Zelf geef ik de glucosamine, kurkuma, kokosolie. En op advies van de Oostenrijkse DA nu dus ook honing
Ik heb de meneer even opgezocht en hij is een 'pet nutrisionist'
En ja curcumin en turmeric zijn volgens mij hetzelfde....

Moderator: Lizzy
Hope schreef: Maar zou je hond dan elke dag al deze supplementen moeten krijgen?Zoals ik het gelezen heb zou je dit dagelijks 'moeten' toevoegen aan het menu.
Of is het gewoon een schema met de doseringen? Laat mij maar dom zijn, maar ik word er niet veel wijzer van![]()
![]()
![]()
constance.blokzijl schreef: Zoals ik het gelezen heb zou je dit dagelijks 'moeten' toevoegen aan het menu.12 potjes in de kast voor de hond. Mwa. Ik vind dat overdreven, ja. Een gezonde hond, met een goed, vers, uitgebalanceerd van goede kwaliteit heeft dit naar mijn idee echt niet allemaal nodig.
Nou zijn die Amerikanen aardig overdreven, dus is dit misschien ook wel.
Annemarie Rijnveld schreef: Tis gewoon een schema met de doseringen van produkten die men zou KUNNEN gebruiken...Ja, oké, dat klinkt al beter. Maar dat wordt mij uit dit plaatje dus totaal niet duidelijk.
constance.blokzijl schreef: Nou dat niet alleen, als ik het goed heb is 10 lbs ongeveer 4,5 kilo. Kijk ik even naar bijv Brutus, die is 36 kilo. Dat zou betekenen dat hij 8 x een halve theelepel kokosolie zou behoren te krijgen, 4 theelepels! Dat vind ik wel wat overdreven veel. Om van de glucosamine maar niet te spreken.Vaag schema dus
Hope schreef: Vaag schema dusIn dat opzicht wel, maar vond hem wel interessant omdat het overzichtelijk laat zien welke supplementen je kunt geven aan je hond.![]()
constance.blokzijl schreef: Nou dat niet alleen, als ik het goed heb is 10 lbs ongeveer 4,5 kilo. Kijk ik even naar bijv Brutus, die is 36 kilo. Dat zou betekenen dat hij 8 x een halve theelepel kokosolie zou behoren te krijgen, 4 theelepels! Dat vind ik wel wat overdreven veel. Om van de glucosamine maar niet te spreken.Mwah, mijn teckeltjes wegen 6 kg en krijgen een theelepeltje hoor...
constance.blokzijl schreef: In dat opzicht wel, maar vond hem wel interessant omdat het overzichtelijk laat zien welke supplementen je kunt geven aan je hond.Als je dan ook weet waar het voor dient, dan wel ja. En ook dat mis ik.
Geen idee wat chia zaadjes toevoegen bijvoorbeeld maar aan de andere kant staan er toch wel dingen op die regelmatig aangeraden worden.
Zo raadde de DA in Oostenrijk aan om een theelepel honing te geven elke dag, ik had er nooit bij stil gestaan dat het goed zou zijn, schijnt goed te zijn voor de afweer zei ze. En hier staat het bijvoorbeeld ook op.
Daar vind het het wel weer een mooi schema voor, dat dan wel....