Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Jantina schreef: Getver! Over de datum? Beterschap!Hee wisten 'we' dat al? Gefeliciteerd!
Hier had jarige vriendlief graag patat willen hebben vanavond, maar dat heb ik vanmiddag al op tijdens een hormonale vreetbui.
Gebakken aardappeltjes, veldsla met komkommer en tomaatjes en een kipschnitzel zullen het worden.
Vanavond voor bij het bankhangen een herfsttrio van de bakker: amandelstaaf, gevulde speculaaskoek en kleine speculaasjes.
Paleo is gewoon echt niet lekker als je aan het zwangeren bent, de hunkering naar koolhydraten wint het![]()
eelke schreef: Hee wisten 'we' dat al? Gefeliciteerd!Rachoet van bockbier?? Lijkt me nou niet ehhhhhh.... enne echt vlees derin??
Ik ben een poging aan het wagen om bockbierbitterballen te maken. Daar moeten dan frietjes bij.
BusKay schreef: Rachoet van bockbier?? Lijkt me nou niet ehhhhhh.... enne echt vlees derin??Ja
eelke schreef: JaOK... stoofvlees kan ik me nog voorstellen en dat dan in ballekkesvorm.heb sucadelapjes. Staat nu te stoven, zou ff de roux maken, dan in de vriezer afkoelen, ballen draaien, frituren, en dan eten. Stoof met bier is toch ook lekker? Vorig jaar heb ik ontzettend lekker stoofvlees met bokbier gemaakt.
BusKay schreef: OK... stoofvlees kan ik me nog voorstellen en dat dan in ballekkesvorm.Zelf zou ik dus het/veel bokbier gebruiken om de sucadelappen in te laten sudderen en dan van hier uit met het vocht van de sucaddelappen een salpicon
Nu de les... Roux is een mengsel van boter en bloem in de verhouding 5:6 voor het binden van soepen, sauzen, salpicons en ragouts.
In jou geval gebruik je het vocht van je stoofvlees en omdat je massa vrij dik is spreken we dan van een salpicon...
eelke schreef: Hee wisten 'we' dat al? Gefeliciteerd!+1
Lizzy schreef: Leo gaat pasta maken. WitteLe for president![]()
Angelique schreef: Le for presidentGatverdamme, hebbie de griep? En nog rugpijn ook? Wil je wat Naproxen of Diclo lenen?
Hier nog geen idee, misschien stuur ik meneer Lique wel op jacht om een chinees te schieten ofzo. Ritje Arnhem met een griepkop en pijnlijke rug is niet echt een recept voor inspiratievol koken.