Wat eet jij tijdens je werk?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Wat eet jij tijdens je werk?

EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

Ik eet voor ik naar het werk ga 's morgens warm en dan neem ik 4 of als ik een hele lange dag heb 6 boterhammen mee. Ook ik doe fysiek werk, gecombineerd met af en toe een uurtje (max) zitten. Daarbij merk ik dat ik sinds ik dit werk doe (februaru jl.), ik steeds iets ruimer in de broek kom te zitten.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ik eet tussen de middag 8 tot 10 boterhammen. Anders val ik om. En af  ;D
Dagmar S
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Dagmar S »

Ik eet veganistisch en mijn menu varieert nogal.
Mijn werk is een kantoorbaan dus niet echt veel beweging daar.

Voor zowel het ontbijt als de lunch eet ik : couscoussalade, wortelsalade, appel-kiwi salade,  pannenkoeken, havermout, zelf gebakken muffins (met b.v. wortels erin), zelf gebakken bananenbrood of zelfgebakken gewoon brood (in de winkel zit brood/meelverbeteraar in het brood), smoothies of een soort roerei van tofu. Er is vast nog wel iets wat ik vergeten ben.  ;)
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Kort maar krachtig .... niets
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ik neem naar mijn werk 3 bolletjes met beleg mee + een banaan.
Begin van de week eet ik nog wel eens extra fruit (fruitfull office bezorgd op maandag altijd fruitmand die woensdag of donderdag meestal al leeg is) en anders iets uit de snackbox die om de zoveel tijd wordt bezorgd op kantoor.
Ik doe dus kantoorwerk (met mogelijkheid om staand te werken) ;-)

Collega van mij heeft altijd verrassende broodtrommel. Die heeft dan bijvoorbeeld rijst met kip en spruitjes die hij gewoon koud eet. Hij kookt dus avond ervoor dubbele portie waarvan hij eentje de avond zelf warm eet en andere portie eet hij dan dus koud tussen de middag op het werk  ;)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ik doe zittend werk, vanuit thuiswerkplek, in de auto op weg naar klanten, in gesprek bij klanten, soms op kantoor.

Brood eet ik niet.
Wat dan wel: groente (al dan niet warm, of koud, gekookt of rauw) samen met vlees, vis, ei of kaas.
Soms schapenyoghurt met fruit.
Ik eet doorgaans of thuis, of op kantoor.
Op kantoor kan ik verse gezonde salades eten in ons restaurant.
tessa
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door tessa »

Ik eet tussen de middag meestal twee volkoren boterhammen met kaas of vleeswaren en een stuk fruit. Ik ben hondentrimster dus lichamelijk redelijk intensief.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ik werk 2 dagen in de week, bij een biologische webwinkel. Op de woensdag begin ik om 7 uur en ik werk tot het klaar is, meestal zo rond 17.00 uur. Lichamelijk zwaar werk, ik "wandel" zo'n 15 km op zo'n dag en ik ga fietsend naar mijn werk. (bij elkaar 15 km) Ik eet voor ik de deur uit ga een boterham, op mijn werk 3 of 4 boterhamen. Soms een appeltje/cup a soup als tussendoortje.
De andere dag is van 14.00 tot ong. 18.00 uur en dan neem ik 1 boterham mee.

Je hebt dus erg weinig aan mijn bijdrage :biggrin2:
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

zurca schreef: Ik werk 2 dagen in de week, bij een biologische webwinkel. Op de woensdag begin ik om 7 uur en ik werk tot het klaar is, meestal zo rond 17.00 uur. Lichamelijk zwaar werk, ik "wandel" zo'n 15 km op zo'n dag en ik ga fietsend naar mijn werk. (bij elkaar 15 km) Ik eet voor ik de deur uit ga een boterham, op mijn werk 3 of 4 boterhamen. Soms een appeltje/cup a soup als tussendoortje.

Ik heb aan alle bijdrages iets! Ik vergelijk het met mijn eigen eten, het valt me nu al op dat ik in verhouding best veel eet. Ben altijd zo bang dat ik honger krijg.. wordt dan meteen zo draaierig. Maar om je daarom elke pauze vol te proppen  :biggrin2:
Lil schreef: Ik vertrek om 7 uur en kom tussen 18 en 19 uur weer thuis en dan ga ik braaf van verse ingrediënten mijn veggie avondmaal koken en doe ik ook alvast voor de ochtend van tevoren sappen. Compleet plaatje: sta om 5 uur 's ochtends op om honden uit te kunnen laten (45 minuten) en doe dat na mijn werk ook weer voor 45-60 minuten (1 hondlief kan niet meer lang door leeftijd, maar de andere 2 moeten daarom wel extra hersenwerk etc krijgen). Waar een wil is...

Je kunt inderdaad zelf brood bakken. Kost je 5 minuten werk, de machine doet de rest. Of je gaat op zoek naar brood dat je kunt verdragen.
Ik heb een hele tijd eiwitbrood (graanvrij) gemaakt, maar ik heb gemerkt dat te veel eiwit eten niet goed voor mij is dus dat doe ik niet meer.
Wauw, ik vind dat echt knap hoor. Fijn dat je zoveel op een dag kunt doen.. ik zou (nouja, bijna he  :biggrin2:) een moord doen voor wat energie. Om een heel psychisch verhaal kort te maken; helaas ben ik gezegend met erg weinig energie. Dit werk slokt 110% op. Thuis ben ik dan een wrak, kan nog amper een rondje met de hond lopen  :-[ Het zinnetje "waar en wil is, is een weg" komt altijd hard aan want het gaat helaas niet op voor mij.

Eigen brood bakken heb ik ook gedaan, gewoon in de oven met speltmeel. Best lekker! Heb ook een tijd speltbrood gegeten van de AH, tijd zuurdesemcrackers gegeten, tijd witbrood gegeten, maisbrood nouja noem het maar op.. het is iets minder erg als ik niet heel erg donker brood eet, maar ik krijg alsnog last.
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

Ik zie dat er ook mensen zijn die geen brood eten. Nu heb ik natuurlijk wel e.e.a. gelezen op internet. Ik ben altijd erg bang dat ik slap en draaierig wordt en in het ergste geval flauwval. Maar ik las dat dit gevoel na een poosje verdwijnt?

Ik ga overigens binnenkort naar een diëtist, ben erg benieuwd wat die gaan zeggen  :)
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Ik heb grotendeels zittend werk en gemiddeld heb ik aan lopen zo'n 5 km per dag; wij hebben een bedrijfsrestaurant, waar ik eten kan halen (ik ben de enige die betaald wordt in de pauze nog) en het bij mijn bureautje op eet; de ene keer een lekkere salade, of een luxe belegd broodje, wij hebben een zogenoemd 'health restaurant' omdat er ook in 5 ploegen gewerkt wordt en er alleen redelijk gezond eten wordt verkocht. Dus een luxe belegd broodje is bijvoorbeeld van dat lekkere pompoen mais brood met een likje heksenkaas met rosbief en pijnboompitjes, of geitenkaas met walnoten en honing... Zijn mega broodjes dus 1 is genoeg!
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

zurca schreef: Ik werk 2 dagen in de week, bij een biologische webwinkel. Op de woensdag begin ik om 7 uur en ik werk tot het klaar is, meestal zo rond 17.00 uur. Lichamelijk zwaar werk, ik "wandel" zo'n 15 km op zo'n dag en ik ga fietsend naar mijn werk. (bij elkaar 15 km) Ik eet voor ik de deur uit ga een boterham, op mijn werk 3 of 4 boterhamen. Soms een appeltje/cup a soup als tussendoortje.

Wat leuk!
Wil je de link geven, ik bem dol op online shoppen  ;D
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Vergeet ik nog dat ik op zo'n woensdag naast het naar het werk fietsen, het werken zelf, ook nog zo'n 5km met de honden wandel. nu is 5 km niet echt mega veel maar op zo'n dag vind ik het best aantikken ::)
Het werk is in een oude boerenschuur waar het nu lekker koel is maar als straks de herfst begint.... drie lagen kleding, musts, handschoenen...kkkkoudddd :-X Dan eet ik zeker 4 boterhammen op zo'n dag.

Als avondeten is het makkelijk, gebakken aardappeltjes met wat salade.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Als je bang bent snel 'flauw' te worden, banaan werkt voor mij dan erg goed ;-)
Als ik weer eens vergeet te eten voel ik mij na een banaan vrij snel een heel stuk beter. Vermoed door de snelle fruitsuikers?
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Borke schreef: Wat leuk!
Wil je de link geven, ik bem dol op online shoppen  ;D
Astrid ik stuur'm je even via pb, weet niet of de link zo geplaats mag worden.
We leveren door heel Zuid-Holland dus jouw huis valt binnen het bezorggebied :biggrin2:

Plaats reactie