Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hope
Lizzy schreef: Poeh. Heel klein. Maar ik vertik het eigenlijk om die korrels op de Stockli te gaan drogen.... :-\. Weet je wat die aan energie slurpt...? Ik vind het echt een lastig probleem, teveel vocht in huis. De kelder gaat ook echt muf ruiken :-X. En Leo had er sjaals en handschoenen in gelegd en die waren beschimmelt :-X
Ja, vocht in huis is echt rot. En ongezond.
Waar komt al dat vocht vandaan bij jou?
Door sella
Is het dan geen optie om de kelder van een nieuwe waterdichte coating te voorzien Lizzy? Grootste oorzaak van een vochtige kelder is dat de dampwerende werking weg is of dat hij nooit goed is geweest in aanleg.
Dan pak je de oorzaak aan ipv lapmiddelen gebruiken.
Door Lizzy
[quote="Hope"]
Ja, vocht in huis is echt rot. En ongezond.
Waar komt al dat vocht vandaan bij jou?
[/quote]

Een oud huis uit 1932 naast een vaart die hoger ligt dan ons huis en je hebt alle ingrediënten bij elkaar die je nodig hebt :biggrin2:
Door Hope
[quote="Lizzy"]
Een oud huis uit 1932 naast een vaart die hoger ligt dan ons huis en je hebt alle ingrediënten bij elkaar die je nodig hebt :biggrin2:
[/quote]

Uuuuh, ja. Daar helpt de was buiten drogen niet meer aan  :biggrin2:
Door Thea
Als kelder zo klein is zou ik eens die kattenbak korrels proberen.
desnoods en hele zak over verschillende sokken of zo verdelen. ;)
Door Terça
graag wil ik even een eindje terug in dit topic waar ik oh-zo veel heb geleerd en van jou heb overgenomen en met geweldig resultaat :
"Neem-olie" tegen mijten.
Via de rupsen op mijn boerenkool kwam ik bij een leverancier van pure neem-olie en niet duur.
Ze gaven uitstekend advies, ook voor behandeling van je hond en dekens en hoe je zelf een emulsie kunt maken die in een spuitflesje kan.
Ze leveren ook Shampoo met Neem-olie maar gaven me net zo gemakkelijk advies hoe veel je zelf door je normaal gebruikte shampoo kunt mengen.
Gelukkig hebben we geen hekel aan de geur, anders kun je bij hen ook Neem-bladeren bestellen die kun je in de mand leggen en die bladeren ruiken minder sterk.
Door Spikkelneus
[quote="Terça"]
graag wil ik even een eindje terug in dit topic waar ik oh-zo veel heb geleerd en van jou heb overgenomen en met geweldig resultaat :
"Neem-olie" tegen mijten.
Via de rupsen op mijn boerenkool kwam ik bij een leverancier van pure neem-olie en niet duur.
Ze gaven uitstekend advies, ook voor behandeling van je hond en dekens en hoe je zelf een emulsie kunt maken die in een spuitflesje kan.
Ze leveren ook Shampoo met Neem-olie maar gaven me net zo gemakkelijk advies hoe veel je zelf door je normaal gebruikte shampoo kunt mengen.
Gelukkig hebben we geen hekel aan de geur, anders kun je bij hen ook Neem-bladeren bestellen die kun je in de mand leggen en die bladeren ruiken minder sterk.
[/quote]

Hier wil ik wel graag even op inhaken. Ik heb namelijk ook een flesje neemolie staan ivm mijten-allergie. En allerlei recepten op internet gevonden om zelf spray te maken. Maar ik heb dat laatst gedaan met water, azijn en wat olie, maar dat mengde niet echt lekker. De olie kwam toch telkens bovenop drijven. En ik heb nog een 2e recept geprobeerd met water, zeep en olie, maar ook dat werd niet een geheel.
Welk recept gebruik jij?
Door inni
[quote="Lizzy"]
Poeh. Heel klein. Maar ik vertik het eigenlijk om die korrels op de Stockli te gaan drogen.... :-\. Weet je wat die aan energie slurpt...? Ik vind het echt een lastig probleem, teveel vocht in huis. De kelder gaat ook echt muf ruiken :-X. En Leo had er sjaals en handschoenen in gelegd en die waren beschimmelt :-X
[/quote]

Wij wonen ook in een oud huis met kleine kelder, nu staat de verwarmingsketel wel in de kelder maar in 't begin van 't najaar staat hij natuurlijk nog niet regelmatig aan. We hebben wel verluchting in de kelder voorzien. De kelderramen van destijds zijn dicht maar in plaats daarvan zitten er nu plastiek afwateringsbuizen tegen de muur die net onder het kelderplafond de kelder binnenkomen. Buiten zit er op die buizen een bocht van negentig graden en aan de open kant heb ik er een stukje gaas tegen gedaan vastgezet met zo'n plastiek snelhechtertje. om ongedierte buiten te houden.
Door Hope
[quote="Spikkelneus"]
Hier wil ik wel graag even op inhaken. Ik heb namelijk ook een flesje neemolie staan ivm mijten-allergie. En allerlei recepten op internet gevonden om zelf spray te maken. Maar ik heb dat laatst gedaan met water, azijn en wat olie, maar dat mengde niet echt lekker. De olie kwam toch telkens bovenop drijven. En ik heb nog een 2e recept geprobeerd met water, zeep en olie, maar ook dat werd niet een geheel.
Welk recept gebruik jij?
[/quote]

Ik heb ook een eigen spray, maar ik vind dat deze sneller vlekken geeft. Ik voeg lemonngras toe tegen de geur.
Door Terça
[quote="Spikkelneus"]
Welk recept gebruik jij?
[/quote]

Neem ik het even zo over van de leverancier:

-1 liter handwarm water (35-40%) en voeg hieraan toe ca. 3-5 ml. vloeibare zeep (groene zeep kan en hoeveelheid is afhankelijk van de soort zeep)
-Roer of schud dit totdat de emulgator (zeep) goed is opgelost.
-Voeg dan onder roeren 5-6 ml. VOLLEDIG gesmolten* Neemolie Puur toe.
-Roer of schud het mengsel totdat er een egale witgele vloeistof is ontstaan.
-De oplossing is nu klaar voor gebruik. De houdbaarheid van de oplossing is maximaal 8-10 uur (bij langer bewaren neemt de activiteit terug).
-Tijdens gebruik de oplossing af en toe flink schudden.

*Neemolie Puur kan bij lagere temperatuur dik worden. De Neemolie Puur wordt weer vloeibaar door het flesje enige tijd in handwarm water (35-40 graden) te leggen. Pas gebruiken als de Neemolie volledig gesmolten is.

In de praktijk vind ik de hoeveelheid zeep erg meevallen. En omdat ik de kleedjes nu dagelijks was, spoel ik de zeep er ook zo weer uit.
Door Hope
Even een ontlastingsvraag. Ondanks dat Nelson niets anders te eten krijgt, is sinds een aantal dagen zijn ontlasting geel. Echt heel erg geel.

Het is niet meer dan anders, of dunner of vaster. Nee gewoon alleen knalgeel. Wat kan dat zijn?
Door sella
Dat kan een gebrek aan galkleurstoffen zijn, het kan van de kurkuma zijn, het kan toch een virusje zijn waar hij niet echt van aan de race gaat.
Ik heb de afgelopen weken 2 heren aan de spuit gehad, en daar zaten alle kleuren van de regenboog bij tot het eindje werdt het geel en toen weer normale keutels opbouwend.
Door smulpaap
[quote="sella"]
Dat kan een gebrek aan galkleurstoffen zijn, het kan van de kurkuma zijn, het kan toch een virusje zijn waar hij niet echt van aan de race gaat.
Ik heb de afgelopen weken 2 heren aan de spuit gehad, en daar zaten alle kleuren van de regenboog bij tot het eindje werdt het geel en toen weer normale keutels opbouwend.
[/quote]

Ja dat kan . En hoelang ben je nu terug van vakantie ? Veel gezwommen misschien , en mogelijk ook wat water naar binnen gegaan ?
Door Hope
[quote="smulpaap"]

Ja dat kan . En hoelang ben je nu terug van vakantie ? Veel gezwommen misschien , en mogelijk ook wat water naar binnen gegaan ?
[/quote]

We zijn nu een week terug.
Hij heeft altijd kurkuma gehad, en nooit gele ontlasting...
Door Lizzy
Als je het mij vraagt duidt het meestal op een maagdarmvirus maar goed, hij lijkt nergens last van te hebben. Het kan inderdaad ook verstoring van de gal zijn. Dus ik zou het wel even in de gaten houden en eventueel een bloedje laten prikken (ook op galwerking). Maar hoe geel is geel?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door