Afstand woon/werk verkeer

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Afstand woon/werk verkeer

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

lianneke schreef: Nou,ik zie alleen maar voordelen hoor, ben nu ook altijd alleen(chauffeus in de nacht). Heerlijk!
Tuurlijk, als je geen behoefte hebt aan collega's, aan feedback, aan teamwork, dan zal je dat niet missen.
Wat ik niet mis is geroddel en gezeur wat je op een kantoor kan hebben.
Maar ik ben gezegend met leuk werk en leuke collega's en fijne klanten, die ik regelmatig bezoek, dus contacten zijn er genoeg.
Daarbij wordt je thuis minder afgeleid, dus verzet je meer werk, ik wel tenminste - op kantoor is het veel te gezellig  8)
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Lizzy schreef: :-X :-X :-X

Ik zou daar vlekken van krijgen!

Hoe lang doet hij dit al?
lianneke schreef: Hoe lang doet hij hier over? :-[
Sinds 22 juni werkt hij in Leiden,met veel plezier! Heen doet hij er minder lang over dan in de avond! Hij vertrekt hier om 6 uur,dan meestal kwart voor 8 in Leiden. Daar vertrekt hij rond 17 uur en is dan rond 19 uur weer thuis! Sinds regio noord geen vakantie meer heeft,is hij al een paar keer in een fike terechtgekomen,maar toen vertrok hij na 17uur van de zaak!
Waarschijnlijk gaat hij in de winter,bij sneeuwval,met de trein,maar dat is voor latere zorg ;)
We zijn allang blij dat hij na 2,5 jaar weer een baan heeft! En als na 4 weken werken het salaris binnenkomt en een onkostenvergoeding om U tegen te zeggen,stapt hij heel vrolijk de auto weer in om richting Leiden te gaan ;) en het is voor hem ook nog een leuke baan en wordt ook beloond met complimenten :D
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Radja schreef:
Sinds 22 juni werkt hij in Leiden,met veel plezier! Heen doet hij er minder lang over dan in de avond! Hij vertrekt hier om 6 uur,dan meestal kwart voor 8 in Leiden. Daar vertrekt hij rond 17 uur en is dan rond 19 uur weer thuis! Sinds regio noord geen vakantie meer heeft,is hij al een paar keer in een fike terechtgekomen,maar toen vertrok hij na 17uur van de zaak!
Waarschijnlijk gaat hij in de winter,bij sneeuwval,met de trein,maar dat is voor latere zorg ;)
We zijn allang blij dat hij na 2,5 jaar weer een baan heeft! En als na 4 weken werken het salaris binnenkomt en een onkostenvergoeding om U tegen te zeggen,stapt hij heel vrolijk de auto weer in om richting Leiden te gaan ;) en het is voor hem ook nog een leuke baan en wordt ook beloond met complimenten :D
Dan is het al met al een mooie oplossing voor jullie!
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Ik werk (bijna werkte) op een klein kwartiertje stappen van mijn deur. Ideaal en hoop dat bij een nieuwe job ook te vinden.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Borke schreef: Jawel, je bent blij de deur uit te gaan, want het is wel eenzamer dan op kantoor te werken.
Je hebt thuiswerkend minder gezelligheid, collegialiteit, feedback.

Naast de vele voordelen, heeft het dus zeker ook nadelen.
Ik werk ook vanuit huis en vind dat een luxe!
En ervaar het inderdaad net als jou zo, veel voordelen en een paar nadelen, zoals collegialiteit e.d.
Ik zie het als luxe omdat ik op deze manier nog heel lang aan het werk kan blijven, ondanks mijn gezondheid. Werk vind ik belangrijk en dan is het fijn als je dat op deze manier goed kunt doen.

Maar geen reistijd dus. Normaliter rij ik soms naar kantoor om spullen op te halen, maar tijdens mijn revalidatie had ik het geluk dat het kantoor naar mij kwam met de spullen.
Ik vind dit een zegen.
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

monster schreef: Steeds wisselend. Hangt van mijn clienten af. We hebben wel een groot werkgebied. Meestal tussen 10 en 100  km. Soms fiets ik, als ik in de buurt werk. Baas betaald gelukkig. Alleen heen en terug naar huis is eigen tijd.
Dit geldt voor mij ook, begin werkdag is eerste half uur voor mezelf, einde werkdag idem dito. Werk altijd vanuit huis, administratie doe ik thuis. Eenmaal in de maand hebben we vergadering, dan zie ik collega's irl, voor de rest kunnen we elkaar altijd bellen als een van ons daar behoefte aan heeft.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Maxi's 3-tal schreef: Ik werk ook vanuit huis en vind dat een luxe!
En ervaar het inderdaad net als jou zo, veel voordelen en een paar nadelen, zoals collegialiteit e.d.
Ik zie het als luxe omdat ik op deze manier nog heel lang aan het werk kan blijven, ondanks mijn gezondheid. Werk vind ik belangrijk en dan is het fijn als je dat op deze manier goed kunt doen.

Maar geen reistijd dus. Normaliter rij ik soms naar kantoor om spullen op te halen, maar tijdens mijn revalidatie had ik het geluk dat het kantoor naar mij kwam met de spullen.
Ik vind dit een zegen.
Oh ik vind het heerlijk om vanuit huis te werken, voor mij wegen de voordelen ruimschoots op tegen de nadelen!

Is er een periode met mindere gezondheid, dan kan je toch sneller je werk deels wer oppakken en dat vind ik ook fijn en belangrijk  8)
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

Ik woon 8km van mijn werk af. Ik ga met de auto en heb dan ongeveer 10 minuten reistijd. Ik heb in het begin gefietst, maar was dan een half uur (enkele reis) onderweg en met schoolgaande kinderen is het prettiger om niet zo heel vroeg het huis uit te moeten, dan kan ik ze nog even op weg helpen.

Voor mij is deze afstand ideaal. Ik ben ongeveer (16km x €0,20) €2,80 kwijt aan reiskosten. En dat vind ik erg meevallen als ik 25 uur in de week werk. In de zomer hoef ik maar 3 keer heen en weer, in de winter zijn de openingstijden van aangepast en korter, dan moet ik 5x heen en weer, dus meer reiskosten, maar ook dan vind ik dat goed te doen.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Op dit moment is mijn werk 35 km, maar omdat ik met 2 stoplichten, dus gemiddeld met zo'n minuut of 2, op de snelweg zit en ik 33 km verder de afslag moet nemen, red ik het in de ochtend dus meestal in 20 minuten, maar ik ga dan ook om 6.15 van huis. In de middag als ik naar huis ga om 16.00 uur doe ik er meestal een half uur over. Maar ik krijg wel een normale kilometervergoeding dus dat is lekker.

Toen ik ooit begon met werken 15 jaar geleden kon ik alleen werk in Utrecht krijgen, waar ik toen woonde was dat 125 kilometer enkele reis, en afhankelijk hoe laat ik moest beginnen of klaar was deed ik daar tussen de anderhalf uur tot 2,5 uur over.

Ooit was ik om 16.15 vrij, op een vrijdag, en er was overal file, tegen 20.00 was ik bij Zwolle en kwam ik weer in de file, aan het einde van zo'n week met zo'n terugreis zat ik echt te huilen in de auto, wilde zo graag thuis zijn...
Dat was ik uiteindelijk om 20.30 en toen vroeg mijn ex (let wel ex [emoji16]) me wat we gingen eten, want hij had al honger vanaf vijf uur....
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Ik heb ook wel gehoord, weet niet of het waar is, dat je van het UVW een reistijd van anderhalf uur moet accepteren voor een baan.
Reiskostenvergoeding wordt ook steeds vaker een uitzondering dan regel, heb ik helaas niet :-\
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Ik werk van thuis uit vanaf september. Luxe al zeg ik het zelf.
Mijn kinderen moeten niet naar de opvang, als ik al eens een vergadering heb dan zorgt Fanne er voor dat hij dan vrij is.
Hijzelf werkt bij een ambulance dienst zo'n 60u per week minimaal.
Doordat hij nachten werkt is hij overdag ook regelmatig thuis :)
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

orinake schreef: Ik werk van thuis uit vanaf september. Luxe al zeg ik het zelf.
Mijn kinderen moeten niet naar de opvang, als ik al eens een vergadering heb dan zorgt Fanne er voor dat hij dan vrij is.
Hijzelf werkt bij een ambulance dienst zo'n 60u per week minimaal.
Doordat hij nachten werkt is hij overdag ook regelmatig thuis :)

Dat is bijstand, ook verhuisplicht
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Het is natuurlijk niet alleen de tijd die je kwijt bent, ook de brandstofprijzen maken het vaak een kostbare geschiedenis.
tessa
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door tessa »

Ik loop een kleine 50 meter want mijn trimsalon staat in de achtertuin :biggrin2:
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

constance.blokzijl schreef: Op dit moment is mijn werk 35 km, maar omdat ik met 2 stoplichten, dus gemiddeld met zo'n minuut of 2, op de snelweg zit en ik 33 km verder de afslag moet nemen, red ik het in de ochtend dus meestal in 20 minuten, maar ik ga dan ook om 6.15 van huis. In de middag als ik naar huis ga om 16.00 uur doe ik er meestal een half uur over. Maar ik krijg wel een normale kilometervergoeding dus dat is lekker.

Toen ik ooit begon met werken 15 jaar geleden kon ik alleen werk in Utrecht krijgen, waar ik toen woonde was dat 125 kilometer enkele reis, en afhankelijk hoe laat ik moest beginnen of klaar was deed ik daar tussen de anderhalf uur tot 2,5 uur over.

Ooit was ik om 16.15 vrij, op een vrijdag, en er was overal file, tegen 20.00 was ik bij Zwolle en kwam ik weer in de file, aan het einde van zo'n week met zo'n terugreis zat ik echt te huilen in de auto, wilde zo graag thuis zijn...
Dat was ik uiteindelijk om 20.30 en toen vroeg mijn ex (let wel ex [emoji16]) me wat we gingen eten, want hij had al honger vanaf vijf uur....

Die zou bij mij toch wel eens flink de wind van voren krijgen hoor!
Als hij dan toch zo'n honger heeft moet hij maar koken he ;)

Plaats reactie