Moderator: Lizzy
Ike schreef: :-[laten we het maar niet over de ab hebben, je voelt "m al, daar heeft ie zat van gehad, Ike had altijd wel iets met zn darmen, of een dikke darm onst., een virusje en ga zo maar door, een aantal maanden geleden is zijn ontlasting zelfs onderzocht (op advies van de da) op spijsvetering, infecties, bacterieen enz maar daar kwam niets uit. Dus dat het daar van binnen in die darmen een zooitje is is mij nu wel duidelijk!Zit er nog steeds geen verbetering in zijn situatie?
De eerste drie benodigdheden die je aangeeft krijgt hij in ieder geval al (kvv/yoghurt/probiotica), PENS zal ik maar even mee wachten tot zijn darmen helemaal hersteld zijn van dit virusje OF IS HET JUIST GOED OM :-\DAT NU AL TE GEVEN? Van de twee laatstgenoemde (chlorella en groene leem) zal ik maar een tegelijk van gaan geven of niet? Ik neem aan dat de chlorella in de reformwinkel te koop is, zoniet dan hoor (lees) ik dat graag, thanks
Ike schreef: ;)bedankt zover, braken doet hij al z"n vijf dagen al niet meer en zijn ontlasting is nu wat beter (nog niet helemaal top maar niet meer dun), geef Ike wel nog steeds Okugest .Ja, ik denk dat groene leem nu het beste ingezet kan worden. Het werkt vaak helend bij dunne ontlasting. Ik zou beginnen met 1 keer per dag 1 vol theelepeltje groene leem. Dit vermengen met wat yoghurt of kwark.
Begrijp ik het goed dat groene leem bij zachte (of dunne) ontlasting het beste is om te geven en hoeveel mag ik hier van geven?
Ike schreef: heb groene leem gehaald en 1 theelepeltje door wat biogarde yoghurt gedaan, "t is dat Ike de yoghurt zo lekker vind en dus heeft hij het meeste opgegeten!Wie kan mij dit zeggen ??? ???
Kreeg van de verkoopster nog een tip: er komt bij haar een man zemelen halen voor zijn hond die vaak last heeft van dunne ontlasting!!! en het helpt snel!!
Ik zou denken dat zemelen de stoelgang versoepelt ipv dat het stoppend werkt.
Als ik Ike twee maal per dag een beetje yoghurt geef wordt dit dan niet teveel ??? Hoelang mag ik eigenlijk de groene leem blijven geven? Wat een vragen he?
Ike schreef: :DHet gaat nu eindelijk de goede kant op met Ike, zijn ontlasting bleef maar slap (geen diaree maar ook niet stevig), heb op advies van da carbo vegetabilis 2 maal dgs 2 tabl gegeven en met ruim een dag is zijn ontlasting stukke Beter!!!! ben ik echt blij meeHartstikke goed nieuws![]()
Ike schreef: :t is niet te geloven, sinds gisteren weer zachtere ontlasting en wat slijm erbij, toch niet weer een ontsteking of zo??Ike heeft gewone eetlust, doet gewoon, heeft zin om te spelen enz., wordt hier zo af en toe wel moedeloos van!Hoe lang eet hij nu vers eigenlijk?
Ike schreef: een week of zes/zeven denk ik nu.En je geeft probiotica, toch? En geef je ook nog Okugest?