Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door nouky
Nadia schreef: Wie kan mij helpen aan een (paar?) namen van goede verantwoorde fokkers van Duister Herder?

Of is iemand bekend op het dh forum? En weet me te zeggen of er wat kennis bij elkaar zit?

Edit: van fokkers die een nestje in de nabije toekomst op de planning hebben staan.
zo...en nu weer on-topic

als je me kunt vertellen wat je verwacht van de aankomende duitse herder zal ik proberen je te helpen je naar de juiste fokker te krijgen voor een goede pup.
wil je ermee gaan werken?
wil je gewoon een geweldige huishond?
zoek je een zwart bruine of juist een wolfsgrauwe of zwarte hond?
karakter?

laat maar weten....ik wil je met alle plezier helpen....
Door nouky
Lizzy schreef: Ik heb de foto verwijderd. Maar ik heb 'm niet gejat, dat is echt onzin. De foto staat op je site en ik heb 'm gekopieerd op dit forum. Dat is geen jatten. Maar goed, laten we daar verder geen discussie over voeren. Het spijt me dat ik nou precies die foto heb genomen van iemand die lid is van dit forum en de fokker die ook lid is van dit forum. Dat was niet handig, dom en onnadenkend van mij en mijn welgemeende excuses daarvoor! Ik had dat niet moeten doen. Sorry!

Ik kan nu natuurlijk alles wat ik geschreven heb recht gaan proberen te praten. Maar dat heeft geen enkele zin. Dat zou volstrekt ongeloofwaardig zijn en daar begin ik ook niet aan. Ik heb die foto als voorbeeld genomen. En ik blijf erbij dat hoe deze hond erbij staat er in mijn ogen (ik mag gewoon een mening hebben, toch?) er niet gezond uit ziet. Je hebt gelijk, ik kan aan de buitenkant niet zien of hij gezond IS maar het ziet er in mijn ogen in ieder geval niet gezond UIT. En dat is hoe jullie ZELF de Duitse Herder presenteren. 

Ik zie graag een foto van deze zelfde hond Onix zonder dat hij zo krampachtig is neergezet. Want ik ben dol op Duitse Herders, het gaat er helemaal niet omdat ik jullie ras wil afzeiken. Maar ik vind de manier waarop ze tegenwoordig vaak zijn gebouwd niet mooi. En het is ook niet eerlijk om te ontkennen dat ook jullie wel degelijk gezondheidsproblemen hebben binnen jullie ras. Die hebben wij. Die hebben jullie. En als Onix inderdaad gewoon recht is en recht loopt en normaal gangwerk heeft (ik hoop oprecht dat jullie mij dat willen laten zien): dan neem ik graag al mijn woorden omtrent zijn houding en gangwerk terug.

Nogmaals, mijn excuses voor het feit dat ik de foto van jullie hond als voorbeeld heb genomen en mijn excuses voor het feit dat jullie je zo gekwetst en beledigt voelen. Ik snap dat overigens heel goed hoor!
dank je wel.....
excuses aanvaard
Door Kiraly
Nadia vraagt om een paar namen van goede fokkers. Ik schrijf  vom santes home, waarom omdat ik een paar mooie gezonde honden hebt gezien met rechte rug, honden die heerlijk ravotte, super karakters hebben, waar dierenartsen blij van worden omdat ze goede heupen hebben geen andere elende omdat ze daar zo goed opletten en tuurlijk het kan gebeuren, maar er wordt zeker geprobeerd dat te voorkomen. Dus bied ik bij deze mij excuus aan aan Sandra vom santes home, omdat ik je kennelnaam hebt genoemd. Ik blijf erbij dat zij 1 van de weinige zijn die goede duitsers fokken, met liefde en verstand.
En foto's in stand, ieder zijn smaak.
En nee ik heb geen duitse herder, maar een beauceron, maar zou ik een duitser willen, zou ik naar vom santes home gaan!
Door Lizzy
nouky schreef: kijk...pak elk ras er bij vn rond 1900 en we gaan bij elk ras staan huilen....
extremen zijn er in elk ras te vinden.

wij...mijn man en ik houden van de kynologische hond...
maar ze zijn in bouw en karakter enorm achteruit gegaan....
glijbanen...honden die niet meer willen werken en hun karakter verloren hebben allemaal vor het groetr doel...geld...en de macht van de keurmeesters
ga kijken naar filmpjes uit china.
daar hebben ze zelf duitse herders gekruisd met deense doggen...ze kunnen niet meer op hun poten staan...oren moeten gecoupeerd want die gingen hangen
ja...die chinezen zijn gek!!!!
engelsen (crufts) zetten hun herders extreem neer....walchelijk...heeft nergens meer iets mee te maken.

dus wij hebben ons 20 jaar geleden voor genomen...we varen onze eigen weg....
uiteraard moeten ze zo staan in stand...das nu eenmaal voorschrift en ja...daar kunnen zelf wij niet aan doen ;)
onze hera...staat op de site ook in showstand...hier...herkennen ze haar niet...is dat hera????
ja...zo ziet een herder er volgens ons uit.
sterke rug.....rechte rug....poten die eronder staan ipv erachter...sterkte poten.....en...met karakter!!!!!
dat kost ons heel veel inspanning en we rennen niet naar populaire reuen....
we zoeken en zoeken...naar gezondheid....naar karakter....en naar een mooi uiterlijk.
mijn doel is echt niet meer terug te fokken naar de honden van 1900...dat zijn de hollendse herders van nu
maar ik doe mijn uiterste best om en mooie....gezonde hond op de wereld te zetten...
Als je zo hard je best doet om goede honden te fokken, begrijp ik je boosheid en je frustratie des te beter! Ik kan het niet meer terug draaien, ik heb die foto nou eenmaal als voorbeeld genomen..... Maar ik begrijp je boosheid en ik hoop dat je mijn excuses wilt aanvaarden. En ik hoop oprecht dat je me een lesje wilt leren door me wat foto's van deze hond te zien als ie normaal staat!
Door nouky
Kiraly schreef: Nadia vraagt om een paar namen van goede fokkers. Ik schrijf  vom santes home, waarom omdat ik een paar mooie gezonde honden hebt gezien met rechte rug, honden die heerlijk ravotte, super karakters hebben, waar dierenartsen blij van worden omdat ze goede heupen hebben geen andere elende omdat ze daar zo goed opletten en tuurlijk het kan gebeuren, maar er wordt zeker geprobeerd dat te voorkomen. Dus bied ik bij deze mij excuus aan aan Sandra vom santes home, omdat ik je kennelnaam hebt genoemd. Ik blijf erbij dat zij 1 van de weinige zijn die goede duitsers fokken, met liefde en verstand.
En foto's in stand, ieder zijn smaak.
En nee ik heb geen duitse herder, maar een beauceron, maar zou ik een duitser willen, zou ik naar vom santes home gaan!
geen excuses nodig...vond het een eer genoemd te worden in het rijtje.....  :biggrin2:
Door nouky
Lizzy schreef: Als je zo hard je best doet om goede honden te fokken, begrijp ik je boosheid en je frustratie des te beter! Ik kan het niet meer terug draaien, ik heb die foto nou eenmaal als voorbeeld genomen..... Maar ik begrijp je boosheid en ik hoop dat je mijn excuses wilt aanvaarden. En ik hoop oprecht dat je me een lesje wilt leren door me wat foto's van deze hond te zien als ie normaal staat!
excuses al aanvaard  :-*

ik heb besloten om me hier niet te gaan verdedigen met nieuwe "rechte-hond-foto's"
waarom niet?
puur omdat ik vind dat ik me hier niet hoef te verdedigen..
mensen uit de DH wereld weten hoe we fokken...
ik al heel wat jaren het beu ben me te moeten verdedigen ....ben liever met mijn honden bezig
en ik bang ben weer andere discusies uit te lokken....want er is in het verleden gebleken dat er altijd wel een stok is om te slaan.

ik wens jullie dus een hele fijne dag toe....  ;)
Laatst gewijzigd door nouky op vr 24 jul 2015, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
nouky schreef: excuses al aanvaard  :-*

ik moet even kijken hoe ik hier foto's ga zetten.
onix heeft zelf genoeg foto's van onix...
zelf zal ik proberen vandaag wat foto's van hera en xenna te plaatsen...mijn 2 andere "glijbanen"op de foto  :biggrin2:
Dank je wel, dat is heel lief en vooral heel sportief van je :-*!

Ik ben heel benieuwd naar foto's van jullie honden :-*
Door TessaThomas
Lizzy schreef: Ik ben jou nog nooit tegen gekomen :)

Ik ben wel 9 maanden geleden een Duitse Herder pup van een verantwoorde fokker tegen gekomen waarvan ik al tegen Leo zei "Oh Mijn God, moet je dat zien :-X :-X :-X :-X". Hondje leeft ook niet meer, heeft de 9 maanden niet gehaald. De pup liep als een ongelukkige zwaar verminkte zwabber. En dan is er maar een. 

Maar, ik zie graag foto's van Justa! Ik zie graag foto's van mooie Duitse Herders met een rechte rug en prima gangwerk!
Ik heb er ook 2. Okee, 1 pup, maar Tay vind ik persoonlijk best mooi, rechte rug en prima gangwerk.  :-[

Bij de DH krijg je eerst al de vraag of je een werk of showlijn wil. Dat is nogal een verschil (bij de meeste). Qua nesten, in de werklijnwereld ken ik er wel een aantal die dit jaar nog een nest verwachten. In de showlijnen ken ik er een aantal waar je ver weg moet blijven, maar van de goede fokkers hebben andere mensen meer verstand van.

Als huishond kan een werklijn ook, daar hoef je niet perse mee te gaan sporten, zolang je ze gewoon bezig houdt zoals alle actieve slimme honden.
Door DebbieV
Belangrijkste vraag is wil je een show of werklijn. De karakterszijn namelijk nogal verschillend (vind ik in ieder geval). Loopt hier nu 1 Duitser en zal nooit meer anders willen.

Er komen prachtige honden voorbij (voorlopig geen plek vooreen pup maar voor den toekomst weer mooie lijnen gezien). Het filmpje van de pup in de kennel vind ik niet hoe het hoort.

Ik zal een foto van mijn hond delen als hij normaal staat met een wandeling.

Afbeelding
Door TessaThomas
Haha, bekende uitdrukking ook DebbieV! Waar kwam hij nu vandaan ook alweer?

Nu zal ik niet zeggen dat Tay perfect hoor, hij heeft zwakke polsen (geloof ik dat dat het is?) en er zijn nog wel 10 dingen die ik niet goed vind, maar dat is weer een andere discussie.
Dit is Tay zijn vader in stand
Afbeelding

En Tay, met een oude foto
Afbeelding
Laatst gewijzigd door TessaThomas op vr 24 jul 2015, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door DebbieV
Achter de vader zit allemaal vom Geefacker. Alleen lijn van moeders weet ik niet, wel ook werklijn, alleen geen stamboom aangevraagd voor het nest van de moeder.

Ik blijf Tay ook geweldig vinden! 
Door Lizzy
nouky schreef: excuses al aanvaard  :-*

ik heb besloten om me hier niet te gaan verdedigen met nieuwe "rechte-hond-foto's"
waarom niet?
puur omdat ik vind dat ik me hier niet hoef te verdedigen..
mensen uit de DH wereld weten hoe we fokken...
ik al heel wat jaren het beu ben me te moeten verdedigen ....ben liever met mijn honden bezig
en ik bang ben weer andere discusies uit te lokken....want er is in het verleden gebleken dat er altijd wel een stok is om te slaan.

ik wens jullie dus een hele fijne dag toe....  ;)
Jammer. Ik vind het persoonlijk een gemiste kans. Je hoeft je niet te verdedigen, het gaat erom dat je o.a. mij laat zien dat ik het mis heb.

Er is 1 ding dat ik niet begrijp maar dat zal wel aan mij liggen. Duitse Herder mensen hebben kennelijk veel negativiteit te verduren van de publieke opinie. Mensen vinden dat jullie honden fokken met rare ruggen en rare lichamen. En kennelijk is dat incorrect, deze gedachten. Want dat komt puur en alleen hoe jullie de hond in stand zetten. Als je ze niet in stand laat zien, zijn het allemaal hele normale honden met goed gangwerk en een uitstekende rug.

Waarom laten jullie ze dan nog zo'n in stand zien? Wat is daar de toegevoegde waarde van? Als je je hond op een natuurlijke manier neer zet, kun je toch veel beter zien hoe hij gebouwd is dan wanneer je hem op deze onnatuurlijke manier portretteert? Jij had er ook voor kunnen kiezen zelf, omdat je goede ruggen nou eenmaal belangrijk vindt, om goede foto's van Onix op je website te zetten in plaats van Onix-in-een-onnatuurlijke-houding, waarvan het publiek weer zal zeggen "hier, heb je weer zo'n herder met een rare bouw"? Zo houden jullie toch zelf de mythe in stand? Dit is overigens een hele oprechte vraag. Ik begrijp het oprecht niet.

En je kunt je dan natuurlijk zeggen "ja maar zo hoort het in de Duitse Herder wereld", maar als de Duitse Herder wereld een bijdrage wil leveren aan het positief portretteren van deze rashond, moeten ze daar juist misschien eens mee ophouden, met deze rare standfoto's..... Just My Humble Opinion. Mogen de Duitse Herder mensen helemaal mee doen wat ze willen :).

Ik wens jou trouwens ook een hele fijne dag toe!
Door keetje
nouky schreef: de rede is dat een duitse herder een draver is die uren achter de schapen aan moet kunnen draven.
een licht aflopende achterhand is dan functioneel.
maar net als met zoveel rassen....zijn ze erin doorgeslagen en word de achterhand slap en zakken ze door.
helaas is dat bij vele rassen nu het geval...kijk naar de rassen met de extreem korte neuzen of de extreem kromme poten.
door de hond zo neer te zetten toon je aan de km dat de hond een afvallende croupe heeft ...en dus een goede draver is.
Dank je voor je uitleg.  :)
Door Nadia
Wowie!! Haha, ik moest even bijlezen :o
Voor mij hoeft het topic niet gesloten te worden. Tussen de discussie door komen fijne tips en vind het waardevol om diverse kanten van het verhaal te horen.

Even voor de aagies :D wij zijn niet opzoek naar een gezinsuitbreiding :) in de toekomst willen we dat wel, maar dan gaan we weer voor een beaucie. :smitten:
Ik vraag het voor het neefje+verloofde van Yordi.

Ik zou zelf geen dh willen omdat (meerdere redenen) maar vooral omdat ik ze te extreem qua bouw vind en hiermee de bijkomende gezondheidsprobleem niet wil.
Wat ik verantwoord vind, tja, moeilijk te zeggen. IK vind het een hond zonder aflopende rug. Een hond die gewoon vrij kan bewegen en geen hinder ondervind van een zwakke achterhand.

Ik moet zeggen, op de site van kat-hond staat een foto van de moeder van quelever (schrijf ik dat goed). DAT vind ik een mooie hond. Daar zie je imho precies wat de rasstandaard voor schrijft. Rechte rug, en dan hop, zie je de croupe afvallen. Je ziet een duidelijke "knik" en het lijkt niet vanuit de schouders al af te lopen.

Ik denk dat er een spraak verschil is tussen een rechte en "horizontale" rug.
Lizzy, jouw vraag beschrijft mijn gevoel. Waarom zo extreem neerzetten.

Discussieert u vooral verder :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door