Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
TomsBorders schreef: In Defence of Dogs - John Bradshaw

zeer interessant en leuk boek tot nu toe.
Dat is zeker een interessant boek!
Door Nynke
Tanna schreef: Ik heb ze allemaal, sommige titels Nederlands en Engels, maar de meeste alleen Engels. De laatste boeken heeft hij samen met zijn zoon Felix geschreven en na Dicks dood is Felix blijven schrijven.
Ik weet het  :) :)
hannabelgje schreef: Wat zijn het eigenlijk voor boeken? Jullie maken me nieuwsgierig. 
Dick Francis was vroeger Jockey in dienst van Prinses Anne van Groot-Brittanië. Later is hij boeken gaan schrijven, ze spelen zich allemaal af rond de paardensportwereld in GB. Het zijn meest Whodunnit's. En ontzettend spannend.  Vind ik. En Tanna dus.  :D :D
Door Tanna
Nynke schreef: Ik weet het  :) :)
Dick Francis was vroeger Jockey in dienst van Prinses Anne van Groot-Brittanië. Later is hij boeken gaan schrijven, ze spelen zich allemaal af rond de paardensportwereld in GB. Het zijn meest Whodunnit's. En ontzettend spannend.  Vind ik. En Tanna dus.  :D :D
Kleine correctie  ;)...........in dienst van the Queen Mum, de oma van Anne.........
Door Nynke
Tanna schreef: Kleine correctie  ;)...........in dienst van the Queen Mum, de oma van Anne.........
ook goed  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: 
Door MillyMol
Net uit: “Tonio” van A.F.TH van der Heijden, een indrukwekkende requiemroman, geschreven voor en over zijn omgekomen zoon. Hartverscheurend vond ik het.

Daarvoor: “Hitlers gewillige beulen” van Daniël J. Goldhagen, een dissertatie van een promovendus over het hoe en waarom van de verschrikkelijke genocide op de joden. De stelling van de auteur is dat alle Duitsers mededader en medeverantwoordelijk zijn en hij probeert dat de onderbouwen met documenten, brieven die soldaten schreven aan de achterblijvers en ander bewijsmateriaal. Het boek is ronduit onthutsend, vooral de case-studies geven een verschrikkelijk gedetailleerd en schokkend beeld over de dagelijkse uitwerking van één van de grootste tragedies die de mensheid ooit kende. De conclusie van Goldhagen is waarschijnlijk te eenzijdig, te ongenuanceerd, maar de grote lijnen, een maatschappij die akkoord ging met de vernietiging van de joden, blijven.

Het wordt tijd voor iets luchtigers...
Door MillyMol
Tanna schreef: Ja. dat is pittige kost..........
Vertel mij wat…het boek van Goldhagen heb ik een paar keer weg moeten leggen. Ik werd gewoon misselijk, vooral door de droge, feitelijke weergave van wat er gebeurde en hoe het evolueerde van het bijeendrijven van de mensen, het zelf laten graven van grote greppels en dan vervolgens het doodschieten. Het was zo planmatig. De deelname van de soldaten aan de executies was vrijwillig. Men kon weigeren zonder represailles te hoeven vrezen. En dan vervolgens de evolutie van dit plan tot die afschuwelijke massavernietiging in de gaskamers omdat het te langzaam ging en omdat men het te belastend vond. Voor de soldaten dan hè, niet voor de joden, de zigeuners, de psychiatrische patiënten en de gehandicapten. Na het lezen van dit boek ben ik extra allergisch voor lieden die vreemdelingenhaat en ‘eigen volk eerst’ prediken.
Door Tanna
MillyMol schreef: Vertel mij wat…het boek van Goldhagen heb ik een paar keer weg moeten leggen. Ik werd gewoon misselijk, vooral door de droge, feitelijke weergave van wat er gebeurde en hoe het evolueerde van het bijeendrijven van de mensen, het zelf laten graven van grote greppels en dan vervolgens het doodschieten. Het was zo planmatig. De deelname van de soldaten aan de executies was vrijwillig. Men kon weigeren zonder represailles te hoeven vrezen. En dan vervolgens de evolutie van dit plan tot die afschuwelijke massavernietiging in de gaskamers omdat het te langzaam ging en omdat men het te belastend vond. Voor de soldaten dan hè, niet voor de joden, de zigeuners, de psychiatrische patiënten en de gehandicapten. Na het lezen van dit boek ben ik extra allergisch voor lieden die vreemdelingenhaat en ‘eigen volk eerst’ prediken.
Ik heb voor mijn werk eens zoiets moeten voorlezen. Een docuroman in de ik-vorm, dan komt alles ook loeihard binnen. De kampen, de martelingen, de ellende. Ik kon daar maar kleine stukken per keer van voorlezen, daarna ging ik in een hoekje zitten janken en aan ander werk verder.
Maar het is belangrijk dat er nog altijd over wordt geschreven en gelezen!
Door Paul_Barte
-Saskia- schreef: Oh, die film heb ik net gekeken. Geweldig verhaal. Nooit geweten dat er een boek van was.
(Overigens is in de eerste 10 minuten van de film de hond van Swagger te zien, die écht als 2 druppels water op Wodka lijkt)  :)
Vind persoonlijk het boek veel uitgebreider en de moeite waard om in één ruk uit te lezen ook al is het erg dik.
Ik heb het boek dubbel heb ik net gezien, als je me een pb'tje stuurt wil ik het tegen verzendkosten opsturen. Het past door de brievenbus dus duur kan het niet zijn.

Grtz
Paul
Door hannabelgje
Lizetta schreef: Niet te snel gaan, daar ga je spijt van krijgen Afbeelding
Ik heb over deel 4 twee weken gedaan. Voor mij is dat langzaam. Maar vanaf maandag ga ik weer 40 uur werken dus niet veel tijd meer om te lezen. Of ik moet met de bus gaan, dan ben ik 5 uur onderweg per dag. Afbeelding
Door Borke
hannabelgje schreef: Ik heb over deel 4 twee weken gedaan. Voor mij is dat langzaam. Maar vanaf maandag ga ik weer 40 uur werken dus niet veel tijd meer om te lezen. Of ik moet met de bus gaan, dan ben ik 5 uur onderweg per dag. Afbeelding
Fijn dat je weer werk hebt!

Ik ben in deel 4 van Outlander en het is enorm spannend, steeds meer verhalen in een verhaal  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door