frietjes bij.
Door BusKay
eelke schreef: Hee wisten 'we' dat al? Gefeliciteerd!
Ik ben een poging aan het wagen om bockbierbitterballen te maken. Daar moeten dan frietjes bij.
Rachoet van bockbier?? Lijkt me nou niet ehhhhhh.... enne echt vlees derin??

OT: Kerriesoepje, friet speciaal en kruketten... gevolgd door een vitaminestoot van koolsalade...
Door eelke
BusKay schreef: Rachoet van bockbier?? Lijkt me nou niet ehhhhhh.... enne echt vlees derin??
Ja  :biggrin2: heb sucadelapjes. Staat nu te stoven, zou ff de roux maken, dan in de vriezer afkoelen, ballen draaien, frituren, en dan eten. Stoof met bier is toch ook lekker? Vorig jaar heb ik ontzettend lekker stoofvlees met bokbier gemaakt.
Door BusKay
eelke schreef: Ja  :biggrin2: heb sucadelapjes. Staat nu te stoven, zou ff de roux maken, dan in de vriezer afkoelen, ballen draaien, frituren, en dan eten. Stoof met bier is toch ook lekker? Vorig jaar heb ik ontzettend lekker stoofvlees met bokbier gemaakt.
OK... stoofvlees kan ik me nog voorstellen en dat dan in ballekkesvorm.

Nu de les... Roux is een mengsel van boter en bloem in de verhouding 5:6 voor het binden van soepen, sauzen, salpicons en ragouts.
In jou geval gebruik je het vocht van je stoofvlees en omdat je massa vrij dik is spreken we dan van een salpicon...
Door Anneloog
BusKay schreef: OK... stoofvlees kan ik me nog voorstellen en dat dan in ballekkesvorm.

Nu de les... Roux is een mengsel van boter en bloem in de verhouding 5:6 voor het binden van soepen, sauzen, salpicons en ragouts.
In jou geval gebruik je het vocht van je stoofvlees en omdat je massa vrij dik is spreken we dan van een salpicon...
Zelf zou ik dus het/veel bokbier gebruiken om de sucadelappen in te laten sudderen en dan van hier uit met het vocht van de sucaddelappen een salpicon ;) maken en de sucadelappen lekker fijn pluizen en er door heen doen om uit eindelijk je bitterballen te kunnen maken.
Door Anneloog
hier vandaag  2e dag talapia en panga met pittige thaise roerbak groenten schotel met mihoen.  Best oke maar recept moet duidelijk nog wat aangepast worden naar wensen en inhoud van ons. Maar prima basis  qua smaak :)
Door Mowgli
eelke schreef: Hee wisten 'we' dat al? Gefeliciteerd!
+1

Gefeliciteerd Jantina :)

OT:
Wij zitten midden in de voorbereidingsstress voor morgen, nog veel te doen, dus hebben we pizza besteld.
Door eelke
Het worden nu bitterballen met grove stukken vlees  :biggrin2: had de lappen wel klein gesneden maar nog niet klein genoeg en met een uurtje stoven vallen ze nog niet uit elkaar natuurlijk.
Het mengsel staat nu ff in de vriezer om op te stijven. Kan ik er over een half uurtje stukjes van snijden, balletjes van draaien, bloem, ei, paneermeel, en in een pannetje olie.
Eerst maar gewoon een aantal, en dan kijken of t smaakt, dan zie ik wel wat ik met de rest van het mengsel doe. Heb wel roux gemaakt van boter en bloem, en dat bij de stoof gedaan.

Zit nu al de hele tijd met dit liedje in mijn hoofd;
Door Angelique
Lizzy schreef: Leo gaat pasta maken. Witte :biggrin2:
Le for president  :biggrin2:

Hier nog geen idee, misschien stuur ik meneer Lique wel op jacht om een chinees te schieten ofzo. Ritje Arnhem met een griepkop en pijnlijke rug is niet echt een recept voor inspiratievol koken.
Door Lizzy
Angelique schreef: Le for president  :biggrin2:

Hier nog geen idee, misschien stuur ik meneer Lique wel op jacht om een chinees te schieten ofzo. Ritje Arnhem met een griepkop en pijnlijke rug is niet echt een recept voor inspiratievol koken.
Gatverdamme, hebbie de griep? En nog rugpijn ook? Wil je wat Naproxen of Diclo lenen?

Beterschapjes :-*. Een beetje Chinees is best lekker!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door