Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Parelridder
Goede informatieve link, dank je wel!
Ik heb het eerder niet gezegd, want wil niet de argwanende zeur zijn zeg maar, binnen zo veel blije tevredenheid :-[ Maar ga mijn gedachten toch delen.. Het door de fabrikant toelichten van dat de olie die zij verkopen niet voldoet aan de zuivering die voor mensen vereist is, maar dat dit helemaal niet van belang is, voelt voor mij als een slager die z'n eigen vlees keurt. Wilde zalm trekt (over zéér grote afstanden) én eet andere vis, dus zelfs áls de zee daar waar deze zalm gevangen wordt 'schoon' is (d.w.z. minder vervuild dan elders), kan die conclusie m.i. niet getrokken worden over ook de daar gevangen zalm. Zéker niet als de olie niet geanalyseerd is op de mate van verontreiniging (dat is echter een aanname, dat met het ontbreken van zuivering óók de analyse t.a.v. verontreiniging ontbreekt).
De wijze waarop de zuiveringsprocessen worden omschreven ervaar ik zelf als suggestief, d.w.z. het geeft mij - zonder dat dit gezegd wordt - de bijsmaak als is het zelfs beter ongezuiverd, dan gezuiverd..
Door Lizzy
Parelridder schreef: Goede informatieve link, dank je wel!
Ik heb het eerder niet gezegd, want wil niet de argwanende zeur zijn zeg maar, binnen zo veel blije tevredenheid :-[ Maar ga mijn gedachten toch delen.. Het door de fabrikant toelichten van dat de olie die zij verkopen niet voldoet aan de zuivering die voor mensen vereist is, maar dat dit helemaal niet van belang is, voelt voor mij als een slager die z'n eigen vlees keurt. Wilde zalm trekt (over zéér grote afstanden) én eet andere vis, dus zelfs áls de zee daar waar deze zalm gevangen wordt 'schoon' is (d.w.z. minder vervuild dan elders), kan die conclusie m.i. niet getrokken worden over ook de daar gevangen zalm. Zéker niet als de olie niet geanalyseerd is op de mate van verontreiniging (dat is echter een aanname, dat met het ontbreken van zuivering óók de analyse t.a.v. verontreiniging ontbreekt).
De wijze waarop de zuiveringsprocessen worden omschreven ervaar ik zelf als suggestief, d.w.z. het geeft mij - zonder dat dit gezegd wordt - de bijsmaak als is het zelfs beter ongezuiverd, dan gezuiverd..
Maar ik heb hier de analyses van de olie op mijn PC, die in een onafhankelijk lab getest is en regelmatig getest wordt.
Door Lizzy
Parelridder schreef: Ah, dus ze hebben de vervuiling wél laten analyseren, dat is fijn!! En het resultaat is gewoon goed, vergelijkbaar met bijv. Doils?
Ik heb geen vervuilingsanalyses van Doils maar als jij die hebt kan ik die wel naast mekaar leggen om te kijken!
Door Lizzy
Over vervuiling in visolie gesproken: als je geen risico's wilt lopen qua vervuiling in visolie, dan neem je het beste gewoon de 3/700 capsules van Solgar......
Door joel
Je wilt de visolie toch geven ivm zijn oor toch?

Om het even te vergelijken: wij geven Qadir Doils skin, (en dat lijkt aan te slaan, samen met de rest van de meds die hij krijgt) maar hou het erop dat de verhouding van Doils dus goed aanslaat bij hem. 

Van andere honden waarbij het ook enorm belangrijk is dat de EPA en DHA in de goede verhouding is proberende baasjes wel eens een andere visolie dan ze gewend zijn, (kan Grizzley, solgar, Doils of noem het maar.....)omdat de hond de een niet lekker meer vind, of een keer een aanbieding proberen bv. maar dan valt de hond weer terug en klachten worden weer heftiger....dus mijn idee, dat de EPA/DHA voor elke hond misschien weer anders moet zijn, het is maar net voor welke kwaal je het wilt inzetten.....

Waarom probeer je niet een van de twee die je op je lijstje hebt staan voor een maand (van Doils heb je flessen van 236 ml en daar doe je ruim een maand mee, kan je kijken of het aanslaat en of zn oor rustiger wordt?
Door smulpaap
Vooral dit stukje lees ik vaak op de onafhankelijke informatieve sites

Wat is het verschil tussen EPA en DHA?
EPA en DHA zijn allebei vetzuren van de omega-3 familie. Het lichaam kan zelf in beperkte mate EPA aanmaken uit het omega-3 vetzuur alfa-linoleenzuur. Vervolgens kan het lichaam uit EPA weer DHA aanmaken. Ze zijn dus sterk aan elkaar verwant, maar vervullen een andere functie in het lichaam. EPA gebruikt het lichaam vooral voor het aanmaken van hormoonachtige stofjes en DHA is vooral van belang voor een goede werking van de celmembranen.

De verhoudingen zijn naar mijn idee dus wel van groot belang
Dit om een optimale opname te waarborgen , en dat is nu net wat we willen
Want als de reis door het lichaam te lang duurt , bereik je geen optimale opname

Het is toch eigenlijk net als met Gluco / Chondreo . Daarvan heb je ook beiden nodig om je doel te bereiken
Door Nero
joel schreef: Je wilt de visolie toch geven ivm zijn oor toch?

Om het even te vergelijken: wij geven Qadir Doils skin, (en dat lijkt aan te slaan, samen met de rest van de meds die hij krijgt) maar hou het erop dat de verhouding van Doils dus goed aanslaat bij hem.

Van andere honden waarbij het ook enorm belangrijk is dat de EPA en DHA in de goede verhouding is proberende baasjes wel eens een andere visolie dan ze gewend zijn, (kan Grizzley, solgar, Doils of noem het maar.....)omdat de hond de een niet lekker meer vind, of een keer een aanbieding proberen bv. maar dan valt de hond weer terug en klachten worden weer heftiger....dus mijn idee, dat de EPA/DHA voor elke hond misschien weer anders moet zijn, het is maar net voor welke kwaal je het wilt inzetten.....

Waarom probeer je niet een van de twee die je op je lijstje hebt staan voor een maand (van Doils heb je flessen van 236 ml en daar doe je ruim een maand mee, kan je kijken of het aanslaat en of zn oor rustiger wordt?
Klopt, we krijgen deze niet onder controle.

We hebben 2 weken geleden toch maar wat gehaald voor zijn oor, maar hier is hij op gaan reageren door enorm te krabben.
Ook zijn zijn poten nu kapot en bijt hij daar de hele dag op.
Het is echt heel moeilijk om iets te ondernemen omdat hij overal op lijkt te reageren.

Ik hoop dat de samenwerking van de verschillende supplementen voldoende gaat zijn om hem stabiel te houden.

Ik heb net een nieuw potje quercetin van Solgar opgehaald waardoor ik weet dat hij dat nu 52 dagen krijgt.
De biologische kokosolie van Royal green krijgt hij ongeveer 2 weken langer, dus deze krijgt hij nu ongeveer 2 maanden.
Ik heb ongeveer een dag of 10 geleden het kurkumaprutje (biologisch van pitt) gemaakt en dat krijgt hij dan nu ook.
Ik wil dan daarnaast nog een visolie toevoegen.

Als de jeuk erg heftig wordt heb ik Espree Tea Tree shampoo.
Door Nero
smulpaap schreef: Vooral dit stukje lees ik vaak op de onafhankelijke informatieve sites

Wat is het verschil tussen EPA en DHA?
EPA en DHA zijn allebei vetzuren van de omega-3 familie. Het lichaam kan zelf in beperkte mate EPA aanmaken uit het omega-3 vetzuur alfa-linoleenzuur. Vervolgens kan het lichaam uit EPA weer DHA aanmaken. Ze zijn dus sterk aan elkaar verwant, maar vervullen een andere functie in het lichaam. EPA gebruikt het lichaam vooral voor het aanmaken van hormoonachtige stofjes en DHA is vooral van belang voor een goede werking van de celmembranen.

De verhoudingen zijn naar mijn idee dus wel van groot belang
Dit om een optimale opname te waarborgen , en dat is nu net wat we willen
Want als de reis door het lichaam te lang duurt , bereik je geen optimale opname

Het is toch eigenlijk net als met Gluco / Chondreo . Daarvan heb je ook beiden nodig om je doel te bereiken
Dat geloof ik ook dat dat zo is, maar wat is dan de ´ideale´ verhouding.
Er is een behoorlijk verschil tussen de verhouding in Doils en Grizzly.

Ik wacht ook met smart het antwoord van Grizzly aan Lizzy af.
Door smulpaap
Tja wat zijn ideale verhoudingen
Ik ben ook idd benieuwd naar het antwoord van Grizzly

Verder hangt het er natuurlijk ook vanaf met welk doel je de visolie in wilt zetten
Kijk ik naar mijn eigen honden :
Ze lusten geen vis , dus dat moet ik al compenseren met visolie
Ze hebben beiden een knie operatie ondergaan , dus hierom heb ik gekozen voor de hoogste dosering 450 / 100
Het zijn oude(re) honden dus optimale opname is ook zeer gewenst , en soms wordt dat wat moeizamer met het klimmen der jaren
Het doseren is makkelijk met Doils , ideaal met een klein hondje

En verder hangt het er natuurlijk ook vanaf wat de hond eet
Als dat hoofdzakelijk bio-industrievlees is dan hebben ze een hoge dosering echt wel nodig om de verhoudingen omega drie /zes te optimaliseren
Als het KVV is dan moeten we de fabrikant maar vertrouwen op wat er in de prak gaat
Eet de hond wel of geen groenten , in groenten zit ook omega drie
Krijgt de hond noten ? Zo nee dan mis je ook alweer een omega drie bron
Eet de hond wild ? In wild zijn de verhoudingen omega drie /zes van nature beter dan in bio-industrievlees
Welke eieren krijgt de hond ? Biologische eieren bevatten meer omega drie
Door Lizzy
Even terug komen op de hoeveelheid DHA en EPA en de verhouding tussen die twee. Ik heb het Grizzly Pet Products gevraagd en die kwamen terug met een interessantantwoord. Ik zal meneer Grizzly vragen of ik zijn hele antwoord hier mag zetten want anders trek ik dingen misschien uit z'n verband. Hij verteld ook dat de verhouding DHA en EPA afhankelijk is van welke vissoort je gebruikt.

En vervolgens vind ik ook dit :

In feite doet de verhouding EPA en DHA er helemaal niet toe. Ook de concentratie is niet van wezenlijk belang. Het gaat er om dat je de gewenste stoffen binnenkrijgt.

Jarenlang is door veel bedrijven beweerd dat EPA van belang was voor volwassenen en DHA voor zwangeren, (jonge) kinderen en baby’s. Op basis daarvan zijn veel ‘DHA only’ en ‘EPA only’ producten aan de man gebracht. Inmiddels is duidelijk dat die zienswijze onjuist is.

Er is volgens mij helemaal geen vergelijkend onderzoek gedaan tussen verschillende verhoudingen van de vetzuren EPA en DHA. Ik kan me ook niet herinneren ooit onderzoek gezien te hebben waarin gekeken werd naar verschillen tussen man en (niet-zwangere) vrouw en sporter versus niet-sporter. Misschien is er wel een klein beetje literatuur beschikbaar en heb ik het een en ander gemist. Maar het gaat waarschijnlijk niet om ‘major issues’.

Inmiddels is me wel duidelijk geworden dat mensen behoorlijk verschillende stofwisselingen kunnen hebben. Dus een ‘gouden’ verhouding bestaat sowieso niet. In de scheikunde zouden ze zeggen: neem een overmaat, dan heb je altijd voldoende substraat. Dus neem voldoende visolie en je hebt altijd genoeg EPA en DHA. Onze visolie bevat veel van beide. Ik vind dat een voordeel.

Wat betreft de concentraties. Je lichaam neemt DHA en EPA op uit voeding. Hoe geconcentreerd die voeding is, maakt niet uit. Het gaat er om dat je een bepaalde hoeveelheid van eet. Of dit in 1 capsules zit of in 2 voegt aan de werking niets toe. Of je moet een probleem hebben met de overige vetzuren (een paar calorieën extra). Ter vergelijking: Als je een vette vis eet, is de concentratie EPA en DHA veel lager dan in een capsule. Maar de werking is net zo goed (of zelfs beter, maar helaas niet altijd zonder vervuiling).

Overigens is de verhouding van de EPA en DHA gewoon gebaseerd op de herkomst: sardines en ansjovis.

Bron: https://www.powersupplements.nl/kennisa ... e-epa-dha/
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door