Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Oh wat geweldig om te lezen Hope!!! Je hebt het zo geweldig aangepakt met Nelson. Bloed, zweet en tranen, maar dan hebbie ook wat :-*!
Door Fenixjuh
:groupwave2:
Fijn voor jullie!!! Ik vraag me af hoe je dat met je paarden doet? Nelson was toch ook allergisch voor het hooi? Of blijft hij gewoon in huis als jullie bij de paarden zijn?
Door Hope
Fenixjuh schreef: :groupwave2:
Fijn voor jullie!!! Ik vraag me af hoe je dat met je paarden doet? Nelson was toch ook allergisch voor het hooi? Of blijft hij gewoon in huis als jullie bij de paarden zijn?

Voor de ingang van de stal hebben we een draadje gespannen. Hij heeft geleerd dat hij daar niet overheen mag. Hij kan lekker in het gras liggen en ons bezig zien maar hij komt niet bij ons.
Als we in de stal zijn geweest blazen we onze kleren op de hoogste stand af met de waterblazer en gaan onze schoenen uit.
Op wedstrijd kleden we ons na het rijden eerst om en halen dan Nelson pas uit de auto.
Anne in Duitsland schreef: Dat klinkt geweldig, Marloes! Ik kom het graag volgende week een keertje bekijken allemaal! Dokter Anne op huisbezoek. :P :biggrin2:
Nelson houdt van huisbezoekjes! Ik ook, dus dat komt mooi uit!
Door Kaela
Super! Wat hoop ik voor jullie dat er nu een heerlijke "en ze leefden nog lang, gelukkig en zo gezond als maar kan" volgt!!
Door Envie
Fijn om te lezen dat het nu zo goed gaat !! Ik heb niet alle bladzijden gelezen  ::) maar kwam in een ander topic ook allergie voor mijten tegen.

Mijn Bordertje heeft ook jeuk. Vieze oortjes, soms tussen de teentjes ontstoken, en soms open plekjes die gelukkig snel weer genezen. Nu hoorde ik via de fokker dat haar zusje een allergie voor 2 soorten mijten heeft. Ben dus op internet en ook hier op Bp al druk aan t lezen over dit onderwerp. Ik ben al even bezig (4weken) om kip-lam-rund uit t menu te houden. Krijgt alleen kvv en barf met Doils. En alleen eigen gemaakte snackjes. Dus geen granen. Wanneer er voedselallergie in het spel is, zal haar weerstand verminderd zijn waardoor mijten meer kans tot overlast geven.

Nu vraag ik me even af....zou een allergie voor mijten kunnen ontstaan zonder dat er verder sprake is van voedselallergie?
Ik ga in ieder geval een weerstand opkrikkertje halen want de jeuk hier neemt toe.
Door Hydra
Envie schreef: Fijn om te lezen dat het nu zo goed gaat !! Ik heb niet alle bladzijden gelezen  ::) maar kwam in een ander topic ook allergie voor mijten tegen.

Mijn Bordertje heeft ook jeuk. Vieze oortjes, soms tussen de teentjes ontstoken, en soms open plekjes die gelukkig snel weer genezen. Nu hoorde ik via de fokker dat haar zusje een allergie voor 2 soorten mijten heeft. Ben dus op internet en ook hier op Bp al druk aan t lezen over dit onderwerp. Ik ben al even bezig (4weken) om kip-lam-rund uit t menu te houden. Krijgt alleen kvv en barf met Doils. En alleen eigen gemaakte snackjes. Dus geen granen. Wanneer er voedselallergie in het spel is, zal haar weerstand verminderd zijn waardoor mijten meer kans tot overlast geven.

Nu vraag ik me even af....zou een allergie voor mijten kunnen ontstaan zonder dat er verder sprake is van voedselallergie?
Ik ga in ieder geval een weerstand opkrikkertje halen want de jeuk hier neemt toe.
Jahoor, dat kan prima! Ik ken meerdere honden met een mijtenallergie die niet op voedsel (Let wel: kvv en/of barf) reageren.
Door Hope
Envie schreef: Fijn om te lezen dat het nu zo goed gaat !! Ik heb niet alle bladzijden gelezen  ::) maar kwam in een ander topic ook allergie voor mijten tegen.

Dat zou ik dus niet doen. Want iets weghalen uit je menu, en tegelijk iets toevoegen... dan weet je straks niet meer wat het nu geweest is.
Als je huisstofmijtallergie vermoedt zou ik eerder eens al het textiel je deur uit doen. Kijken of dat verlichting geeft.

Hier gaat het in elk geval nog steeds top met Nelson! Vorige week alleen zijn buik/liezen/oksels gewassen en hij heeft nog steeds geen jeuk. Ik denk dat de visolie hem ook erg goed doet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door