Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Mini's 3-tal schreef: Veel fruit kun je goed invriezen, het liefst zo snel mogelijk en los van elkaar, dan blijven ze mooi om te zien en je kunt uit de vriezer halen wat je wilt gebruiken. Ik las vd week iets over invriezen op een dienblad of iets dergelijks. Dan kun je het eenmaal bevroren in een bakje of doosje doen en dan vriest het maar beperkt aan elkaar.
dat doe ik altijd, op een dienblad en dan de vriezer in , als het bevroren is bij elkaar in een zak doen..
Alles wat niet zo mooi is(fruit) gooi ik in de smootymaker. en daarna giet ik het in een siliconenplaat met muffinvormpjes. In de vriezer en daarna de rondjes in een zipzak. Lekker om in de winter smooty mee te maken.
Jantina schreef: Wij hadden heel de rode bessen struiken onder de luizen. Hebben er niks van kunnen eten.  :-\

Echt zonde. Ik hoop dat ik er op tijd bij ben. Heb gespoten met een biologische insectenspray. Het zijn er nog niet zo veel.
Mijn moestuin is een bende. We hebben de wereld aan overrijpe aardbeien. Diverse slasoorten zijn doorgeschoten. De gourgettes die we gekocht hadden zijn rot. Mijn tomaten beginnen te komen, maar die zijn wat ingestort. Ik ga zo eens kijken of ik ze kan ondersteunen met stokjes.

Maar, mijn jonge aanplant is goed gegroeid in onze afwezigheid. Dus ik ga zo eens weghalen wat weg kan en meer ruimte geven aan dat wat het goed doet.
Of mijn moestuintje het goed doet? Ik denk het wel :)
Hangpompoentje
Afbeelding

Kleine broer van de hangpompoen (ik moet nog stro halen om onder de pompoen te leggen, voor nu ligt er worteldoek onder die geen *tuut* waard is, maar het doet zijn werk om de pompoen  van de grond te houden)
Afbeelding

Afbeelding

Buiten tomaatjes
Afbeelding

Courgettekes in wording :)
Afbeelding

Komkommerkes :)
Afbeelding

Afbeelding

Serre tomaatjes, ze krijgen kleur :)
Afbeelding

Ze groeien goed
Afbeelding

Er gaan nog tomaatjes volgen denk ik :)
Afbeelding

Zou deze mooie bloem ook een lekker vruchtje voortbrengen?
Afbeelding
Zo dat ziet er mooi uit orinake!
Die laatste foto wordt een aubergine denk ik :)

Bij mij gaat het wisselend. Telkens een handje bonen, wel voldoende courgettes (maar geen overvloed) en pompoen doet het ook heel redelijk.

Mijn courgette blad krijgt allemaal witte vlekken, iemand een idee wat dat kan zijn?
marina schreef: Zo dat ziet er mooi uit orinake!
Die laatste foto wordt een aubergine denk ik :)

Bij mij gaat het wisselend. Telkens een handje bonen, wel voldoende courgettes (maar geen overvloed) en pompoen doet het ook heel redelijk.

Mijn courgette blad krijgt allemaal witte vlekken, iemand een idee wat dat kan zijn?
Als het lukt dan word dat inderdaad een aubergine :)
lianneke schreef: Wat ziet dat er allemaal gied uit zeg! Ik heb niet ene pompoen, alleen maar mannelijke bloemen!
Gister nig worteltjes, bietjes en postelein gezaaid op de vrij gekomen plekken.

Hoe zie je het verschil in bloem? ik heb daar eigenlijk nog niet op gelet ik laat de hommels en bijtjes hun werk doen :) Komt er wat van goed, komt er niets van so be it :)
Het is een eerste jaars moestuin dus we zijn al blij met wat lukt :)

Zou het niet te laat zijn voor nog worteltjes?
Ik heb nog zaadjes, maar ik durfde niet goed meer. Ik dacht dat wortels maar tot juni waren om te zaaien?
orinake schreef: Als het lukt dan word dat inderdaad een aubergine :)

Hoe zie je het verschil in bloem? ik heb daar eigenlijk nog niet op gelet ik laat de hommels en bijtjes hun werk doen :) Komt er wat van goed, komt er niets van so be it :)
Het is een eerste jaars moestuin dus we zijn al blij met wat lukt :)

Zou het niet te laat zijn voor nog worteltjes?
Ik heb nog zaadjes, maar ik durfde niet goed meer. Ik dacht dat wortels maar tot juni waren om te zaaien?
Ik probeer het gewoon, had ook nog wat zaad over.
De mannelijke bloemen zitten op een lang steeltje. Bij de vrouwelijke zit er al een bolletje wat als het bevrucht wordt de pompoen wordt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door