Op de grond zitten is stom dus dan ga je gewoon naast/op baasje zitten.
Boeke
Een broertje, die had een heel andere kop.
In de ring.
Nestfoto, wij staan links.
En de individuele foto's. Jammergnoeg had hij zijn staart hier omlaag, dat heeft hij wel eens als hij moe is.
We hebben jammergenoeg niet de keurrapportjes gekregen maar ik hoorde de keurmeesters wel zeggen dat hij elegant was, een goede vettige vacht had en goed liep. Ook is hij redelijk vierkant gebouwd, 59cm hoog en 62cm lang. Blijkbaar hebben wij steeds ook het haar mee gemeten want zelf kwamen we uit op ongeveer 64cm hoog.
De mensen die ik voor de keuring gesproken heb vonden hem erg leuk en lief en zagen ook wel wat wettertrekjes. Hij blaft blijkbaar als een wetter alleen wel wat teveel en ook zijn ogen vonden mensen mooi.
Wel vonden sommige mensen hem mager, tja hij is heel rank gebouwd en je voelt zijn ribben zonder dat er een laag vet tussen zit. Maarja, ik zag (en voelde) meer dikke wetters dan honden die ik op goed gewicht vond. Ik had het ook wel verwacht te horen want een wetter moet fors zijn, veel bone hebben en veel mensen vinden dat hetzelfde als vet dus dan is een rank gebouwde hond zonder vetlaag mager.
Ik heb steeds gezegd dat wij hem op goed gewicht vonden en hem liever wat schraal zien dan te dik maar ben er maar niet tegenin gegaan. Die discussie win ik toch niet.
Onderling wilde de broertjes uittesten wie de stoerste was dus na een paar keer koppen op schouders en lawaai erbij hebben we die maar bij elkaar uit de buurt gehouden. Met zijn zusjes ging het wel heel gezellig, die hebben geen last van al dat testosteron.
Ik vond het wel leuk om de onderlinge verschillen te zien, sommige hadden veel meer graying dan Boeke en ook de vachtstructuur was van sommige veel pluiziger. Door zijn bouw dachten sommige dat Boeke een teefje was (zijn arme ego

) zoals we dachten is hij qua bouw een van de poedelachtigste. Ook verschilde de koppen wel maar dat vertekend ook erg door het haar.
Een zusje, dat komt inderdaad wel overeen qua bouw.
Broertje
Ietjes hariger dan Boeke.