Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
tt-tjes schreef: Dan zou je kunnen kijken naar een koelmat waar ze zelf op kunnen liggen. Volgens mij heeft Lil er 1 waar de hondjes om vechten.
Heet een AFP CHill out mat.
keetje schreef: Die handdoeken worden nu ontraden vanwege "broei'in de vacht die daardoor gaat ontstaan.Kan ik me iets bij voorstellen, een koeljas droogt meer op en wordt niet zo gauw warm. Maar goed dan zul je de handoeken vaak genoeg moeten verwisselen. Maar geldt ook voor een keoljas altijd in gaten houden.
abmiS schreef: Ik ben ook aan het kijken voor een koeljas, maar nu heb ik hier voorbij zien komen dat ze ter preventie van het heet worden van de hond zijn en niet ter verkoeling wanneer het al warm is, en ook lees ik dat het meer voor wandelingen is dan thuis.Als je geen bezwaar hebt tegen wat lekwater op de vloer, dan kan de koeljas ook binnen. Mijn Tedje was tijdens de vorige 38 graden zeer content mee binnen. En toen was het al warm natuurlijk, die dagen koelde het gewoon niet af.
Eigenlijk ben ik meer op zoek naar iets voor thuis en voor als de hond het al warm heeft,
nouja een koelvest met alle opties zou natuurlijk het best zijn maar dat is vast iets te veel gevraagd hah.
keetje schreef: Die handdoeken worden nu ontraden vanwege "broei'in de vacht die daardoor gaat ontstaan.Dat heb ik inderdaad ook al gelezen.
Kaio schreef: Met de 37 graden heb ik hem kaio newf van 11,5 jaar aangedaan, omdat ie alleen maar zucht steun kreun deed en zijn draai niet kon vinden. Gewoon binnen terwijl hij lag, hij is daarna heerlijk gaan slapen. En of hij het fijn vond!Dit klinkt goed, en welke had jij ookalweer ? Ik heb het vast in dit topic ergens gelezen, heb namelijk alle pagina's doorgespit, maar om dat nu nogmaals te doen is toch wel iets te enthousiast hah.
Thuis zou je ook handoeken nat kunnen maken en erop leggen, er bestaan ook koelmatten maar daarvan dachten die van mij, eng ding.
Angelique schreef: Als je geen bezwaar hebt tegen wat lekwater op de vloer, dan kan de koeljas ook binnen. Mijn Tedje was tijdens de vorige 38 graden zeer content mee binnen. En toen was het al warm natuurlijk, die dagen koelde het gewoon niet af.Oo nee hoor, dat is geen enkel probleem
tt-tjes schreef: Dan zou je kunnen kijken naar een koelmat waar ze zelf op kunnen liggen. Volgens mij heeft Lil er 1 waar de hondjes om vechten.Die ken ik inderdaad.
eelke schreef: Hij koelt, dus ook wel wanneer de hond al warm is. Alleen dan wat minder effectief dan als dat je hem al aan zou doen voor de hond warm is.Bedankt.
Gijs krijgt geen rust als hij het warm heeft en blijft dan een koel plekje zoeken. De jas gaat met hem mee dus dat helpt hem rust te krijgen zeg maar.
Parelridder schreef: Voor wie een 'koeljas' zoekt: Ik zag 'm nu in de aanbieding bij https://www.hondenspellen.com/p/aqua-co ... lvest/1246 Elders heb ik 'm alleen voor 75 gezien. Deze aanbiedingsprijs is incl. verzendkosten.Goede tip maar na 5 minuten google vind ik hem al vanaf 62 euro en ik denk dat dat nog wel beter kan zelfs.
Overigens, geen ervaringen met de jas (wel met de winkel).
abmiS schreef: Goede tip maar na 5 minuten google vind ik hem al vanaf 62 euro en ik denk dat dat nog wel beter kan zelfs.Dat klinkt aantrekkelijk
abmiS schreef: ah tnx tnx ! dat lijkt me inderdaad een enorm verschil.Deze heeft Lil.
Gok maar zo dat ze hier ook niet op zo'n nat ding willen liggen haha.
Welk merk heb jij en waar heb je hem gekocht ? kan ik er eens wat beter naar kijken.
En qua temperatuur...
Voelt het gewoon aan als bv koud beton(bewapend, ligt in de schuur, lekker koel) Of is het echt wel koel ?
haha ugh ik weet het ik weet het, voor het echte antwoord zal ik het echt moeten testen.. maar toch