Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door millyckk
Hier ook Windows 10 tot volle tevredenheid, enige wat aangepast moest worden was Citrix reciever: kon met de nieuwe versie niet meer in mijn werkmail, maar dat is door de ICT jongens opgelost!
Door Ronald
Paul_Barte schreef: Ronald wat doen alle legale (not) programma's zoals Office etc......Blijven die werken of helaas, pindakaas.

Grtz
Paul
Het lijkt erop dat Microsoft ook de niet-zo-heel-erg legale (dus de illegale) versies van software opsnort. De vraag is natuurlijk hoe lang het duurt voordat er daar actie op wordt ondernomen. Natuurlijk kun je ook in het achterhoofd houden dat de oudere Office-pakketten helemaal niet zo met de cloud verbonden zijn als bijvoorbeeld Office 2013. En dat de soep niet zo heet gegeten wordt.
sella schreef: Open office ect werkt gewoon nog bij mij.
Duh... dat is niet van Microsoft, is gratis en kan dus niet illegaal zijn.
Door BusKay
Ik wil nog niet over op Windows 10 omdat er nog teveel zaken spelen waarmee ik geen risico wil lopen en heb daarom ook GWX (get Windows 10) uitgeschakeld.

Om dit te doen is deze site handig:

http://www.askvg.com/how-to-remove-get-windows-10-app-and-its-icon-from-taskbar/

Met name methode 4 en 6 zijn te doen

Wil je later toch dit weer herstellen:

http://www.askvg.com/fix-get-windows-10-upgrade-app-icon-is-missing-in-taskbar/
Door Ronald
Pien123 schreef: Ik probeer om Windows 10 te downloaden maar ondanks de aanbiedingen, pakt hij het niet.
Iemand tips?
Neem de Windows 10 MediaCreationTool: klik.
Door Ronald
Pien123 schreef: Dank je, alleen snap ik niet wat ik nou moet doen.
Download het programma, 32- of 64-bits, al naar gelang van toepassing. Voer het programma uit. Kies ervoor om nu te installeren of een installatiebestand te maken. Klaar is Klara!
Door Kaio
:-X :-X :-X
Vanalles i write protected. zelf als ik het eraf haal zet windows het terug.
Ook overal de melding dat je administrator rechten nodig hebt  :-X Rot op mijn pc ik wil doen wat ik wil!
Iemand de tip hoe je de verveelvoudigde anoying windoos messages uitzet?
Door Ronald
Kaio schreef: :-X :-X :-X
Vanalles i write protected. zelf als ik het eraf haal zet windows het terug.
Ook overal de melding dat je administrator rechten nodig hebt  :-X Rot op mijn pc ik wil doen wat ik wil!
Iemand de tip hoe je de verveelvoudigde anoying windoos messages uitzet?
Dit wordt geregeld door UAC, oftewel User Account Control. Hiermee wordt je computer beschermd tegen ongewenste en ongewilde software.
Ik heb mijn eigen account dusdanig ingesteld dat dit account niets kan installeren, dus ook geen virus. Dat betekent dus ook dat als ik wat wil installeren, ik te maken krijg met die (in mijn ogen not! ) annoying messages.

Tot zover de theorie.

Ga naar Start
Tik in "UAC" (zonder aanhalingstekens) en druk op [Enter]
Bevestig de eventuele UAC melding  :biggrin2:
Het schuifje kun je naar eigen goeddunken instellen.

Let wel: hiermee zet je dus ook de deur open voor eventuele malware! Niet alles wordt door een virusscanner herkend en de UAC kan een extra barrière zijn voor ongewenste software!
Door Kaio
nou wel als ik gewoon iets scan en op wil slaan op de pc....... ::) Dat wil ik gewoon kunnen doen eerlijk gezegd. Tis voor nu ff gelukt, maar zal eens naar dat UAC kijken, misschien is dat per ding costum?
Door BusKay
Sorry maar het heeft niets met UAC te maken...

Je moet de machtiging(en) op de map overnemen en dit kun je als administrator. (eigenschappen / beveiliging)
Hoe je dat doet staat ook beschreven in de eerste link die ik gaf...

Alles heeft betrekking op mappen en bestanden met GWX in de naam.
Laatst gewijzigd door BusKay op za 29 aug 2015, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kaio
ja alleen zette de pc ze steeds weer terug  op lezen :-X Maar aanhouder wint ! Map voor map gedaan en voor user. Dus  :boxing:
Door Ronald
BusKay schreef: Sorry maar het heeft niets met UAC te maken...

Je moet de machtiging(en) op de map overnemen en dit kun je als administrator. (eigenschappen / beveiliging)
Hoe je dat doet staat ook beschreven in de eerste link die ik gaf...

Alles heeft betrekking op mappen en bestanden met GWX in de naam.
Daar heb je gelijk in... Oeps... Foutje van mij...

Normaal gesproken hoef je geen rechten op mappen aan te passen, omdat je binnen de eigen gebruikersomgeving voldoende rechten hebt. Wil je echter systeemmappen en bestanden wijzigen, dan zul je de beveiliging moeten aanpassen. Dit is iets wat ik altijd afraad. Je eindigt vaak, linksom of rechtsom, met een kreupele Windows.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door