Show Rotterdam

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Show Rotterdam

fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Hope schreef: Dan moeten de keurmeesters maar eens mee het bos in met van die kortneuzen die naar adem lopen te snakken. Want dat er wat moet veranderen lijkt me duidelijk en dit lijkt mij een heel mooi begin.
Niet iedere kortneus loopt naar adem te snakken.
Wij hebben al 22 jaar franse bulldoggen en nog nooit een naar ademsnakkende bull gehad.

Het begint met waar koop je een bulldog.
Vorig jaar is de franse bulldog veel negatief in het nieuws geweest nav het Wetenschappelijk Incidentieonderzoek van het Ministerie. Maar... 88% van de franse bullen in dat onderzoek had GEEN stamboom, 12% wel.
Veel mensen vinden een stamboom niet nodig en die aparte, niet erkende kleuren zijn ook zo leuk.
Ze verdiepen zich niet in het ras, gezondheid, fokker als het hondje maar niet te duur is.

Zoek dus een goede fokker en jawel die zijn er echt die hun best doen voor een gezonde bulldog.
Er hangt echter wel een prijskaartje aan en dat zijn veel mensen niet bereid te betalen.
Na jaren is onze wens om een engelse bulldog te hebben in vervulling gegaan.
We zijn op zoek gegaan naar een goede fokker en hebben er meerdere gevonden.
Bullen die dagelijks meegaan naar het bos voor een 1,5 uur durende wandeling zonder naar adem te snakken....het kan echt!!!
Laatst gewijzigd door fransbulletje op wo 05 aug 2015, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Nicky en Pip
2-sterren
2-sterren

Bericht door Nicky en Pip »

Heb ik me trouwens al aangemeld voor op de wachtlijst?  :biggrin2:

Yara is prachtig en in het echt helemaal!  :smitten:
**Jillaroo**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door **Jillaroo** »

fransbulletje schreef: Vorig jaar is de franse bulldog veel negatief in het nieuws geweest nav het Wetenschappelijk Incidentieonderzoek van het Ministerie. Maar... 88% van de franse bullen in dat onderzoek had GEEN stamboom, 12% wel.
helaas kon men uit dat onderzoek niet vaststellen of dat de FB en de andere honden een stamboomhond was  ja of nee .  die gegevens konden nl niet uit de de meeste pms systemen gehaald worden. Nu zou dit wel moeten kunnen met het onderzoek van Jan rothuizen.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

fransbulletje schreef: Bullen die dagelijks meegaan naar het bos voor een 1,5 uur durende wandeling zonder naar adem te snakken....het kan echt!!!
Er zit nog heel wat tussen naar adem snakken en echt normaal ademen. Ik ken geen bull die niet snurkt en rochelt bij inspanning. Waarbij eigenaren zeggen dat bullen dat nou eenmaal doen. Die vinden dat "normaal ademhalen" terwijl ik het erg triest vind. En ja, ik ken stamboomloze en stamboom bullen en ik kan helaas niet zeggen dat de stamboom bullen nou zo opvallend beter ademhalen.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaela schreef: Er zit nog heel wat tussen naar adem snakken en echt normaal ademen. Ik ken geen bull die niet snurkt en rochelt bij inspanning. Waarbij eigenaren zeggen dat bullen dat nou eenmaal doen. Die vinden dat "normaal ademhalen" terwijl ik het erg triest vind. En ja, ik ken stamboomloze en stamboom bullen en ik kan helaas niet zeggen dat de stamboom bullen nou zo opvallend beter ademhalen.
+1
Ik heb er nog nooit 1 gezien. Met of zonder stamboom. Als jou hond de eerste zou zijn fransbulletje, dan is dat super natuurlijk.
Maar ik vind de hond op de foto in dit topic gewoon echt een hele mooie hond, mét neus.
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Kaela schreef: Er zit nog heel wat tussen naar adem snakken en echt normaal ademen. Ik ken geen bull die niet snurkt en rochelt bij inspanning. Waarbij eigenaren zeggen dat bullen dat nou eenmaal doen. Die vinden dat "normaal ademhalen" terwijl ik het erg triest vind. En ja, ik ken stamboomloze en stamboom bullen en ik kan helaas niet zeggen dat de stamboom bullen nou zo opvallend beter ademhalen.
Mijn bullen hebben een normale ademhaling en rochelen niet bij inspanning.
Als ze slapen hoor ik soms wat gesnurk maar ach dat doe ik zelf ook  :biggrin2:

Ieder heeft liefde voor een ras en voor mij is dat de bulldog, fransjes en engelse bullen.
En jullie mogen Yara allemaal een prachtig hondje vinden met neus maar voor mij ziet ze er niet uit als een franse bulldog en dat heeft niet alleen met haar neus te maken.
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ChantalKrijn »

yorokobi schreef: Wij hadden een gevalletje van een heel ruwe ennlompe keurmeester waardoor onze jeugdreu onzeker werd en uithaalde en ja hoor een disq grr. Gisteren was 1e met een u en het jeugdpunt. Mijn teefje 2 zg in de tussenklasse en andere teef beste veteraan en res teef.
O jee wat zonde  :( Gelukkig ging het de andere dag wel goed!
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ChantalKrijn »

Zo, je kijkt even niet en het topic stroomt weer vol  :biggrin2:
judith1967 schreef: Jammer ik heb je niet gezien,ben wel langs de Fb gelopen en heb nog gekeken of ik je zag ,maar helaas!
Ik vind het knap dat je toch naar de shows blijft gaan en mss tref je weleens een KM die er net zoals jij over denkt ;)

En ik vind Yara echt zo mooi teefje,ben echt helemaal  :smitten:

Maar(mss ben je het al van plan of zeg ik nu iets heel doms) is het mogelijk om een 2de Fb club op te richten?
Mss als je meerdere liefhebbers hier voor hebt,dat je op den duur wat kan gaan veranderen.
Ohh had ff geappt dan  ;)
Jahoor, een 2e club is mogelijk, maar daar komt wel heel veel bij kijken.

fransbulletje schreef: Ik ken Yara alleen van foto's maar als ik haar van de zijkant zie op een foto is het voor mij gewoon geen franse bulldog  :-X :-X :-X
Sorry!
Keurmeesters keuren volgens de rasstandaard en daarin ziet de neus er nu eenmaal anders uit.
Gezond of niet dat is gewoon een feit.
Iedereen mag het mooier vinden maar eerst zal er wat moeten veranderen in de rasstandaard voordat er anders gefokt gaat worden en keurmeesters daarop gaan keuren.
Natuurlijk moet er gekeken worden naar de gezondheid van het ras maar denk niet dat er op deze manier wat gaat veranderen.
En dat mag je natuurlijk gewoon vinden  ;) Ik ben erg blij met haar en ze is op veel punten precies wat ik zoek, dat is waar het om draait toch  :biggrin2:

Lizzy schreef: Tja, interpretatie van de rasstandaard..... Dat blijft een heikel punt.

Je hebt fokkers zoals Chantal, die de gezondheid van hun ras verbeteren. En je hebt fokkers die fokken naar het voorbeeld van hoe op dat moment in tijd de rasstandaard geïnterpreteerd wordt door de keurmeester.

En er zijn mensen die liever een pup van een fokker kopen die een gezonde niet snurkende en naar adem happende hond probeert te fokken. En er zijn mensen die liever naar een fokker gaan die fokt naar wat de keurmeester graag wil zien.

En zo is er voor ieder wat wils.
Hoho, ik heb nog niks gefokt he  :biggrin2:  Maar bedankt voor het compliment  :-*

Nicky en Pip schreef: Heb ik me trouwens al aangemeld voor op de wachtlijst?  :biggrin2:

Yara is prachtig en in het echt helemaal!  :smitten:
Nog niet officieel  :biggrin2:

Yara snurkt NIET, gewoon helemaal niet. Verschillende BP leden kunnen dat beamen  :) Ze komt regelmatig op de koffie bij Martine, en verschillende BP leden hebben haar gezien tijdens de Tannetje-titer-dag georganiseerd door Marjan.

Zo, volgens mij heb ik iedereen beantwoord, zo niet gil even  :P
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

ChantalKrijn schreef:

Yara snurkt NIET, gewoon helemaal niet. Verschillende BP leden kunnen dat beamen  :) Ze komt regelmatig op de koffie bij Martine, en verschillende BP leden hebben haar gezien tijdens de Tannetje-titer-dag georganiseerd door Marjan.

Zo, volgens mij heb ik iedereen beantwoord, zo niet gil even  :P
Ik geloof je direct. Wat mij betreft al voldoende reden om fransjes meer neuslengte te geven.

Want ja, ik vind snurken als ze slapen al té. Een hond met een normaal ademhalingkanaal snurkt niet. Ik hoop dat er gestreefd gaat worden naar bullen die net zo leuk en lief blijven als ze nu zijn, maar die gewoon adem kunnen halen. Gewoon adem kunnen halen moet toch verdorie volkomen vanzelfsprekend boven welke uiterlijke verschijning staan! (En dit is uiteraard niet naar jou Chantal!)
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ook ik ben in het bezit van een geheel stille Bull , ze produceert geen bijgeluiden en snurkt niet
Ook geen last van overmatige slijmvorming of gerochel , nog nooit in haar leven last gehad van haar luchtwegen
En nog nooit een AB kuur gehad voor de luchtwegen .
Ze zwemt rustig rond met zware balken , als ze naar adem zou snakken dan zou ze dat niet presteren
Ze sjouwt van alles mee zonder dat ze dood neervalt , en dat doet ze al 10 jaar
Dus de zuurstoftent in Utrecht is haar niet bekend

Noa is ruim 13 geworden , en kreeg vanaf haar 12e jaar een verminderde conditie /uithoudingsvermogen
Maar voor een E.B is ook Noa lang fit gebleven
**Jillaroo**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Kaela schreef: Ik geloof je direct. Wat mij betreft al voldoende reden om fransjes meer neuslengte te geven.

Want ja, ik vind snurken als ze slapen al té. Een hond met een normaal ademhalingkanaal snurkt niet. Ik hoop dat er gestreefd gaat worden naar bullen die net zo leuk en lief blijven als ze nu zijn, maar die gewoon adem kunnen halen. Gewoon adem kunnen halen moet toch verdorie volkomen vanzelfsprekend boven welke uiterlijke verschijning staan! (En dit is uiteraard niet naar jou Chantal!)
nou mijn oudste reu van bijna 13 snurkt echt wel als die slaapt hoor! Mijn hemel heb ik geen vent die snurkt doet Quin het wel. Overigens doet hij dit pas van het laatste jaar.  ;D en verder een normaal ademhalingskanaal
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

**Jillaroo** schreef: nou mijn oudste reu van bijna 13 snurkt echt wel als die slaapt hoor! Mijn hemel heb ik geen vent die snurkt doet Quin het wel. Overigens doet hij dit pas van het laatste jaar.  ;D en verder een normaal ademhalingskanaal
Uitzonderingen daargelaten. Volgens mij is het wel duidelijk wat ik bedoel.
**Jillaroo**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Kaela schreef: Uitzonderingen daargelaten. Volgens mij is het wel duidelijk wat ik bedoel.
tuurlijk! Ik zie ook veel liever alleen maar Yara tjes dan de andere bullen. Al hoe wel Tyke komt op een goede tweede plaats bij mij. In goes zat ik met de toller naast de franse bullen en mijn zus zei meteen o die is leuk!!! bleek Yara te zijn  ;D ;D ;D
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

**Jillaroo** schreef: tuurlijk! Ik zie ook veel liever alleen maar Yara tjes dan de andere bullen. Al hoe wel Tyke komt op een goede tweede plaats bij mij. In goes zat ik met de toller naast de franse bullen en mijn zus zei meteen o die is leuk!!! bleek Yara te zijn  ;D ;D ;D
Dat is grappig!

Weet je, als ze met platte neus gezond zijn, vind ik het verder prima. Tyke rent ook 8 km naast de fiets en zo zijn er meer. Ik geloof het heus dat er ook bullen zijn die niet rochele en snorkelen. Maar als je de meeste dingen op een rijtje zet, zijn de extreme platte neuzen gewoon niet gezond enernstig beperkt in dingen als beweging, ademhalin, warmtehuishouding en levensverwachting. En dan is het toch wel heel jammer dat een cm of 2 neuslengte zoveel weerstand op moet roepen.
Nicky en Pip
2-sterren
2-sterren

Bericht door Nicky en Pip »

ChantalKrijn schreef:
Nog niet officieel  :biggrin2:
Bij deze wil ik mij dan heeeel graag officieel aanmelden voor de wachtlijst  :biggrin2: :smitten:

Plaats reactie