Fijn dat t goed blijft gaan! En ik heb inmiddels ook je verslag in de bieb gevonden. Super dat je er naast het vele werk aan je hond ook hier een verslag van doet !!
Moderator: Lizzy
Terça schreef: "Hope" ik wil je erg bedanken voor je uitvoerige verslagen, zowel over Hope als Nelson.Allereerst: welkom hier!
Je geeft me het gevoel dat ik niet alleen sta. Ik herken er zo veel in.
Zo veel mensen zullen denken (misschien niet zeggen) waarom ga je niet gewoon naar de DA, prikje Cortisone en klaar ?
Eerst maar even voorstellen want we zijn nieuw in dit forum:
Terça is een labrador, meisje van 3 en met zo'n prachtig, glimmende vacht en in top-conditie. Sinds ruim een jaar heeft ze jeuk.
Sindsdien zijn we druk aan het zoeken naar oplossingen, soms met succes en soms met een terugval.
Ik zie erg veel overeenkomsten in je verhalen over Nelson.
Maar ook bij Hope overeenkomsten, bij Terça begonnen de problemen nl. ook met diepe huidinfecties. 4x achter elkaar en gevolgd door lange AB-kuren.
Gelukkig de laatste infectie in november gehad en dat was al niet meer zo heftig, dat schrijf ik grotendeels aan verandering van voer toe. (en supplementen misschien).
Nu zijn we bezig met een nieuwe poging voor eliminatie-dieet want dat is nog niet goed gelukt.
Verder veel maatregelen al gedaan tegen mijt en nog veel nieuwe tips in je verhaal gevonden, bedankt ook hier voor !
Waar ik zo vreselijk tegenop zie is om verder te moeten gaan met het DA-circuit van testen en behandelen wat daarna komt.
Aan de ene kant zie ik er het nut niet van in, ik kan zo al merken dat de anti-mijt-maatregelen een positief effect hebben en die mijten dus een rol spelen. En ik heb ook helemaal geen goed gevoel bij het desensibiliseren, dus heeft het testen dan wel nut ?
Maar wat ik vooral moeilijk vind is om het arme beestje met de onderzoeken en behandelingen te belasten.
Terça is zo'n heel timide hondje en heeft duidelijk last van al dat "dokteren" al ondergaat ze het wel braaf.
Dus vraag ik me af of jij het nog een keertje weer zou laten doen, Hope, die allergie-test, na alles wat je er nu mee hebt ervaren ?
Terça schreef: bedankt voor je antwoord, daar kan ik wat mee.Stress heeft vaak invloed op jeuk, dus ja, dat kan zeker. Nu heb ik gelukkig een heel stabiele lab, maar ik laat geen vreemde honden meer logeren bijvoorbeeld. En ik zou hem ook nooit naar een pension doen omdat ik niet weet of dat stress zal opleveren die jeuk geeft.
Na het lezen van je verslagen had ik al wel voor mezelf besloten dat als er verder gedokterd gaat worden, gaan we naar dr. Vroom.
Wat ik nog wel opvallend vind: de periodes van erge problemen bij Terça komen tot op de dag nauwkeurig overeen met die in jouw verslagen over Nelson.
En nog een link: of de jeuk stress-gerelateerd zou zijn geweest bij Nelson, dat kwam in het begin van dit topic nogal naar voren.
Bij Terça weet ik heel zeker dat het zo was. We hadden een heel heftige periode net voor het begon, baasje werd midden in de nacht met de ambulance opgehaald (we waren met de camper in Portugal) en ze bleef alleen achter, werd wel uitgelaten door lieve buren maar we hebben geen idee wat er die nacht en dag erna met haar is gebeurd. En dan de periode daarna haar baasje lang in het ziekenhuis in kritieke toestand, met ook zo veel spanning en verdriet.
Het heeft allemaal een enorme impact op haar gehad en sinds die tijd loopt ze nog steeds constant achter mij aan, al ga ik maar naar het toilet dan wil ze mee, het is gewoon sneu als je dat ziet.
Nog een praktische vraag: is het een idee om paardenbotten of -kluiven te geven ?
Het gaat mij vooral om recreatief kauwen en om haar gebit schoon te houden.
Jantina schreef: Al mijn honden hebben last van kriebels op het moment. Check ze een paar keer per dag op vlooien, maar gelukkig niets. Zelf heb ik ook in ene weer last van hooikoorts... Ik denk dat er buiten weer vanalles aan het rommelen is!Dat lijkt er wel op ja