Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ruisje
Hope schreef: Ja! Luchtvochtigheid is hier het belangrijkste. Komt die boven de 65 of onder de 45 dan ontstaat er jeuk. Wij meten daarom in verschillende ruimten continu de luchtvochtigheid en spelen daarop in. Ik vrees dat ik van de winter een ontvochtiger zal moeten gaan plaatsen. Het is hier nu in de bijkeuken, waar Nelson slaap 59 en in de keuken en huiskamer 63. Maar dan moet ik al stoken met de ramen op een kier anders loopt het op.
In de winter, bij echt vriesweer, heb je vaak (erg) droge lucht. Hou daar rekening mee. Nu zitten we in het natte najaar. ;)
Door Lizzy
Hope schreef: Ja! Luchtvochtigheid is hier het belangrijkste. Komt die boven de 65 of onder de 45 dan ontstaat er jeuk. Wij meten daarom in verschillende ruimten continu de luchtvochtigheid en spelen daarop in. Ik vrees dat ik van de winter een ontvochtiger zal moeten gaan plaatsen. Het is hier nu in de bijkeuken, waar Nelson slaap 59 en in de keuken en huiskamer 63. Maar dan moet ik al stoken met de ramen op een kier anders loopt het op.
Heb jij nog wat aan die zakken met kleikorrels of helpt dat bij jou ook geen bal?

Ik vraag me af wat voor jou kosten-effectiever is, nu al stoken of een luchtontvochtiger....
Door Hope
Ruisje schreef: In de winter, bij echt vriesweer, heb je vaak (erg) droge lucht. Hou daar rekening mee. Nu zitten we in het natte najaar. ;)
Ja, dat klopt. Maar nu is het nog relatief warm en regent het niet dagen achter elkaar. Ik kijk het gewoon aan. Thx!  :)
Lizzy schreef: Heb jij nog wat aan die zakken met kleikorrels of helpt dat bij jou ook geen bal?

Ik vraag me af wat voor jou kosten-effectiever is, nu al stoken of een luchtontvochtiger....
In kleine ruimten zoals de kelder en badkamer helpt het prima. Het drogen van dat spul is erg omslachtig, mijn bohman staat uren aan. Je moet het eigenlijk drogen in de oven maar dan blijf je mooi bezig natuurlijk
:uglystupid2:
Door Lizzy
(wij hebben een kleine Zibro ontvochtiger en die slurpt 1000 kWu per jaar. Dat is zo'n beetje 230 euro per jaar. En dan staat ie zeker niet dag en nacht aan. Ik vind dat erg veel, persoonlijk.
Door Hope
Lizzy schreef: (wij hebben een kleine Zibro ontvochtiger en die slurpt 1000 kWu per jaar. Dat is zo'n beetje 230 euro per jaar. En dan staat ie zeker niet dag en nacht aan. Ik vind dat erg veel, persoonlijk.
:o
Jemig! Ja, dat vind ik ook erg veel!
Door Terça
bedankt voor je tips over het insmeren.
Wij hebben deze week een luchtontvochtiger gekocht.
Het was hier binnen 80 %, we wonen aan de bosrand, dus buiten nu extreem vochtig.
Tot nu bevalt het goed, apparaat verbruikt 200 W.
Door Lizzy
Terça schreef: bedankt voor je tips over het insmeren.
Wij hebben deze week een luchtontvochtiger gekocht.
Het was hier binnen 80 %, we wonen aan de bosrand, dus buiten nu extreem vochtig.
Tot nu bevalt het goed, apparaat verbruikt 200 W.
Ja, die van mij ook. Dus als je die het hele jaar dag in dag uit aan zet, kost je dat tenminste 1000 kWu per jaar.
Door Hope
Lizzy schreef: Ja, die van mij ook. Dus als je die het hele jaar dag in dag uit aan zet, kost je dat tenminste 1000 kWu per jaar.
Dat vind ik echt (te) veel eigenlijk  :-\

Ik kijk het nog even aan hier.
Door Thea
Zag net op facebook een filmje om je auto vochtvrij te houden.
Daar werd een sok gevuld met die crystal korrels voor de kattenbak en die leg je in de auto.
Is het geen idee om een aantal van zulke zakjes te maken en die in ruimtes te leggen.
Snap best dat zoiets voor bv een woonkamer haast niet te doen is.
Maar mss een bijkeuken ofzo wel.
Door Lil
Hope schreef: Dat vind ik echt (te) veel eigenlijk  :-\

Ik kijk het nog even aan hier.
Dat is inderdaad prijzig wat ik hier lees. Daarvoor kan ik aardig wat stoken met ramen open (heb ik wel een modulerende thermostaat).
Door eelke
Sinds wij een houtkachel hebben moeten we juist opletten dat het niet te droog wordt in huis... maar goed, die moet je ook maar net hebben.

Straks in de winter met de hele dag de cv aan wordt het ook wel droger lijkt me?
Door Hope
eelke schreef: Sinds wij een houtkachel hebben moeten we juist opletten dat het niet te droog wordt in huis... maar goed, die moet je ook maar net hebben.

Straks in de winter met de hele dag de cv aan wordt het ook wel droger lijkt me?
Ik denk dat het grootste voordeel zal zijn dat we nu weten dat luchtvochtigheid een issue is en we dat goed in de gaten houden. En dus gaat snel een raam open en een uurtje de kachel aan.
Door Lizzy
Ja, ons is het verbruik van die luchtontvochtiger ook zo tegengevallen :-\. Daarom staat ie hier werkeloos in de veel te vochtige kelder :-\
Door Hope
Lizzy schreef: Ja, ons is het verbruik van die luchtontvochtiger ook zo tegengevallen :-\. Daarom staat ie hier werkeloos in de veel te vochtige kelder :-\
Hoe groot is jullie kelder? Die van ons is tamelijk klein en dan werken die zakken prima.
Door Lizzy
Hope schreef: Hoe groot is jullie kelder? Die van ons is tamelijk klein en dan werken die zakken prima.
Poeh. Heel klein. Maar ik vertik het eigenlijk om die korrels op de Stockli te gaan drogen.... :-\. Weet je wat die aan energie slurpt...? Ik vind het echt een lastig probleem, teveel vocht in huis. De kelder gaat ook echt muf ruiken :-X. En Leo had er sjaals en handschoenen in gelegd en die waren beschimmelt :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door