BWPR: wilde kat met jongen. Update.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BWPR: wilde kat met jongen. Update.

Lil

Bericht door Lil »

Hope schreef: Even een andere vraag. Hoe zit het eigenlijk met vlooien?
bij een wilde kat kan je het beste wat door het voer doen. Dus of een pil helemaal tot poeder malen of granulaat kopen.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lil schreef: bij een wilde kat kan je het beste wat door het voer doen. Dus of een pil helemaal tot poeder malen of granulaat kopen.
Dank je.
Ik ga vanmiddag wel even een rondje dierenwinkel doen, want ik heb echt niks in huis.
Gelukkig komt ze niet in de tuin. Vorig jaar hebben onze konijnen kattenvlooien gehad en dat was echt 1e klas drama. Maar wel iets om in de gaten te houden dus.
Lil

Bericht door Lil »

Hope schreef: Dank je.
Ik ga vanmiddag wel even een rondje dierenwinkel doen, want ik heb echt niks in huis.
Gelukkig komt ze niet in de tuin. Vorig jaar hebben onze konijnen kattenvlooien gehad en dat was echt 1e klas drama. Maar wel iets om in de gaten te houden dus.
Ja precies, je wilt niet dat katlief je andere dieren besmet. En zeker in een stal met stro is dat nogal onhandig.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Afbeelding

Dit is ze dan. Het is een slechte foto maar ik wil niet dichterbij komen en haar bang maken. Ze is ontzettend mooi, dat komt op de foto niet zo goed naar voren. Het lijkt echt op een kleine tijger. Op haar hele lijf heeft ze zwarte strepen.
We zijn nog op zoek naar een leuke naam. Iemand een idee?

Ondertussen zijn we voorzien van voer, anti-vlooienpillen, Nutri-Plus Cat, een voer- en drinkbakje en heb ik een fijne schuilplaats verzonnen. Geen kast met deurtjes, maar onze oude (en te kleine) compostbak waar ik het onderste luik uit heb gesloopt en een deken in heb gelegd. De bak staat in de loods, maar hopelijk heeft ze zo toch een extra plekje waar ze lekker weg kan kruipen.

Het eten wat ik vandaag had neergezet was 10 minuten later op. Ik hoop dat ze dit keer wel hier blijft en niet weer op zwerftocht gaat.

Vandaag heeft Nelson haar in het weiland zien lopen. Hij heeft rustig zitten kijken maar maakte geen aanstalten om naar haar toe te gaan. Brave hond!
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Ik zou, als ze braaf alles opeet, even bij de DA een poezenpil halen, dan wordt ze voorlopig niet krols, krijgt ze ook niet binnen no-time weer een nest, en kun je wat vertrouwen kweken voor je een vangkooi gebruikt.

En is teigertje niets? Blijf het een leuke poezennaam vinden...
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

"Streeeeep-je!" Dat roept lekker. :D

Wat lief dat je je zo om haar bekommert. En wat goed van Nelson dat hij haar niet als exotisch hapje beschouwt! Ik hoop dat je haar vertrouwen kunt winnen en dat het je lukt haar ooit te vangen en te laten steriliseren. Ze zal je eeuwig dankbaar zijn, en jij hebt nooit meer last van muizen! :biggrin2:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Doe wat Bach Rescue Remedy dor haar eten.
Super dat je haar probeert te helpen  :-*
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ze zit nu al drie dagen in de loods! Dat is een record. Eerder was ze steeds een paar dagen de hort op.

Vandaag is ze niet weggeschoten toen ik het eten kwam brengen, dus ook dat gaat echt vooruit. Het lijkt stukken beter met haar te gaan nu ze geen jongen meer heeft.
Ik ga vandaag een poezenpil halen. Ze eet als een wilde  :biggrin2:
Ulrike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ulrike »

Zo lief hoe je je om haar bekommert! Mooi cypers poesje is het!

Ze moet natuurlijk niet teveel chemische troep binnen krijgen, maar wellicht is haar ontwormen in de toekomst ook een idee? Ik weet eigenlijk niet of er pillen op de markt zijn die zowel tegen wormen als vlooien werken. Nekdruppels wel, maar dat is duidelijk geen optie.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Fijn dat ze nu zo goed op lijkt te knappen nu ze niet meer wordt 'leeggezogen' door kittens :)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ulrike schreef: Zo lief hoe je je om haar bekommert! Mooi cypers poesje is het!

Ze moet natuurlijk niet teveel chemische troep binnen krijgen, maar wellicht is haar ontwormen in de toekomst ook een idee? Ik weet eigenlijk niet of er pillen op de markt zijn die zowel tegen wormen als vlooien werken. Nekdruppels wel, maar dat is duidelijk geen optie.
Ik zal anders de da eens vragen wat daarin wijsheid is.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Misschien dat ze nu zelf ook een beetje tot rust kan komen, is ook niet niks he! Zwerven en maar voor eten zorgen en dan ook zorg voor kittens.
Nu wordt er voor haar gezorgd, dat vind ze vast fijn, anders was ze er echt wel vandoor gegaan!

Ik zou nu vooral proberen haar vertrouwen te winnen, dus even lekker voeren en geen druk er op!
Succes, en het komt vast goed!
Rianne145
5-sterren
5-sterren

Bericht door Rianne145 »

Hoe is het nu met de dame? Is ze weer wat tot rust gekomen?
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Rianne145 schreef: Hoe is het nu met de dame? Is ze weer wat tot rust gekomen?
In katten medisch is een lopend topic over Mies: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 006.0.html
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Mowgli schreef: In katten medisch is een lopend topic over Mies: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 006.0.html
Dank je!

En voor de mensen die van een blog houden:
http://www.marloeskremers.nl/blog/

Plaats reactie