Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Angelique
eelke schreef: Ja hee, je moet er wel wat voor over hebben!
Heb ik ook wel, alleen hoort daan om 5 uur opstaan niet bij  :biggrin2: ( hier kunnen ze overigens in en uit lopen wanneer ze willen)
Door eelke
Ik zou het in het geval van Hope ook gewoon geheel vos-proof maken. Met 12m2 is dat prima te doen. Op tijd je hokken moeten openen en sluiten lijkt me echt een crime.
Door Hope
eelke schreef: Ik zou het in het geval van Hope ook gewoon geheel vos-proof maken. Met 12m2 is dat prima te doen. Op tijd je hokken moeten openen en sluiten lijkt me echt een crime.
Ik ga manlief gewoon zeggen dat vos-proof maken echt handiger is  :biggrin2:
Door eelke
Ja echt hoor. 1 keer moeite insteken, en je bent tenminste klaar. Anders moet je altijd iedere keer rekening houden met die kippen. (nu zullen jullie dat toch ook wel hebben met de paarden)
Plus dat vossen volgens mij ook overdag nog wel eens actief zijn.
Door petralita
Is er hier niemand die last heeft van marterachtigen?

Bij mijn ouders is toen alles afgeslacht door een marterachtige.
Bij mijn opa en oma is een marterachtige bezig geweest.

Vossen zijn bij hun nog nooit geweest ondanks dat ze er wel zijn, tenminste bij mijn ouders dan, daar heb ik ze wel gezien net als slangen.
Door Jantina
We hebben hier wel marters maar geen last mee bij de kippen, alles is dan ook afgesloten. En slangen... tsja, hooguit een tuinslang maar die is ongevaarlijk  :P
Door keetje
Hier kunnen ze s'morgens wel in hun afgesloten ren en daar staat water. Als ik dan uittenbedde kom gaat de ren open en kunnen ze de tuin in.
In hun hok staat zo'n wit/rode omkeertoestand en in de tuin zo'n zinken-op-zijn-kant-lig-emmer.
Door judith vd
Ik wil tzt ook graag kippen en wil graag grote kippen. Op internet heb ik wat verschillende rassen en hun bijzonderheden bekeken.
Hierbij het resultaat:

- barnevelder (komen op je arm zitten, bruine eieren, goede leg, ook in de winter, levendig, vertrouwelijk, donker bruin, vliegt amper)
- chaams hoen (mooie kip, maar hoe groot en is hij rustig?)
- australorp (levendig, niet schuw, 2,5 tot 3 kilo, zwart, onderling zeer verdraagzaam, rustig en vriendelijk, niet vliegen)
- amrock (rustige kip, makkelijk tam te maken, vliegt niet snel, niet snel broeds, zwart/wit, hen weegt 2,5 en 3 kilo, op beperkte ruimte te houden, hanen kunnen agressief zijn)
- brahma (knuffelkip, vliegt niet, snel broeds, 4 kilo , verschillende kleuren, kan goed tegen de kou, bevederde poten, krabt niet heel veel, blijft met regen en sneeuw binnen)
- cochin (snel broeds, 4 kilo, verschillende kleuren, vliegt niet, snel tam)
- orpington (rustig, makkelijk tam te maken, vliegt niet, 3,5 kilo, verschillende kleuren, heel veel veren, makkelijk broeds, zeer vriendelijk, haan heeft geen schelle stem, poep blijft in het dons zitten)
- wyandotte (makkelijk tam te maken, vriendelijk, rustig, niet vliegen, sterk en vitaal, soms heel erg broeds, 3,5 kilo, verschillende kleuren)
- new hampshire (mooi bruin, makkelijk tam te krijgen, niet vliegen, niet broeds, verschillende kleuren bruin, 3 kilo, vriendelijk en rustig, onderling verdraagzaam, vitaal)
- marans (leggen mooie bruine eieren, krabben niet veel in de tuin, mooie bruine kip, 2,5 tot 3 kilo, rustig en vertrouwelijk, makkelijk te houden, zelden handtam, sterk en vitaal, vriendelijk)
- noord hollandse blauwe? (rustig en goede legger)
- rhode island red (gehard, rustig, vriendelijk, 3 kilo, vliegt 1 meter)
- sussex (soms broeds, vriendelijk, snel tam, wit, 3,5 kilo, gehard, vertrouwelijk, verdraagzaam naar andere dieren, sterk en vitaal)
- wyandotte (verschillende kleuren, broeds, vriendelijk, gezellig, snel tam, 3 kilo, 1 meter vliegen)
Door kira
Mijn Barnevelders vliegen ook super en gaan zeker niet op de arm zitten. Ik kan ze wel oppakken, maar dat heeft veel training gekost. Mijn serama's zijn van nature superkalm en aanhankelijk en zitten op je schouder. De kuikens Serama zijn ook super makkelijk te pakken.
Door doranto
Wij laten altijd een sussex haan bij de australorp kippen lopen en vise versa. Je krijgt dan heel verschillende kuikens. Allerlei verschillende kleuren. héél mooi!
Door Hope
Wij vinden de Brahma kriel het mooiste. Een groot ras valt voor ons af aangezien we er voor nu vanuit gaan dat ze niet los zullen komen ivm Nelson.

We zijn het er wel over eens dat het beter is de ren vosproof te maken. Iemand nog een leuk idee?
Manlief wil hem niet zo hoog hebben dat je erin kan staan, omdat het dan voor het raam uit komt.
Laatst gewijzigd door Hope op wo 19 aug 2015, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith vd
hannabelgje schreef: Euh dat vliegt amper bij de Barnevelder mag wel met een kilo zout. Mijn Barnevelders vliegen behoorlijk. Die moet ik zelfs knippen.
Goed om te weten.  Bedankt voor de tip!
Door doranto
Hope schreef: Wij vinden de Brahma kriel het mooiste. Een groot ras valt voor ons af aangezien we er voor nu vanuit gaan dat ze niet los zullen komen ivm Nelson.
Kippen verspreiden ontzettend veel stof vanuit de veren. Kan Nelson daar dan wél tegen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door