Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Wat ik me afvraag: Als je de hond aan een heupgordel vastzet en je geeft hem wat meer riemlengte dan strak-naast-lopen, dan komt ie toch steeds met de riem tussen zijn poten en tikt de musketon tegen hun schouder? Ik loop altijd aardig (geroutineerd  8)) te hannesen om ervoor te zorgen dat de riem niet tussen de poten komt of steeds zo tegen de schouder tikt (wij hebben Oscar aan een halsband, aan een tuig is dat natuurlijk al minder bedenk ik me).

Voor joggen oid lijkt het me ideaal, dan kan de hond korter naast je.
Door zurca
Ik maak gewoon de flexlijn vast aan zo'n ring. Op plaatsen waar het kan gaat de rem er af en kan er gewoon gelopen worden zonder dat de riem tussen de poten komt.
Verder gebruikte ik 'm vooral als extra stukje veiligheid. De flexlijn met een extra lijntje vast aan zo'n haak en het handsvat had ik dan gewoon in mijn handen. Als Tous dan "op hol" zou slaan en ik zou 'm niet kunnen houden dan zat het handsvat altijd nog vast aan de gordel.
Door signmodel
Fenixjuh schreef: Ik vind deze erg mooi, maar ken jij de website? De pagina's 'voorwaarden' en 'contact' e.d. zijn leeg.. Even een check-up  ::) :biggrin2:
geen idee of ik daar weleens iets besteld heb, ik ken wel genoeg mensen die daar besteld hebben. ik heb eventueel meer sites hoor voor je waar ze dit soort spul verkopen.

http://www.mushingsupplies.eu/

https://huskypower.nl/index.php?action=home&lang=NL

http://www.runwithpride.nl/Non-stop-Nome-Harnas

zijn allen vertrouwde sites, worden veel gebruikt door kennissen en andere husky-bekenden
Door Anne in Zweden
Spikkelneus schreef: Deze lijkt me inderdaad prima geschikt! Jammer dat ik de tekst niet begrijp..... :D
De strekking van de tekst is dat je hem ken koupah! :biggrin2:

Als je iets vertaald wilt hebben, dan roept u maar. Jammer dat ik dit topic niet een week geleden al heb gelezen, dan had ik er eentje voor je bij Kim_S kunnen laten bezorgen (die is momenteel in Zweden) om mee te nemen hierheen. Maar als je deze wilt bestellen, dan krijgen we dat wel voor elkaar, hoor!
Door keetje
Spikkelneus schreef: Deze lijkt me inderdaad prima geschikt! Jammer dat ik de tekst niet begrijp..... :D

Rechtermuisklik,..vertalen? Zo werkt dat bij mij met alle vreemde talen. De vertaling is dan soms krom amar toch over het algemeen wel begrijpelijk.
Door Sigbrid
Anne in Duitsland schreef: Zoiets?

Afbeelding

Deze komt uit Zweden. Ik heb zelf een andere, maar toen ik daar een afbeelding van zocht, kwam ik deze tegen.

Edit: kost ongeveer 37 euro. http://10414.shop.textalk.se/balten/hun ... b-karbiner
Dit is idd wat ik zoek ! Nu is mijn sweeds uiteraard niet best (0) dus werd geen wijs uit of dit vanuit Zweden bij ze te bestellen is en wat evt de verzendkosten zijn
Door Anne in Zweden
Sigbrid schreef: Dit is idd wat ik zoek ! Nu is mijn sweeds uiteraard niet best (0) dus werd geen wijs uit of dit vanuit Zweden bij ze te bestellen is en wat evt de verzendkosten zijn
Ik heb even gekeken: voor buitenlandse bestellingen kun je mailen (in het Engels) met [email protected]

Er staat wel bij dat het momenteel vakantietijd is en dat het daardoor misschien even kan duren voordat je een reactie krijgt.

De riem is er trouwens in verschillende kleuren: rood, cerise lila, marineblauw, lichtblauw, grijs en zwart. De lengte is verstelbaar van ca. 85-130 cm, en er zit geen 'trekhaak' aan - je kunt je dus niet laten voorttrekken op je inline skates (of ski's, daar zal zo'n haak in Zweden eerder voor bedoeld zijn ;D)

De tekst verder: de riem is gepolsterd en heeft vier ringen en haken. Geschikt voor wanneer je met meerdere honden wilt wandelen of jagen bijvoorbeeld. Je kunt er ook accessoires aan hangen wanneer je met de hondenslee onderweg bent. :biggrin2:

Dat is zo'n beetje wat er staat.

Als het nou heel lastig is om hem naar NL te krijgen, stuur me dan even een pb'tje, dan kan ik hem naar onze buren laten sturen en die sturen hem dan wel weer door naar mij of direct naar jou.

Ik hoor het wel als ik iets voor je kan betekenen!
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op di 11 aug 2015, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sigbrid
Anne in Duitsland schreef: Ik heb even gekeken: voor buitenlandse bestellingen kun je mailen (in het Engels) met [email protected]

Er staat wel bij dat het momenteel vakantietijd is en dat het daardoor misschien even kan duren voordat je een reactie krijgt.

De riem is er trouwens in verschillende kleuren: rood, cerise lila, marineblauw, lichtblauw, grijs en zwart. De lengte is verstelbaar van ca. 85-130 cm, en er zit geen 'trekhaak' aan - je kunt je dus niet laten voorttrekken op je inline skates (of ski's, daar zal zo'n haak in Zweden eerder voor bedoeld zijn ;D)

De tekst verder: de riem is gepolsterd en heeft vier ringen en haken. Geschikt voor wanneer je met meerdere honden wilt wandelen of jagen bijvoorbeeld. Je kunt er ook accessoires aan hangen wanneer je met de hondenslee onderweg bent. :biggrin2:

Dat is zo'n beetje wat er staat.

Als het nou heel lastig is om hem naar NL te krijgen, stuur me dan even een pb'tje, dan kan ik hem naar onze buren laten sturen en die sturen hem dan wel weer door naar mij of direct naar jou.

Ik hoor het wel als ik iets voor je kan betekenen!
Hartelijk bedankt alvast ! Ik zal eerst een mail naar ze sturen , lijkt me dat het dan toch moet lukken . Lukt het het niet dan laat ik het je weten . Heeft ook niet meteen haast dus ze mogen hun vakantie wel afmaken  ( al zou ik wel heel fijn met 4 tegelijk kunnen lopen dan )
Door Anne in Zweden
Sigbrid schreef: Hartelijk bedankt alvast ! Ik zal eerst een mail naar ze sturen , lijkt me dat het dan toch moet lukken . Lukt het het niet dan laat ik het je weten . Heeft ook niet meteen haast dus ze mogen hun vakantie wel afmaken  ( al zou ik wel heel fijn met 4 tegelijk kunnen lopen dan )
Dat denk ik ook wel. Succes met het bestellen!
Door miik
Fenixjuh schreef: Ik vind deze erg mooi, maar ken jij de website? De pagina's 'voorwaarden' en 'contact' e.d. zijn leeg.. Even een check-up  ::) :biggrin2:
Ik heb een tijdje terug info gevraagd bij cooldogs, vriendelijke mensen en kreeg de hulp die ik zocht.
Een deel van mijn bestelling moest retour en ik had gelijk mn geld terug. Wat mij betreft dus positief.
Door signmodel
miik schreef: Ik heb een tijdje terug info gevraagd bij cooldogs, vriendelijke mensen en kreeg de hulp die ik zocht.
Een deel van mijn bestelling moest retour en ik had gelijk mn geld terug. Wat mij betreft dus positief.
welke heupgordel heb je nu en bevalt die beter?
Door TessaThomas
Zo'n dunne heupgordel vind ik niet fijn, ik ben nog op zoek naar een wat bredere. Bij Tessa werkt het echt super, wij brengen geen spanning meer over op haar en zelfs als ze uitvalt is het te handelen door het elastiek. Ik vind alleen de lijn die wij erbij hebben te lang. 1,80m en dan nog een stuk elastiek. Zou liever een meter hebben oid.
Door miik
signmodel schreef: welke heupgordel heb je nu en bevalt die beter?
Ik heb nu de Kiwaq Profi broekgordel en hij is echt helemaal geweldig !
Besteld bij deze site:
http://www.mushingsupplies.eu/Webwinkel ... rdels.html

Je kunt dan zelf een kleur uitkiezen. En dan voor mij xxxl ;) zodat hij ook goed past !
En een vriendin heeft er aan de zijkant nog 2 ringen aan gemaakt, zodat ik er extra honden aan kan doen.
De trekkende hond doe ik aan de dubbele riem die dus 30 cm voor je zit, dus je kan goed ziet wat je doet.
De riempjes om de benen doe ik alleen vast als ik jog, niet met wandelen. En met wandelen heb je geen last van ze.
En als ze vast zitten dan is de druk naar de buitenkant ipv in je kruis wat niet fijn is.
Ik zal straks even een foto maken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door