En een vangkooi nu ze aan de pil is, is voorlopig even niet aan de orde.
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Neally schreef: Oh, mai. Dat zou toch echt niet tof zijn als ze zwanger blijkt.....Ik denk eerder dat ze verwilderd is. Of dat ze iets heeft meegemaakt waardoor ze bang is geworden van mensen. Maar echt wild. Nee, dat denk ik niet. Gisteren stond ik op 3 meter afstand en zat ze te eten. Een wilde kat doet dat niet lijkt me.wel (kan ik dat schrijven?) dat Mies dan zouden eutaniseren.....
Probeer maar zo goed als mogelijk contact met Mies te krijgen, je zegt ergens dat je denkt dat ze niet echt wild is.
Misschien geeft ze die genen door aan haar kleintjes en kun je ze vanuit de schuur waar ze in zitten wat hand tam krijgen.
Ik heb verder geen tips. Misschien dat het je lukt om haar te vangen in de vangkooi. Succes in elk geval.
koekje schreef: Weet je zeker dat de dierenambu euthaniseren zei en gee aborteren/castreren?Ja, het ging om euthaniseren.
Dat laatste is namelijk relstief gangbaar en de beste oplossing, het eerste wil ik eigenlijk niet eens verder over nadenken.
Voor de mensen die tegen abortus zijn: dat kan en dat is je goed recht. Maar katten hebben niet zulke principiele bezwaren.
Het kan zijn dat haar vorige nestje verhongerd is. Bij een zwanger zoogdier stopt de melkproductie vaak of verminderd dermate dat er maar weinig van overblijft. Kleine kittens die nog afhankelijk zijn van moeders melk (bij mensen is dat bij babys onder een jaar) zullen daardoor hoe dan ook te weinig krijgen. Een nieuwe bevalling en het losraken van de placenta doet de borstvoeding weer starten.