Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
Die standaard privacy instellingen zijn echt enorm bagger.
De toestemming geef je bij het installeren met de standaard instellingen  :-X
Maar zag wel dat er veel wel in te stellen is wanneer je weet waar het verstopt zit in de instellingen.
Pas je niets aan dan gaat alle data naar Microsoft en kunnen ze je gebruiksprofiel verkopen aan derden.
Door Mowgli
De privacy was met Windows 8 al verdwenen op het moment dat je je windows live-account in Windows 8 registeerde. En wat denk je wat je aan privacy hebt als je een rondje internet surft? Bijna iedere website installeert enorm veel bagger om je te kunnen volgen. Als je bang bent voor je privacy, kun je Facebook, whatssapp en Instagram beter oook meteen afmelden, je android gsm, iphone, tablet of ipad beter het raam uit smijten en het beste helemaal niet meer online gaan  :biggrin2:
Door Lazy Garfield
Mowgli schreef: De privacy was met Windows 8 al verdwenen op het moment dat je je windows live-account in Windows 8 registeerde. En wat denk je wat je aan privacy hebt als je een rondje internet surft? Bijna iedere website installeert enorm veel bagger om je te kunnen volgen. Als je bang bent voor je privacy, kun je Facebook, whatssapp en Instagram beter oook meteen afmelden, je android gsm, iphone, tablet of ipad beter het raam uit smijten en het beste helemaal niet meer online gaan  :biggrin2:
+1 helemaal eens, maak me er niet te druk over.
Wat ik wel gedaan heb is de instellingen veranderen zoals hier aangegeven:
http://www.pcmweb.nl/nieuws/de-belangri ... ws-10.html
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op wo 05 aug 2015, 02:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kaio
hmm krijg net ook een melding van gratis windows 10 reserveren, downloaden en dan mag ik installeren.
Aangezien ik inmiddels helemaal gewwend ben aan de tiles en een gewoon menu helemaal niet mis (NOT!!!!!) download ik hem maar  :biggrin2:
Ik weet nog steeds niet waar al mijn programma's staan, helemaal geen overzicht meer van. Tiep meestal maar iest in van hoe ik dacht dat het heette en dan krijg ik wel een lijst waar dan hopelijk het programma tussen staat dat ik zoek  >:(
En dan maar dankbaar gebruik maken van de link hier voor de privacy instellingen iets beter te zetten ;)
Door Ronald
Ook een leuke instelling...

Tot nu toe was Windows Update alleen via het internet verkrijgbaar. Met de introductie van Windows 10 is het ook mogelijk om andere bronnen te gebruiken. Dit is natuurlijk een mogelijk veiligheidsrisico (wat als de andere computer is besmet met een virus?) en het lijkt mij verstandig om deze optie in elk geval uit te zetten voor pc's op het internet.

Ga in Windows 10 naar Start --> Instellingen
Kies voor "Bijwerken en beveiliging"
Kies bij "Windows Update" voor "Geavanceerde opties"
Kies voor "Kiezen op welke manier updates worden geleverd"
Je hebt hier de keuze voor "Aan" of "Uit". Bij "Aan" heb je de mogelijkheid om te kiezen voor "PC's in het lokale netwerk" of voor "PC's in het lokale netwerk en pc's op het internet".
Door Sultan
Lizzy schreef: Wat vind je er onmogelijk aan?
Ik kan programma's niet meer vinden in 8. Ik mis gewoon een simpel overzicht van alles wat er op mijn pc staat. Voor mijn gevoel staat alles nu ergens achter verborgen ;)
Door Kaio
Sultan schreef: Ik kan programma's niet meer vinden in 8. Ik mis gewoon een simpel overzicht van alles wat er op mijn pc staat. Voor mijn gevoel staat alles nu ergens achter verborgen ;)
Dat heb ik dus ook.
Ik was er zo eentje dat programma's ordende in het windowsmenu. Bijv fotobewerking onder een kopje en dan alle progjes, of progjes van mijn man etc etc
En nu moet ik of mega grote tiles aanmaken of zoeken in wat windoos heeft gedaan hoe die vind hoe het moet.
Door Dian
dinky89 schreef: Die standaard privacy instellingen zijn echt enorm bagger.
De toestemming geef je bij het installeren met de standaard instellingen  :-X
Maar zag wel dat er veel wel in te stellen is wanneer je weet waar het verstopt zit in de instellingen.
Pas je niets aan dan gaat alle data naar Microsoft en kunnen ze je gebruiksprofiel verkopen aan derden.
had een site waarop stond hoe je privacy gevoelige info kunt uitzetten. Je bent even zoet, maar alle vinkjes staan uit, zoals toestemming voor advertenties etc.
Door K&D
Mowgli schreef: De privacy was met Windows 8 al verdwenen op het moment dat je je windows live-account in Windows 8 registeerde.
Daarom heb ik 7 nog... :P
Een zusterbedrijf doet aan online marketing en ik weet er niet zo heel veel van maar genoeg om een tikje voorzichtig te zijn. Je wordt knetter van alles wat ze analyseren en vervolgens aan ads rondstrooien. Ik stof regelmatig de boel af en schop die Jehova-voet bij de deur weg, en dan is het nog te doen.
Door Ronald
Sultan schreef: Ik kan programma's niet meer vinden in 8. Ik mis gewoon een simpel overzicht van alles wat er op mijn pc staat. Voor mijn gevoel staat alles nu ergens achter verborgen ;)
Onderin het startmenu staat "Alle programma's".
Als je dit aanklikt, krijg je een lijst met alle programma's. Niet ècht handig, maar misschien wordt dat later nog verder aangepast.
Was je een fan van de metro-interface, met de tegels, dan kun je bij de instellingen van het systeem kiezen voor "tabletmodus".
Door Kaio
Ronald schreef: Onderin het startmenu staat "Alle programma's".
Als je dit aanklikt, krijg je een lijst met alle programma's. Niet ècht handig, maar misschien wordt dat later nog verder aangepast.
Was je een fan van de metro-interface, met de tegels, dan kun je bij de instellingen van het systeem kiezen voor "tabletmodus".
Ja maar dat heeft "hij"dan gerangschikt en niet ik zoals IK dat wil  :biggrin2: Ik zoek me daarin overigens ook altijd te pleuris, dus tiep het meestal in, in de hoop dat "hij"me begrijpt.  :biggrin2:
Door Ronald
Kaio schreef: Ja maar dat heeft "hij"dan gerangschikt en niet ik zoals IK dat wil  :biggrin2: Ik zoek me daarin overigens ook altijd te pleuris, dus tiep het meestal in, in de hoop dat "hij"me begrijpt.  :biggrin2:
Ik snap je en je "frustratie".

Je kunt rechts klikken op het bureaublad en vervolgens klikken op "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen"
Klik in de linkerkolom op "Start"
Zet "Start op volledig scherm weergeven" aan.
Daarna kun je zelf de tegels aanpassen zoals je wilt.
Linksonder staat de Aan/Uit button en daaronder een lijstsymbool. Hier kun je bladeren door de applicaties en kiezen welke er op het startscherm moeten verschijnen.
Door dinky89
Dian schreef: had een site waarop stond hoe je privacy gevoelige info kunt uitzetten. Je bent even zoet, maar alle vinkjes staan uit, zoals toestemming voor advertenties etc.
Ik heb al meerdere sites langs zien komen waarin staat beschreven hoe je het uit kan zetten. Waar ik dan wel weer verbaasd over was is dat windows 10 zelfs wordt gedownload door je computer wanneer je geen reservering hebt gedaan: https://www.security.nl/posting/438085/ ... tie+%21%21
Neemt dus al ongevraagd schijfruimte van je over.....

Wat betreft volgen en privacy, facebook volgt je ook wanneer je geen facebook hebt  ;)
Door Dian
dinky89 schreef: Ik heb al meerdere sites langs zien komen waarin staat beschreven hoe je het uit kan zetten. Waar ik dan wel weer verbaasd over was is dat windows 10 zelfs wordt gedownload door je computer wanneer je geen reservering hebt gedaan: https://www.security.nl/posting/438085/ ... tie+%21%21
Neemt dus al ongevraagd schijfruimte van je over.....

Wat betreft volgen en privacy, facebook volgt je ook wanneer je geen facebook hebt  ;)
ach, ik denk dat ze meer weten dan je denkt. Maar dat heb je met je telefoon ook al.......... Android geeft ook gevoelige info weg en ik denk dat dat bij andere OS niet veel anders is........
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door