El_Kato schreef:
positief gerekend zou ik dan 2 maanden kunnen doen met een stuk haarzeep van 10,95
Ik doe inmiddels 4 weken met een trailzeepje van louland. Ik was mijn haar 2 a 3 keer per week en er is amper te zien dat ik het zeepje heb gebuikt. Ik heb tussen kort en half lang haar in
Heb half lang dik haar (tot over de schouders) en krijg de zeep bijna niet schuimend. Moet echt goed zepen en soppen zeg maar. Misschien is dat met het zeepje wat ik nu ga proberen anders, dat hoop ik in iedergeval dat deze zeep gewoon niet de goede is voor mijn haar
Zonder schuim is mijn ervaring dat het ook niet lekker schoon is....
Hier hebben wij 4 weken met een Trial zeep van Louland gedaan, ik was mijn haar dagelijks en Leo om de dag, laatste week was Leo in het buitenland, zeeploos dus.
Wij hebben beiden kort haar.
El_Kato schreef:
Vanmorgen de eerste helft van de haarzeep rosemary mint opgemaakt in de douche. Straks de rosemary lavender zeep doormidden snijden en ik hoop dat die mijn haar goed schoonmaakt en wat langer meegaat want de rosemary mint was in iets van 3,5 week op.... ???. Dat was de helft dus positief gerekend zou ik dan 2 maanden kunnen doen met een stuk haarzeep van 10,95 en dat is me te duur . Hierna heb ik nog een ander stuk van Loulands die probeer ik uiteraard ook uit. Als alle 3 de soorten zo snel opgaan dan ga ik even nadenken of ik het als lichaamszeep ga gebruiken of het als haarzeep op maak en dan ga ik denk ik de haarzeep van Lush weer bestellen. Die beviel heel goed en schuimde ook echt na een paar keer over mijn haar halen...
Dat zijn blokken van 160 gram... De zeep van Savion is 75 gram, de eerste keer heb ik 7 maanden met een stuk van 75 gram gedaan, afgelopen week heb ik weer een stuk zeep opgebruikt, daar heb ik ruim 4 maanden mee gedaan. Ik heb lang haar wat ver over mijn schouders valt. Als mijn haar erg vet is, dan schuimt de zeep ook minder en moet ik mijn haar twee keer inzepen. Wat natuurlijk ook zo is, dat deze zepen op naturlijke basis zijn en dus geen lsl bevatten en daarom ook veel minder schuimen.
Ik had met de Herb garden zeep voor je haar ook genoeg schuim. Minder dan met de bars van Lush maar prima om mee te wassen. Je huid wordt er wel heel stroef van, hij vloog me tot twee keer toe op de grond toen ik de rest ermee wou wassen. ??? Ja puur gemakzucht, ik vind het fijn om alles met één ding stuk zeep te kunnen wassen soms, ideaal.
Borke schreef:
Ik heb met die Chagrin Valley zepen van Louland ook volop schuim!
Misschien scheelt het dat mijn haar kort is?
Ik heb de indruk dat het meer aan het haar ligt dan aan de zeep, of in ieder geval de combinatie. Er zijn mensen bij wie de zeep absoluut niet schuimend te krijgen is en het haar heel vies en vet aanvoelt na het wassen. Er zijn er ook met tegenovergestelde ervaringen. Ikzelf gebruik Werfzeep en ben heel erg tevreden. Schuimt goed en wast goed schoon (bij mij dan hè ) Op dit moment was ik mijn haar 1x per week met de shampoozeep van Werfzeep en tussendoor alleen met water. Ik spoel altijd na met een scheut bio appelazijn in een glas water. Ik ben eind januari aan mijn eerste stuk shampoo zeep begonnen en die is nu voor iets meer dan de helft op. Manlief gebruikt voor zijn haar de karitézeep. Voorheen moest hij dagelijks zijn haar met shampoo wassen, nu nog maar een keer of 3 per week. Tussendoor is alleen water voldoende.
In de keuken gebruiken wij voor de handen momenteel de kruidenzeep. Daarvoor hadden we de lavendelzeep. Wat opvalt is dat ze zo fijn (lijkt wel een beetje vettig) aanvoelen en heerlijk ruiken. Met 'normale' zeep krijg ik altijd hele droge trekkende handen. Bij de zepen van Werfzeep niet.
Werfzeep is hier een blijvertje!
Doranto schreef:
Ik heb de indruk dat het meer aan het haar ligt dan aan de zeep, of in ieder geval de combinatie. Er zijn mensen bij wie de zeep absoluut niet schuimend te krijgen is en het haar heel vies en vet aanvoelt na het wassen.
Naar aanleiding van dit topic ben ik gaan testen. Als ik mijn haar niet lang genoeg uitspoel, dan voelt mijn haar niet zo schoon aan. Sinds ik mijn haar met haarzeep was, moet ik mijn haar echt veel langer uitspoelen dan toen ik nog shampoo gebruikte, dan voelt mijn haar heel schoon aan. Savion adviseert ook dat men het haar goed moet uitspoelen. Als ik mijn haar korter uitspoel, dan voelt mijn haar niet zo schoon aan en zie ik op mijn kam en borstel aanslag.
Een glas water met biologische appelazijn voor het naspoelen vind ik voor mezelf te weinig. Ik heb een liter water met een eetlepel of 2 biologische appelazijn (in een een maatbeker) waarmee ik mijn haar uitspoel en mijn hoofdhuid masseer. Ik laat het een minuut of 5 intrekken voordat ik het uitspoel.
Het grondiger naspoelen herken ik wel, dat doe ik inderdaad ook.
Ik heb nu ook een paar keer met biologische natuurazijn nagespoeld en dat bevalt me beter dan de appelazijn. Het ruikt alleeen minder prettig.
Maar ik spuit wat parfum in mijn haar en dat trekt die lucht wel weg
Borke schreef:
Het grondiger naspoelen herken ik wel, dat doe ik inderdaad ook. Ik heb nu ook een paar keer met biologische natuurazijn nagespoeld en dat bevalt me beter dan de appelazijn. Het ruikt alleeen minder prettig.
Maar ik spuit wat parfum in mijn haar en dat trekt die lucht wel weg
Wat merk je dan precies aan verschil tussen die 2?
Doranto schreef:
Wat merk je dan precies aan verschil tussen die 2?
Ik heb de indruk dat met de appelazijn mijn haar zachter en minder volumineus wordt, dan wanneer ik het met biologische natuurazijn spoel.
Met mijn korte slappe haar is volume belangrij voor mij.
Meer volume betekent ook minder styling er in smeren of spuiten en dat lukt zo.
Ik heb ook een tijdje niet nagespoeld, maar dan bleef het haar wat vettig, wellicht van de wax die ik er in smeer?
voor sommige mensen is appelazijn te hydraterend en dan werkt witte azijn beter, hier nu ook in begin was appelazijn goed maar nu kan ik beter witte azijn gebruiken. en ik heb geen last van de geur maar ik doe soms druppeltje etherische olie ( lavendel) in het flesje azijn spoelmiddel.
Anneloog schreef:
voor sommige mensen is appelazijn te hydraterend en dan werkt witte azijn beter, hier nu ook in begin was appelazijn goed maar nu kan ik beter witte azijn gebruiken. en ik heb geen last van de geur maar ik doe soms druppeltje etherische olie ( lavendel) in het flesje azijn spoelmiddel.
Dat zou een verklaring kunnen zijn, dan maakt het mijn haar nu wellicht te zwaar.
Hoe spoel jij het?
Ik heb een rvs kan van ca 300 ml en daar doe ik onderin een vinger azijn in, aanvullen met water en dat giet ik dan na het wassen over mijn haar en laat ik een minuutje intrekken alvorens het weer uit te spoelen.
Borke schreef:
Dat zou een verklaring kunnen zijn, dan maakt het mijn haar nu wellicht te zwaar.
Hoe spoel jij het?
Ik heb een rvs kan van ca 300 ml en daar doe ik onderin een vinger azijn in, aanvullen met water en dat giet ik dan na het wassen over mijn haar en laat ik een minuutje intrekken alvorens het weer uit te spoelen.
Etherische lavendelolie... waar koop je dat?
Ik heb kleine flesjes van de tuinen met etherische olie en ik gebruik een spuitflesje van een of andere sport drank om mijn azijn spoel middel te maken, idd ik doe ook een laagje vinger dik azijn erin en dan paar druppeltjes lavendelolie en onder de douch vul ik ze aan met water, dit gebruik ik in 2 fasen eerste is na eventuele wassing om alles goed uit te spoelen en laat ik dus maar kort in mijn haar zitten, 2e spoeling laat ik lang zitten terwijl ik rest van mijn lijf sop etc en dan spoel ik het heel kort uit met koud water.