Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
Wat je nu allemaal gepost hebt aan twijfels en overdenkingen , dat zou ik dus gewoon voorleggen aan de eigenaar .
Dus gewoon heel direct zijn , en vragen of de eigenaar eerlijk wil zijn . Ik denk dat je dan aan de reactie van de eigenaar wel zult merken hoe de vork nu echt in de steel zit
En als de eigenaar echt het beste voor de hond wil , dan vertelt hij de waarheid (lijkt mij ) Geen hond is geholpen met een leugen . En jullie ook niet
Ik ben het dus met hetgeen Lil post eens .
Door Anne in Zweden
smulpaap schreef: Wat je nu allemaal gepost hebt aan twijfels en overdenkingen , dat zou ik dus gewoon voorleggen aan de eigenaar .
Dus gewoon heel direct zijn , en vragen of de eigenaar eerlijk wil zijn . Ik denk dat je dan aan de reactie van de eigenaar wel zult merken hoe de vork nu echt in de steel zit
En als de eigenaar echt het beste voor de hond wil , dan vertelt hij de waarheid (lijkt mij ) Geen hond is geholpen met een leugen . En jullie ook niet
Ik ben het dus met hetgeen Lil post eens .
Daar zat ik ook aan te denken: waarom niet gewoon op de man/vrouw af vragen waarom ze zo'n haast hebben en jullie het vuur zo na aan de schenen leggen? Aan hun reactie merk je waarschijnlijk meteen wel of ze ter plekke een excuus verzinnen of dat er echt iets speelt.
Door Angelique
Kim_S schreef: Een allergie vinden we eigenlijk nog het minst erg. Max was ook vreselijk allergisch dus dat kennen we.
We zijn er gewoon bang voor dat hij weg moet omdat hij (weetikveel) een rugprobleem heeft of zo, en ze de behandeling niet kunnen betalen. Maar of dat reëel is weet ik niet. Hij liep een beetje apart, maar niet mank of zo, dus dat hoeft ook niks te zijn.
Hij eet brokken merk X, stinkt (ruft) een uur in de wind, en wat er aan de achterkant uitkwam tijdens het wandelen was ook  :-X Dus met goed voer komen we een heel eind denk ik  :biggrin2:

Hij is 3. Amstaff reu, ongecastreerd. Ontzettend sociale en vrije hond. Wel druk en springerig in het begin, maar was goed te sturen en had heel snel door dat hij met zitten wel lekkers kreeg en met springen niet. Met wandelen heel attent en vrolijk, niet heel erg afgeleid door de omgeving. Trok niet aan de riem. Hij is opgegroeid met kinderen, en was echt vriendelijk voor alle kinderen uit de buurt (er kwamen er wel 10 voorbij toen wij er waren). Ook alle mensen die voorbij kwamen werden kwispelend begroet. Volgens mij zit er echt geen kwaad in.

Blijft alleen de vraag over waarom hij acuut weg moet. Ze zegfen namelijk dat hij alleen weg gaat als hij naar een heel goed huis gaat, anders niet...
Anders niet, maar jij mag geen 8 dagen denken, dat moet binnen een week...anders...is je beurt voorbij ofzo. Huidproblemen zijn niet staff-vreemd heb ik mij laten vertellen (of zijn dat bullterriers owow)  Ik blijf er wel bij dat je de mensen niet meeneemt, maar ze hebben nou niet een hond die zo lekker in de markt ligt dat je potentiële kopers zo voor het blok gaat zetten en dat "meteen meenemen" klinkt ook niet lekker moet ik zeggen. Zeker als je alleen "voor een goed huis" gaat zou je mensen bedenktijd moeten geven. Als hij nu al zulke shit eet, hoe kan die dan straks te duur worden. Dan denk ik toch misschien aan dure medicijnen oid. Lastig lastig.....ga maar weer op dat onderbuikgevoel af, in de regel werkt dat prima.
Door Kim_S
Anne in Duitsland schreef: Daar zat ik ook aan te denken: waarom niet gewoon op de man/vrouw af vragen waarom ze zo'n haast hebben en jullie het vuur zo na aan de schenen leggen? Aan hun reactie merk je waarschijnlijk meteen wel of ze ter plekke een excuus verzinnen of dat er echt iets speelt.
Dit hebben we vanmiddag ook geprobeerd. Als reactie kregen we dat ze er heel lang over gedaan hebben om te besluiten dat hij weg moet, en nu dat eenmaal besloten is willen ze ook dat hij zo snel mogelijk gaat. Ze konden het niet aan om hem dan nog steeds te zien.
En vanwege de kinderen willen ze geen proeftijd. En voor de hond ook niet, want dan moet ie steeds heen en weer.
Ik had in mijn mail al gezet dat we hem niet meteen mee zouden nemen, ook niet als het meteen klikt. En dan toch proberen te zorgen dat we hem wel meteen meenemen. Ik snap dat echt niet.

We neigen toch weer naar een Nee denk ik...  :-\
Door Angelique
Kim_S schreef: Dit hebben we vanmiddag ook geprobeerd. Als reactie kregen we dat ze er heel lang over gedaan hebben om te besluiten dat hij weg moet, en nu dat eenmaal besloten is willen ze ook dat hij zo snel mogelijk gaat. Ze konden het niet aan om hem dan nog steeds te zien.
En vanwege de kinderen willen ze geen proeftijd. En voor de hond ook niet, want dan moet ie steeds heen en weer.
Ik had in mijn mail al gezet dat we hem niet meteen mee zouden nemen, ook niet als het meteen klikt. En dan toch proberen te zorgen dat we hem wel meteen meenemen. Ik snap dat echt niet.

Hier kan ik me wel iets bij voorstellen, maar dat meteen meenemen blijft een raar iets.
Door hamada
Ik snap ook niet hoe je je hond op die manier meteen kunt meegeven,. Maar eerlijk gezegd heb ik bij al mijn herplaatsers niet anders meegemaakt.
:-\
Door Inge en Bono
Ook wij hebben honden direct meegenomen bij de klik. Maar wel zonder druk en de herplaatsing ging altijd viavia, dus de "referentie" was er dan ook.

Moeilijk Kim.... gevoel voor de hond versus gevoel dat de mensen geven. Nee de mensen  neem je niet mee, maar bepalen wel hoe de herplaatsing verloopt. Sterkte met jullie beslissing :-*
Door Lil
hamada schreef: Ik snap ook niet hoe je je hond op die manier meteen kunt meegeven,. Maar eerlijk gezegd heb ik bij al mijn herplaatsers niet anders meegemaakt.
:-\
Cay via particulier en die kreeg en wilde ik niet meteen mee. Afspraak wat er itok gebeurd eerst terug naar vorige eigenaar. Nu hadden deze mensen heel lang op mij gewacht ;-) Jones komt via top stichting dus daar was zonder meer bedenktijd, proef etc.
Mijn eigen kattenkind is twee keer terug gekomen en gaat dus ook niet meer weg.

Dus i? begrijp het niet helemaal Dat men niet kan wachten. Dat te duur kan, maar deed mij ook eeerder denken aan da kosten dan aan voer. Ik weet alles van da kosten en echt snap het als mensen dat niet kunnen of willen. Ik denk ook wel eens pffff zou ik voor andere oplosssing gaan? Gaat niet gebeuren! Maar de gedachte is er wel eens...
Door Anne in Zweden
Kim_S schreef: Dit hebben we vanmiddag ook geprobeerd. Als reactie kregen we dat ze er heel lang over gedaan hebben om te besluiten dat hij weg moet, en nu dat eenmaal besloten is willen ze ook dat hij zo snel mogelijk gaat. Ze konden het niet aan om hem dan nog steeds te zien.

Ik zou ze er ook zeker op wijzen dat het juist door hun gehaast is dat jullie twijfelen. Dat je daardoor het gevoel hebt dat er ergens een addertje onder het gras zit. Dat je de hond heel erg ziet zitten maar dat je onzeker wordt door de manier waarop zij met de herplaatsing omgaan.

Jammer hoor, zowel voor de hond als voor jullie. Maar ja, wat is wijsheid...
Door smulpaap
Ik las ook nog een bericht dat het je was opgevallen dat de hond wat vreemd liep Kim

Hier wat gezondheidsproblemen die voor kunnen komen

HD - ED - Aangeboren hartafwijkingen - NCL wat staat voor Ataxie ( verstoorde beweging ) Neuronale Ceroid Lipofuscinosis
En dan is er nog een variant , een stofwisselingsziekte die zenuwproblemen tot gevolg heeft
De eerste symptomen zijn moeilijk lopen , soms met vreemd hoog opgetilde voorpoten , knikken met de kop , onstabiel staan
De ziekte komt vaak pas aan het licht tussen 3 en 8 jaar
Door BusKay
Het is natuurlijk moeilijk om een goed oordeel te geven hier op het forum omdat de enigen die een beetje een beeld hebben jullie zijn. De hond, zijn gezondheid, de familie, het verloop van het contact.

Afgaande op bovenstaande zou ik ook naar Nee gaan...
1. met de hond is een klik (positief)
2. zijn gezondheid met vraagtekens (negatief)
3. de familie (heeft voor ons geen beeld daar er immers veel zit tussen Tokkie en De Mol, verder speelt het communicatief voorkomen mee).
4. het contact wat stug verloopt (negatief).
Door ChantalKrijn
Ik weet nog een herplaats bullenman, hij tikt niet al jullie boxen aan maar wie weet.. Als je meer wilt weten stuur ff een pb  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door