Onze Wannie had toen ze 3-4 jaar geleden nog eukanuba kreeg, vaak last van overal ontstekingen en regelmatig koliekachtige buikpijnen, kronkelde dan over de grond heftige diarree paar keer achter elkaar en dit aanvalsgewijs totdat we bij de dierenarts waren geweest voor een ontstekingsremmer en daarna nog 5 dagen een middel tegen darmontsteking. Op het voer waar ze nu net een week vanaf is magnusson krav(zijn ecologische brokken) eigenlijk zelden tot nooit meer gehad. Nu net anderhalve week op Carnibest en vanochtend was het weer zover. Kronkel kronkel over de grond en paar keer diarree. De rest van de dag geslapen, niet fit en ik merk dat ze buikpijn heeft.
Ik wil niet weer aan al die troep van medicatie als ontstekingsremmers in haar lijf als het enigzins niet hoeft. Ook wil ik nog niet (mijn vriend wel die roept gelijk ik zei toch dat ze nooit meer iets anders moest dan die magnusson brokken) stoppen met Carnibest omdat het natuurlijk ook nog een heftige ontgiftings reactie zou kunnen zijn.
En ik ga me nu ook afvragen of ik niet net (gisteren net nieuw gehaald) die carnibest heb waar nog wel die glucosamine aan toegevoegd zit. En dit kan toch ook als bijwerkingen darmklachten geven? Het zou mij niet verbazen dat Wanda daar nou net gevoelig voor is. Afin doet er ook niet toe waar t vandaan komt.
Mijn vraag is vooral wat zal ik doen?
Ik lees hier of over ocugest en probiotica is me duidelijk wat beide is en doet. Zou dat in dit geval ook handig zijn? En zoja hoeveel van wat moet een hond van 12-14 kilo.
En weten jullie ook er iets is wat de samentrekkingen van die darmen vermindert? Want dat is wat haar die pijn geeft.
Kan ik dit allemaal bij de Tuinen halen?
Hoop dat iemand hier advies kan geven een op de grond zwemmende beagle van de buikpijn is niet leuk om aan te zien en voor haarzelf helemaal zo zielig