Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door yara2013
Wij hebben onze hond met 6 maanden overgenomen.  De eigenaresse vertelde eerlijk dat ze demodex had en dat klopte.

Uiteindelijk heeft ze ook atopie, lpc, artrose, hd en diverse voedingsintolleranties (alles onder controle voor nu).

Dit wist de vorige eigenaar niet.
Dus ookal was ze eerlijk over de demodex, was dat wel het minst grote probleem.

Toch zou ik het zo weer doen met al het gedokter erbij, want het is voor ons de perfecte hond.

Het zegt dus niet altijd iets.

Maar ik snap dat je je voor het blok gezet voelt.
Wat geven ze als reden voor het herplaatsen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Door Pauline
Poeh Kim da's een lastige.... Mag je hem wel laten onderzoeken door een DA of moet je hem dan ook al "houden"?

Sorry.... nu ik dit typ denk ik, hoe verdrietig ook voor de hond, er klopt iets niet.....
Door Kim_S
Pauline schreef: Poeh Kim da's een lastige.... Mag je hem wel laten onderzoeken door een DA of moet je hem dan ook al "houden"?

Sorry.... nu ik dit typ denk ik, hoe verdrietig ook voor de hond, er klopt iets niet.....
Dat is dus precies mijn onderbuikgevoel.
Van de DA heb ik nog niet gevraagd. Dat gaan we wel doen.

Vind het zo rot dat we hierdoor nu twijfelen, qua karakter was hij echt wat we zoeken.

Reden van herplaatsing was dat ze binnenkort zonder werk zitten en het dan te duur wordt.
Maar echt, voor een goed huisje kun je toch nog wel een week wachten? Ik snap het niet.
Door hannabelgje
Hmm klinkt raar allemaal. Week op proef heb je eigenlijk sowieso niet veel aan. In een week is een hond niet echt thuis en zichzelf. Lastig hoor.
Door Martine-Tom
Kim_S schreef: Dat is dus precies mijn onderbuikgevoel.
Van de DA heb ik nog niet gevraagd. Dat gaan we wel doen.

Vind het zo rot dat we hierdoor nu twijfelen, qua karakter was hij echt wat we zoeken.

Reden van herplaatsing was dat ze binnenkort zonder werk zitten en het dan te duur wordt.
Maar echt, voor een goed huisje kun je toch nog wel een week wachten? Ik snap het niet.
klinkt idd raar..
Ik heb ook herplaatst en mij gaat het idd om het dier, ik zouner wel een halfjaar oo wachten als het een goed huis was dus snappen doe ik het ook niet.

Van de andere kant, als de klik er was...ik zou het dan wel doen denk ik.
Je twijfels op medisch vlak snap ik, maar als hij er eenmaal is kan er ook van alles boven komen...nu heb je iig beeld van waar je aan begint, en het klinkt allergisch zo op het eerste gezicht, voordeel is dat je met vers al wat allergenen elimineerd, en vlooienallergie is ook nog mee te leven...

Als je je ogen dichtdoet, en je je gezin voor de geest haalt, en je daarbij deze hond rond ziet lopen...ga er dan voor zou ik willen zeggen...succes met de knoop doorhakken
Door Kaela
Vraag jezelf vooral af hoe erg je het vindt als het een groter probleem is met de dingen die je nu ziet. Stel dat het geen vlooien waren (al zit je ook niet direct op een vlooienallergie te wachten), maar vrij pittige allergieen, waar je zoveel moeite voor moet doen zoals Hope met Nelson. Is dat een bezwaar en zo ja onoverkomelijk?

Met dieren zeg ik eigenlijk altijd: problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf wel. Maar als je jezelf ertoe in staat acht en de klik is er echt, dan kun je er wel voor kiezen. Ik zou alleen die keuze wel voor jezelf maken en de eigenaren even "buitenspel" zetten. Jij moet een keuze maken zoals de situatie nu is.
Door hamada
Ik kan me voorstellen dat je je voor het blok gezet voelt en dat dit twijfels oproept.
Maar eerlijk gezegd heb ik tot nu toe al onze herplaatsers (en ook wel meer) opgehaald bij mensen waar ik zelf ernstige bedenkingen bij had. En stuk voor stuk waren en zijn het fantastische honden, ook al hadden ze natuurlijk (het zijn cavaliers) de nodige kwaaltjes uiteindelijk.
Maar als je de onduidelijkheid over evt. klachten voor lief kunt nemen en er is DE KLIK met de hond zelf, zou ik me, vanuit mijn ervaring, niet te veel door de mensen laten weerhouden. Zoals al gezegd is: die laat je achter, de hond neem je mee  ;)
Succes en wijsheid toegewenst.
Door Kaio
Ja wat moeilijk weer. Ik kan me voorstellen bij het gevoel wat je bij die mensen kreeg dat je ook niet meer op hun blauwe ogen vertrouwd dat het vlooien waren.  :-\
Tja en huidproblemen, in veel gevallen is het best heel moeilijk en daarnaast zal ik eerlijk zeggen dat het klauwen vol geld kost.
Wil niet zeggen dat deze hond dat ook heeft en daarnaast eeen ogenschijnlijke gezonde herplaatser geen problemen kan krijgen.
Door Anne in Zweden
Oef, lastig. Ik durf hier niets over te zeggen, en goede adviezen en dingen om over na te denken zijn er al genoeg voorbijgekomen.

Ik zou denk ik heel erg mijn hart volgen hierin: als deze hond me helemaal het gevoel gaf dat hij de ware is, dan zou ik het waarschijnlijk doen, ondanks eventuele huidproblemen (maar ik zou het me dan ook kunnen veroorloven om eventuele kosten te dragen), in de voorbarige veronderstelling dat de hond met gezond voer al snel van die problemen af zal zijn.

Succes met beslissen...
Door millyckk
Oei, lastig hoor :-\ Wat je ook nog kunt doen is vragen of je contact op mag nemen met de dierenarts van die mensen: willen ze dat niet dan geeft dat te denken..... Geven ze toestemming dan hoeft dat ook nog niet zoveel te zeggen, maar dan weet je i.i.g. hoe lang hij deze problemen al heeft, geeft misschien een indicatie over het verloop?

Hoe oud is is hij eigenlijk?
Door dinky89
Zou overwegen om het medisch dossier op te vragen bij de dierenarts die heeft gezegd dat het van de vlooien is.
Een vlooienallergie is te overzien maar voedselallergie in combi met kindjes lijkt mij al vrij lastig worden omdat die sneller iets toe kunnen stoppen....
Sterkte met het maken van de beste keuze  :-*
Door Ike
Jeetje zeg....lastig hoor  :-\
Ik kan je geen raad geven in deze.....alleen wat men altijd zegt....bij twijfel niet doen.....
Sterkte met de afweging  :-*
Door Kim_S
Een allergie vinden we eigenlijk nog het minst erg. Max was ook vreselijk allergisch dus dat kennen we.
We zijn er gewoon bang voor dat hij weg moet omdat hij (weetikveel) een rugprobleem heeft of zo, en ze de behandeling niet kunnen betalen. Maar of dat reëel is weet ik niet. Hij liep een beetje apart, maar niet mank of zo, dus dat hoeft ook niks te zijn.
Hij eet brokken merk X, stinkt (ruft) een uur in de wind, en wat er aan de achterkant uitkwam tijdens het wandelen was ook  :-X Dus met goed voer komen we een heel eind denk ik  :biggrin2:

Hij is 3. Amstaff reu, ongecastreerd. Ontzettend sociale en vrije hond. Wel druk en springerig in het begin, maar was goed te sturen en had heel snel door dat hij met zitten wel lekkers kreeg en met springen niet. Met wandelen heel attent en vrolijk, niet heel erg afgeleid door de omgeving. Trok niet aan de riem. Hij is opgegroeid met kinderen, en was echt vriendelijk voor alle kinderen uit de buurt (er kwamen er wel 10 voorbij toen wij er waren). Ook alle mensen die voorbij kwamen werden kwispelend begroet. Volgens mij zit er echt geen kwaad in.

Blijft alleen de vraag over waarom hij acuut weg moet. Ze zegfen namelijk dat hij alleen weg gaat als hij naar een heel goed huis gaat, anders niet...
Door Lil
Poehoe altijd op je gevoel afgaan. Als je het niet vertrouwt dan "moet" je daar zeker wat mee. Allergie anders dan vlooien kun je dat zowel mentaal als financieel aan? Het heeft mij heeeeeeeel veel geld gekost en het heeft mij ook geestelijk uitgeput. Ik zou nu met een allergiehond niet meer in zee gaan gelet op die ervaring. Van de andere kant heb ik het ooit al eens kunnen dragen dus lukt nogmaals misschien in de toekomst ook weer?

Heel veel succes.  Lastige beslissing.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door