Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Bedankt, al zijn de foto's wel erg confronterend. Die beer is veel te klein geworden.  :biggrin2:
Borke schreef: Zijn blik vind ik wel van een wetter, maar verder zie ik er meer poedel in.
Een wetter is toch meer als een tank, die dendert quasi enthousiast dwars door je heen, als en lompe beer. Fantastische honden vind ik ht en wij hebben lang overwogen of we er ook een wilden hebben toen Borke jong was. Ik wilde alleen niet 2 reuen samen houden, als de een al dekreu was en damesbezoek kreeg. Dan was een gecastreerde dame handiger.

Is dat ook in het karakter zo die verschillen, lijkt hij meer op een poedel?
Ik blijf het interessant vinden, want ik vind poedels te 'tuttig' en wetters te lomp, wat dat betreft heb je misschien wel de ideale hond naar mijn smaak  :biggrin2:
Dat vinden meer mensen inderdaad, dat hij een wetterblik heeft maar voor de rest vooral poedel is. Al werd hij op onze nieuwe cursus wel herkent als "is hij deels wetterhoun?".
Ik ben ook heel benieuwd naar de fokkerstdag om het verschil met zijn nestgenootjes te zien, de reuen zijn allemaal erg groot (63-67cm hoog) maar de rest is een paar kg zwaarder en die zullen dus wat breder zijn. 

Waar het karakter het meeste op lijkt vind ik moeilijk om te zeggen omdat ik allebei de rassen niet heel goed ken.
Dat er dwars doorheen denderen doet hij soms nog maar Shanti kan dat niet zo waarderen dus dat heeft hij al snel afgeleerd.  :P
Boeke is heel erg nieuwsgierig en let totaal niet meer op ons als hij iets wil bekijken. Maar als hij even de tijd krijgt en wat kan snuffelen kan hij ook heel rustig en kalm in nieuwe situaties zijn.
Hij is schrikt niet snel en is niet echt bang voor dingen. Naar honden en mensen is hij erg sociaal soms alleen iets te enthousiast. Nieuwe commando's en trucjes leert hij erg snel maar luisteren doet hij dan weer niet altijd, als hij iets aan het doen is moeten wij maar even wachten.
Hij heeft in elk geval een wettentrekje, als hij aandacht wil vraagt hij dat met zijn poten en dat schijnen wetters vaak te doen.
Door petralita
Thessa en Shanti schreef: Boeke is wel de meest poedel-achtigste van het nest denk ik. Hij is zo'n 63cm hoog en 23kg zwaar, zijn andere broertjes zijn ongeveer net zo hoog maar wel zwaarder en breder. Ook een zusje lijkt op de foto's forser gebouwd te zijn (dat is ook niet zo moeilijk, Boeke is ontzettend rank) Voor de fokkersdag worden de pups als het goed allemaal redelijk hetzelfde getrimd dus dan kunnen we leuk gaan vergelijken.  :)
Even nieuwsgierig, geeft iedereen ook vlees of ben jij de enige??
Door Shanti en co
petralita schreef: Even nieuwsgierig, geeft iedereen ook vlees of ben jij de enige??
Wij zijn volgens mij de enige die alleen vlees voeren, de rest voert volgens mij FF brok met af en toe de kvv.
Door Ruisje
Wat is Boeke leuk geworden!!!
Grappig dat verhaal van die grijze haren. Lily was 3 jaar geleden nog gitzwart en nu ook meer grijs/witte haren in haar vacht. Wij zeggen altijd "je wordt oud" tegen haar, ;) maar haar zusje was helemaal grijs. Dat baardverhaal is helemaal nieuw voor mij! Weer wat geleerd, hahaha.
Door kira
Erg poedel, maar als je weer doorgaat met wetter erbij worden het vast weer wetters. Kippenfokkers doen niet anders, je wil een kleur creëren dan moet je een ras inkruizen en dan weer verder op type selecteren. Hoop dat er binnen de club voldoende een lijn gevonden kan worden welke van de honden gebruikt gaat worden en welke afvallen, en dat dan ook op de werkeigenschappen geselecteerd wordt, wellicht keren de uiterlijke kenmerken dan een generatie later terug, maar de wetter is toch een werkhond.
Door Shanti en co
Het is alweer een tijd geleden dat ik foto's van onze niet meer zo kleine puppegup heb geplaatst.

Deze zijn van 3 weken terug.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voetjes van de vloer!  :biggrin2:
Afbeelding

En vandaag ben ik even met Boeke wezen apporteren in het park, ondanks dat we dat al een tijdje niet meer gedaan hebben deed hij het best goed. Alleen wilde hij wel op zijn dummy gaan kauwen en dat mag natuurlijk niet.
De laatste tijd sloopt hij al zijn speelgoed, dat deed hij sowieso al meer dan Shanti maar nu is het echt zijn doel geworden om een speeltje zo snel mogelijk kapot te hebben. Flostouwen gaat hij uitpluizen om de draadjes op te eten, knuffels/fleece/doekjes worden kleingeknaagd met de kiezen om ook op te eten en ook de kongs overleven hem niet. We hadden er drie, een rode mini voor pups, een rode M en een zwarte XL. Alledrie zijn kapot en daar knaagde hij stukjes rubber af, met de zwarte mogen hij en Shanti nu af en toe kort mee spelen maar zodra hij er op wil knagen pakken we hem af.
We hebben nu niks meer rondslingeren en dat gaat tot nu toe goed. Op 1 kapotte sok en slippers apporteren na laat hij onze spullen met rust.

Braaf wachten
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ugh, er zit iets op mijn hoofd!
Afbeelding

Dummy zoeken...
Afbeelding

Gevonden!
Afbeelding
Door wijkje
Daar is ie weer  :D :D :D  Hij heeft idd wel beetje Wetter-blik..maar ik zie ook veel poedel..Met name zijn bouw..maar wat een lekker ding..
Door Shanti en co
Ja deze outcross is bewust gedaan. Boekes nest is onderdeel van het outcross programma van de NVSW.
Het heeft een tijd geduurd voordat er toestemming van de rvb was maar die kwam er vorig jaar en ondertussen zijn er twee nestjes geboren, een kruising met een labrador en een kruising met een poedel. Ook zijn ze begonnen met het aankeuren van zogenaamde look-a-likes, wetterhouden zonder stamboom. In de link hierboven is het hele proces beschreven.

De reden voor de outcross is het ontzettend hoge COI van de wetterhoun, over alle generaties gerekend is dat gemiddeld 35%, en de problemen die daardoor ontstaan. Even ter vergelijking, de COI van een volle broer-zus combinatie (waarvan de ouders onverwant zijn) is "maar" 25%.
Hierdoor wordt het steeds moeilijker om goede combinaties te maken.
Om het COI te verlagen en daarmee dus ook inteelt problemen te verminderen, zoals onvruchtbaarheid, kleine nesten, korte levensduur en auto-immuunziektes, is er dus besloten om aan outcross en aankeuring te doen.
Door Shanti en co
Ja, dat is hij zeker.  :D

En nee, op het moment doen we een gehoorzaamheidscursus. Hiervoor hebben we een apporteertraining gedaan en dat vond hij erg leuk, nu doen we het apporteren af en toe zelf.
Na de cursus die we nu doen gaan we misschien wel weer apporteren of speuren of iets anders. Echte jachttraining is hier niet in de buurt en ons gaat het vooral om het samen bezig zijn, en Boeke vind tot nu toe alles leuk zolang hij maar aandacht krijgt (hij is echt aandacht verslaafd en dol op knuffelen) clown kan spelen en snoepjes krijgt.  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door